Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så jeg er i et forhold med en mann som tidligere har vært gift i 20 år. Han sier forholdet var dødt flere år og at de var sammen mye av «gamle vanen» osv..

vi har kun vært sammen i 4 år men vi har det kjennes veldig riktig for oss begge. Men jeg er så utrolig sår over at han har vært så lenge i et forhold .

så fortell meg er det slik. Ar man ha det mye bedre i et nytt forhold til tross for at man har vært i et langvarig forhold før? 

Anonymkode: 24305...f85

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til meg så er svaret ja. Til andre kan det være nei. Men det kan endre seg hvis den ene parten har gått inn i en relasjon på feil premisser. Samt det å samarbeide. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i et 13 år langt forhold. Min eks gikk, og mente forholdet hadde vært dødt i flere år. Jeg mente også vi hadde hatt det vanskelig, men da av ytre årsaker. Men måten bruddet skjedde på, fortalte meg at han og jeg ikke egentlig passa sammen. Jeg trenger en mann som tåler press og ihvertfall ikke skylder på kona si.

Jeg og nåværende kjæreste har vært sammen i 2 år nå, og jeg vet det er litt sårt for ham at jeg har vært så lenge med en annen. Jeg på mindet side synes han kan være litt langsom og bakpå, min eks hadde etter 2 år forlengst flytta sammen med meg og fridd til meg, men han bruker tid på, og jeg trenger vel også mer tid nå, til å fordøye fortida og ønske framtida velkommen. Men ja. Dette forholdet er annerledes og jeg opplever at vi er likere på en del måter som er viktige for meg. Det er ikke sånn at jeg drømmer om eksen, tvert imot er det fint å ha funnet en annen type mann. De tingene som var problemer med eksen, er ikke problemer her. Og de nye problemene er lettere å takle. 

Anonymkode: 4f523...852

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo individuelt. Hvorfor kan du ikke bare stole på det mannen sin sier?

Anonymkode: 62b2a...af5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift i maaange år. Nå er jeg sammen med en ny. Forholdet vårt er hundre ganger bedre enn det jeg hadde før. Jeg er kjempeglad i ham. Han har også vært gift omtrent like lenge som meg. Jeg tviler ikke på at han elsker meg og har ingen grunn til å føle sjalusi mot eksen eller mistro i det at han elsker meg, og ikke eksen. 

Anonymkode: a91ad...828

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også vært gift i 20 år, brudd for 3 år siden. Vi hadde det bra frem til den siste tiden, men ikke fantastisk. Jeg har mye høyere krav nå, og har bestemt meg for at jeg går ikke inn i noe nytt med mindre det er fantastisk, da er jeg heller alene. Jeg synes det virker slitsomt å "starte på nytt", så det må være verdt det. ;) Så da vil jo et eventuelt nytt forhold bli bedre enn det forrige (og blir det ikke det likevel så går jeg).

Men jeg tror kanskje ikke det er så mange menn som tenker på samme måte...

Anonymkode: 3828b...07f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var med eksen i 12 år, typisk forhold som startet i ungdomstiden. Giftet oss og jeg trodde vi hadde det greit, helt til han ble psykisk voldelig. 

Jeg kan si at for min del har jeg hatt det utrolig mye bedre med min nye mann helt fra dag 1. Alt falt på plass med min nye, han er bare god og trygg og flott på alle måter. Jeg savner ikke en dag med eksen, men skulle gjerne ha møtt mannen min før.

Ikke vær misunnelig på et langt forhold. Husk at vi har alle levd, han kunne like godt ha vært singel alle de årene. Han velger å være med deg nå :)

Anonymkode: 03c2c...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er vel lett å si at «alterbedre» i ett nytt forhold. 2,3,4 år inn i forholdet er jo alt «lett». Gi det samme forholdet 10 år. Forhold må jobbes med hele tiden, og man må ikke ta hverandre for gitt...

Anonymkode: 978e8...eac

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ok, så jeg er i et forhold med en mann som tidligere har vært gift i 20 år. Han sier forholdet var dødt flere år og at de var sammen mye av «gamle vanen» osv..

vi har kun vært sammen i 4 år men vi har det kjennes veldig riktig for oss begge. Men jeg er så utrolig sår over at han har vært så lenge i et forhold .

så fortell meg er det slik. Ar man ha det mye bedre i et nytt forhold til tross for at man har vært i et langvarig forhold før? 

Jeg forstår ikke helt hva som gjør deg sår? At han har vært i et langt forhold før deg? Hadde du vært mindre sår om han hadde vært singel frem til han møtte deg?

hans tidligere forhold har jo ingen ting med deg og deres forhold å gjøre.

Litt vanskelig å egentlig skjønne hva du ønsker svar på...? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er vel lett å si at «alterbedre» i ett nytt forhold. 2,3,4 år inn i forholdet er jo alt «lett». Gi det samme forholdet 10 år. Forhold må jobbes med hele tiden, og man må ikke ta hverandre for gitt...

Anonymkode: 978e8...eac

Jeg som svarte deg over. Siden jeg og min nye (5 år forhold til nå) ble sammen har vi ikke hatt det lett. Avstandsforhold (2 fly og en landegrense mellom) 3 år pga jobb, flere store operasjoner, og nå kronisk sykdom for meg. Det er ikke rosenrødt og lett, vi jobber for forholdet, men vi jobber sammen og støtter hverandre. Det er noe jeg aldri hadde med eksen. Var jeg syk en dag så måtte jeg versågod fremdeles lage middag. Når jeg har en dårlig dag nå slipper mannen min alt han har for å hjelpe til, uten at jeg har spurt om det. 

Noen ganger vet man bare at man fant noe bedre, for å si det slik :) jeg sier ikke at livet er lett, men at man merker om noen er glad i deg eller ikke når du har vært sammen med en som var manipulerende og ond.

Anonymkode: 03c2c...2fc

Skrevet

Jeg forstår heller ikke relevansen. Det langvarige forholdet ble jo avsluttet, det funket vel ikke da. Det sitter gjerne så langt inne å avslutte et så langvarig forhold tenker jeg, at det ikke er usannsynlig at partene har holdt ut i flere år etter forholdet egentlig var dødt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i et forhold 20+, der det burde vært slutt etter halvparten. Har aldri tenkt over at noen kunne finne det sårt. Det er mer forståelig om noen trekker min personlighet i tvil, siden jeg ble værende i forholdet så lenge.  

Anonymkode: 5b981...a8e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også vært gift i 20 år, brudd for 3 år siden. Vi hadde det bra frem til den siste tiden, men ikke fantastisk. Jeg har mye høyere krav nå, og har bestemt meg for at jeg går ikke inn i noe nytt med mindre det er fantastisk, da er jeg heller alene. Jeg synes det virker slitsomt å "starte på nytt", så det må være verdt det. ;) Så da vil jo et eventuelt nytt forhold bli bedre enn det forrige (og blir det ikke det likevel så går jeg).

Men jeg tror kanskje ikke det er så mange menn som tenker på samme måte...

Anonymkode: 3828b...07f

Jeg er mann, og tenker iallfall litt på samme måte. Etter at jeg gikk ut av et langvarig ekteskap for noen år siden, har jeg valgt å bo alene. Jeg orker rett og slett ikke å investere så mye av meg selv igjen i et helhjertet forhold. Men jeg har valgt en  mellomting: særboforhold med begrensede «forpliktelser», og det fungerer veldig bra. Stor personlig frihet til å gjøre hva jeg vil, og forholdet er lett å avslutte uten for mye styr.

Anonymkode: 290f1...277

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan fint være i et godt forhold, selv om man har hatt et bra forhold tidligere også. Fortid er fortid. 

Anonymkode: ee735...f24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvis det nye forholdet er dårligere enn det gamle vil jeg tro man forlater det ganske raskt. Hvorfor bli i et dårlig forhold når man vet man kan ha det så mye bedre? 

Uansett så har ikke antall år noe å si for hvor godt forholdet er/var. Hvor lenge man er sammen kan ha sammenheng  f.eks med om man har barn sammen, eller tror forholdet skal bedre seg og holder ut. 

Anonymkode: 0830a...f2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har vært i et forhold 20+, der det burde vært slutt etter halvparten. Har aldri tenkt over at noen kunne finne det sårt. Det er mer forståelig om noen trekker min personlighet i tvil, siden jeg ble værende i forholdet så lenge.  

Anonymkode: 5b981...a8e

😅 

Anonymkode: 62b2a...af5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 0.36):

du trenger ikke føle det så sårt at han har vært i et langvarig forhold tidligere, han hadde jo ikke møtt deg enda, :)

Selv har jeg vært i et forhold som varte totalt sju år, helt grusomt og jeg var aldri engang forelsket, elsket han aldri. Men fikk to barn. Et veldig manipulerende forhold hvor han systematisk innprentet at ingen andre noensinne kunne elske meg, at han var den eneste som kunne holde ut med meg etc.

Kom meg endelig ut av det marerittet. Er nå i mitt lykkeligste forhold noensinne, våkner hver morgen og må smile, nesten helt ufattelig at jeg fant en så kjekk og snill mann som jeg kan oppleve gjensidig forelskelse og kjærlighet med. Vi har kun vært sammen i halvannet år, men dette er et ordentlig forhold, lykkelig forhold.

Så ja, man kan ha det MYE bedre i et nytt forhold selv om man har vært i langvarig forhold før.

Anonymkode: b43d0...28b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...