Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har nettopp blitt sammen. Jeg fikk nå for 10 min siden meld fra han med screenshot av våre felles venner på Facebook. Jeg har gjort det slik at ingen kan gå inn og se på vennelista mi, så han får bare opp felles venner. 

Vi hadde 3 av dem. Disse tre av hans venner sendte meg forespørsel og jeg godtok. Uten og tenke noe mer over det. ( jeg har ingen bekjentskap med dissse fra før, vi bor langt fra hverandre) 

Uansett, i meldingen spør han hvorfor jeg godtok forespørsel fra disse tre mannfolkene. Jeg sa jeg godtok det for jeg regnet med de var venner av han. 

Han ba meg om og slette dritten umiddelbart og at jeg ikke skulle gjøre han sinna. 

Jeg sa greit og slettet med en gang.  Men var denne oppførselen grei? 

Anonymkode: 6628d...ef3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei stort rødt flagg.

Anonymkode: 78749...5f7

• Liker 30
Skrevet

Denne oppførselen er absolutt ikke grei, og det tror jeg du skjønner også, siden du spør her. 

slik oppførsel blir ofte verre med tiden. 

• Liker 11
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke.

• Liker 3
Skrevet

Oj! Dette er nok ikke et engangstilfelle

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner han godt. Hvorfor legge til folk du ikke kjenner?

Anonymkode: 12a0b...ef2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ikke greit. Uansett om det var hans venner eller ikke. Man har lov til å godta de venne forespørslene man vil, ukjente eller ikke. Opp til deg!

Anonymkode: 1f46c...fad

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst, dere har nettopp blitt sammen, og umiddelbart forsøker du å få oppmerksomhet av kompisene hans??

Anonymkode: a92a9...e5f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har nettopp blitt sammen. Jeg fikk nå for 10 min siden meld fra han med screenshot av våre felles venner på Facebook. Jeg har gjort det slik at ingen kan gå inn og se på vennelista mi, så han får bare opp felles venner. 

Vi hadde 3 av dem. Disse tre av hans venner sendte meg forespørsel og jeg godtok. Uten og tenke noe mer over det. ( jeg har ingen bekjentskap med dissse fra før, vi bor langt fra hverandre) 

Uansett, i meldingen spør han hvorfor jeg godtok forespørsel fra disse tre mannfolkene. Jeg sa jeg godtok det for jeg regnet med de var venner av han. 

Han ba meg om og slette dritten umiddelbart og at jeg ikke skulle gjøre han sinna. 

Jeg sa greit og slettet med en gang.  Men var denne oppførselen grei? 

Her bør det ringe en varselbjelle. Når han så tidlig i forholdet sier han blir sinna om du ikke gjør noe!?

Anonymkode: 76aa8...0e4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Seriøst, dere har nettopp blitt sammen, og umiddelbart forsøker du å få oppmerksomhet av kompisene hans??

Eller, er sosial og tilbyr seg å bli kjent med hans nettverk. 

Anonymkode: e973e...b5f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Dette er ikke et godt tegn. Det er ikke noe å bli sint for. Hvis han synes det er så feil at du legger til folk du ikke kjenner, så burde han bare si det. "Jeg synes det er rart/flaut". Å bli sint for noe sånt er en skremmende overreaksjon og kan vel tyde på ekstrem sjalusi. 

Anonymkode: f4247...f40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, rødt flagg! Hvorfor skal han bestemme hvem du er venn med på Facebook? Det hadde min mann aldri gjort eller sagt noe på, og det er det normale. 

Anonymkode: 90562...753

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Prøver ikke på det nei. Ikke som vi har snakka sammen. Og det var ikke jeg som la dem til. 

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men var denne oppførselen grei? 

Hva syntes du selv?

Avslutt forholdet nå. Blokker nummer og slett han fra alle sosiale medier. Gi absolutt null respons på alle forsøk fra han på å ta kontakt.

Du vil takke deg selv senere.

• Liker 3
Skrevet

Au. Det er altså ditt ansvar å «ikke gjøre ham sint»?

Dette kan du ikke utsette deg selv for. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kansje han testa deg. Sa til kompisene at de skulle sende venneforespørsel. Og så når du la dem til så kunne han lage drama fordi du ikke sa noe til han.

Anonymkode: ac203...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Ikke at det er normalt. Men det kunne vært tenkingen til en som er ekstremt sjalu. 

Anonymkode: ac203...fcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke gjør som jeg vil blir jeg sinna!! Det er vel ikke noe du ønsker å måtte ha i livet ditt. Han virker kontrollerende og sjalu. Fint at du fant det ut nå, før dere bor sammen. Kom deg vekk fra han ❤️

Anonymkode: de5d1...951

• Liker 4
Skrevet

"Hvis du ikke gjør som jeg vil blir jeg sinna!!" 🤨

Ja dette er en trussel og usunn holdning rundt følelser. I en relasjon så er det normalt å bli sint i blant, men da gjør man det på en omsorgsfull måte, ikke for å skremme og skape utrygghet.

Her er en typ sunn og selvgranskende måte å reagere når man gjør noe feil, og sårer noen man er glad i og gjør dem sint;

"Vet du, jeg ble sint når du lo av meg sammen med vennene dine. Først lei meg og så sint" "Det kan jeg forstå, jeg hadde reagert på samme måte om det var meg. Unnskyld kjære. Det skal ikke skje igjen. Takk for at du sa ifra" 

Dette er en omsorgsfull måte å snakke om følelser på. Det er ikke bare en part som får bli sint når man lever sammen. Og sjalusi kan være naturlig i små mengder, men denne mannen høres lite empatisk ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Tenker at du bør ha lav terskel nå for å gjøre det slutt.

Vær klar for deg selv på ting du ikke godtar av oppførsel, og ikke flytt grensene! Ikke tenk at det blir bedre! De fleste oppfører seg ekstra bra i starten, så som regel så blir det verre!

Anonymkode: 9ea9d...0d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...