Gå til innhold

Meldte bivirkninger rapport pr 25/5.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legemiddelverkets rapport for bivirkninger koronavaksine.

Første som slår meg er medfødt lidelse og graviditet. 
tipper dette ikke er meldt inn av en fastlege ☺️

D38D5492-450C-47F9-8FAD-688460E4621F.jpeg

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke meldt inn bivirkninger selv om de satte meg ut av drift i 3 dager. 

Skrevet
Stinali skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke meldt inn bivirkninger selv om de satte meg ut av drift i 3 dager. 

Men meldte du medfødt genetisk tilstand eller graviditet som en bivirkning ? ☺️

Skrevet (endret)
sicario skrev (12 timer siden):

Legemiddelverkets rapport for bivirkninger koronavaksine.

Første som slår meg er medfødt lidelse og graviditet. 
tipper dette ikke er meldt inn av en fastlege ☺️

D38D5492-450C-47F9-8FAD-688460E4621F.jpeg

Legemiddelverket forklarer kategoriene på side 9 i bivirkningsrapporten:

»En bivirkningsmelding kan inneholde flere mistenkte bivirkninger eller symptomer. Under vises mistenkte bivirkninger gruppert etter hvilken kategori de tilhører for hver vaksinetype, og hvilke typer mistenkte bivirkninger som er rapportert flest ganger. Inndelingen er basert på hvilke organ den mistenkte bivirkningen har sin opprinnelse (f.eks. hjerte), eller årsaken til den mistenkte bivirkningen (f.eks. infeksjoner). Kategoriene er det høyeste nivået i et hierarkisk, standardisert kodeverk som brukes internasjonalt (MedDRA). Bruk av dette kodeverket gjør det mulig å sammenligne meldinger internasjonalt.»

I kategorien «Graviditet, puerperale og perinatale lidelser» er det meldt to tilfeller etter Pfizer-vaksinen eller Moderna-vaksinen og ett tilfelle etter AstraZeneca-vaksinen. I kategorien «Medfødte, familiære og genetiske lidelser» er det meldt ett tilfelle etter Pfizer-vaksinen eller Moderna-vaksinen.

For eksempel hvis en kvinne hadde en spontanabort etter vaksinasjon, og det er mistanke om at det kan ha sammenheng med vaksinasjonen, vil jeg tro at det hadde blitt registrert under kategorien «Graviditet, puerperale og perinatale lidelser». Hvis fosteret hadde en medfødt tilstand vil jeg tro det hadde blitt registrert under kategorien «Medfødte, familiære og genetiske lidelser»

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210527 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Endret av *luna*
  • Liker 1
  • Opprett ny...