Gå til innhold

Fotball EM 2021

Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Så Italia møter Østerrike, og om de vinner møter de muligens Belgia i kvart.

Usikker på imorgen. Vet ikke hvem jeg har mest tro på!

Og Onsdag blir stress, hvilken kamp skal man se på! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linny111

Vel, jeg bor i Skottland, så satser på at de knuser Kroatia. Da blir det stemning! Kroatia har skuffet, så hva som helst kan skje. De andre lagene er videre uansett, så det er ikke så spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvis bare Finland og Russland hadde ligget likt i poeng, ville Finland gått bak pga tapet mot Russland. Men siden alle tre kom likt settes det opp innbyrdes tabell og der kommer Russland dårligst ut.

Anonymkode: d9a7e...580

Godt forklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tradegy skrev (3 timer siden):

Dere smartinger; På tekst under hver spiller, står det  hvilken klubb de spiller i, alder osv. 

Også står det " CAPS"....Hva betyr det egentlig? (Sikkert hèlt åpenbart når jeg blir det fortalt :Knegg:

'Caps' refererer til antall kamper en spiller har på landslaget. Det er en gammel britisk tradisjon å gi en spiller en 'cap' etter hver landskamp. (Wiki)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, NordicViking said:

'Caps' refererer til antall kamper en spiller har på landslaget. Det er en gammel britisk tradisjon å gi en spiller en 'cap' etter hver landskamp. (Wiki)

Ah.. takk for ypperlig forklaring! :klappe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg fant ikke Nederland-kampen på SVT Play.

Dr.dk er 🤮 fordi det er dansk. Hadde på lav lyd bare for å få litt stadionlyd og bakgrunnsstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire av seks lag på 3. plass går som kjent videre til 8-delsfinalen. To lag er ferdigspilt (Finland og Ukraina), og begge har 3 poeng. De to ligger litt tynt an akkurat nå. Sveits er også ferdigspilt, og har 4 poeng. De er videre til 8-delsfinalen. (Wiki)

Sverige er ikke ferdigspilt i gruppe E, men har allerede 4 poeng. De er videre til 8-delsfinalen enten de blir nr.1, 2 eller 3. Portugal kan sannsynligvis tape siste kamp i gruppe F med 1 mål og allikevel gå videre. Gruppe D er helt åpen og avgjøres i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
5 hours ago, NordicViking said:

Fire av seks lag på 3. plass går som kjent videre til 8-delsfinalen. To lag er ferdigspilt (Finland og Ukraina), og begge har 3 poeng. De to ligger litt tynt an akkurat nå. Sveits er også ferdigspilt, og har 4 poeng. De er videre til 8-delsfinalen. (Wiki)

Sverige er ikke ferdigspilt i gruppe E, men har allerede 4 poeng. De er videre til 8-delsfinalen enten de blir nr.1, 2 eller 3. Portugal kan sannsynligvis tape siste kamp i gruppe F med 1 mål og allikevel gå videre. Gruppe D er helt åpen og avgjøres i kveld.

Den er ganske åpen. England og Tjekkia går videre uansett. Den som vinner av Skottland eller Kroatia går også videre. Blir det uavgjort, går ingen av dem videre. Det blir en spennende kamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det engelske fotballforbundet bekrefter at Ben Chilwell og Mason Mount må være i isolasjon til og med neste mandag. Chelsea-duoen regnes som nærkontakter av Skottlands Billy Gilmour, som har testet positivt for covid-19. (Nettavisen)

Det har heldigvis vært få positive tester under EM. Billy Gilmour spilte fra start for Skottland i kampen mot England på Wembley, og kan i verste fall ha smittet mange andre spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Linny111 said:

Den er ganske åpen. England og Tjekkia går videre uansett. Den som vinner av Skottland eller Kroatia går også videre. Blir det uavgjort, går ingen av dem videre. Det blir en spennende kamp.

Spennende utgangspunkt, da må de hive alt fremover. Hvis det ikke bare ender med at begge venter på at den andre skal gjøre det 😄

Anonymkode: d9a7e...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
NordicViking skrev (25 minutter siden):

Det engelske fotballforbundet bekrefter at Ben Chilwell og Mason Mount må være i isolasjon til og med neste mandag. Chelsea-duoen regnes som nærkontakter av Skottlands Billy Gilmour, som har testet positivt for covid-19. (Nettavisen)

Det har heldigvis vært få positive tester under EM. Billy Gilmour spilte fra start for Skottland i kampen mot England på Wembley, og kan i verste fall ha smittet mange andre spillere.

Det skal bli spennende å se hvor mange Gilmour har smittet. Dette kan bli skummelt for England og Skottland, og evt andre. Hvor lang tid tar det før smitten kan påvises?

Anonymkode: 3237e...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Æsj altså. Leit at smitten skal ødelegge for Skottland. Nå regner jeg uansett ikke med at de komme videre i dag, men heier likevel!

Jeg kjenner kjempemange her i Skottland som er smittet nå, så det sprer seg raskt her nå. Jeg og typen ble testet i dag, heldigvis negativt (vi er begge vaksinert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg syns det er vanskelig å heie noe på Ungarn. Håper virkelig ikke finalen blir flyttet dit fra England. Det sender ut veldig dårlige signaler. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ludovica- skrev (23 minutter siden):

Merker jeg syns det er vanskelig å heie noe på Ungarn. Håper virkelig ikke finalen blir flyttet dit fra England. Det sender ut veldig dårlige signaler. 

Enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på England i dag. De har noe å bevise hvis de skal være medaljekandidat. Southgate har allerede gått ut og garantert at Kane starter etter mye mediekritikk i England. Håper hvertfall det blir en del andre skifter, i minste fall er Mount ut, men håper Grealish og Rashford også spiller i dag. Tipper James er ute igjen og Walker tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ludovica- skrev (2 timer siden):

Hvorfor vanskelig? 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Spørsmål om gruppe E. 
Hvordan er Slovakias sjanser nå? 

Anonymkode: 9a1c2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...