AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Da er jeg blitt ufør og singel! Så jeg lasta ned tinder. Sist gang jeg var på tinder så var jeg student, og det var null stress det. Men nå er jeg ufør... 🙄 Når forteller jeg om dette...? Noen her med erfaring? Jeg ønsker helst å unngå det slik at de blir mest mulig kjent med meg, ønsker ikke slippe bomba på spørsmål nr 2 liksom... men hva man jobber med er ofte et tema som kommer tidlig opp, fordi det er en vanlig greie å snakke om... Hvordan håndterer du det? (Du som også er ufør og på tinder) Og til dere som ikke er ufør, om du hadde matchet med en på tinder som du hadde likt godt, hva hadde du tenkt om personen sa de var ufør? Er vanlig kontra spørsmål er jo også hvorfor man er ufør, og jeg skjønner jo godt at det er veldig relevant... i mitt tilfelle så er det psykisk. Jeg ønsker jo heller ikke legge ut om min psykiske helse eller mine diagnoser i hytt og pine til fremmede... Anonymkode: 2f194...03d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Vanskelig å svare på. Jeg pleier å sveiper venstre på de som skriver de er uføre. Tinder er så sykt overfladisk. Det kan godt tenkes jeg hadde passet utmerket med en av de. Det jeg tror når jeg sveiper konsekvent til venstre er at vi har ulik livstil (jada fordomsfull), når det er sagt er det ikke sikkert de har likt meg heller da 😘 Anonymkode: 32c3f...829 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Uføre har fast inntekt og får penger resten av livet. Det er vel bra? Anonymkode: 83b3e...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vanskelig å svare på. Jeg pleier å sveiper venstre på de som skriver de er uføre. Tinder er så sykt overfladisk. Det kan godt tenkes jeg hadde passet utmerket med en av de. Det jeg tror når jeg sveiper konsekvent til venstre er at vi har ulik livstil (jada fordomsfull), når det er sagt er det ikke sikkert de har likt meg heller da 😘 Anonymkode: 32c3f...829 Pleier uføre å ha det på profilen sin? 😮 det visste jeg ikke! Jeg har bare ikke oppgitt yrke jeg 😅 og jeg syntes forresten det ikke er fordomsfullt å svippe til venstre på de som virker for annerledes enn seg selv altså! 🙈 ts Anonymkode: 2f194...03d 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Uføre har fast inntekt og får penger resten av livet. Det er vel bra? Anonymkode: 83b3e...6f3 Jojo, og jeg er en av de heldige som får greit med penger 🙈 Men det er jo så mye mer enn bare pengene... folk er jo redde for at det ligger en eller annen sykdom bak som kanskje kan bli et hinder i visse forskjellige situasjoner. Jeg er heldigvis ganske oppgående når jeg slipper presse meg selv ut i jobb. Da kan jeg bruke den energien jeg har på å faktisk være sosial og ta godt vare på meg selv (noe jeg ikke klarte tidligere i jobb). Også er det det å fortelle om sin kjæreste til venner og familie, og når de spør hva personen jobber med så er det ikke så kult å si at personen er ufør... så på den måten blir jeg mindre attraktiv når jeg forteller til matcher at jeg er ufør 😕 ts Anonymkode: 2f194...03d
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Et stort no no. Om min livspartner hadde blitt syk og ufør etter at vi var blitt sammen, så er det en ting. Men hadde aldri gått inn i et forhold med en ufør, særlig ikke med så store psykiske problemer at ufør. Anonymkode: 5b1ad...d08 10
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Et stort no no. Om min livspartner hadde blitt syk og ufør etter at vi var blitt sammen, så er det en ting. Men hadde aldri gått inn i et forhold med en ufør, særlig ikke med så store psykiske problemer at ufør. Anonymkode: 5b1ad...d08 Godt å høre at du ikke ville forlatt partner om hen ble syk, det er hvertfall bra 😊 Min forlot meg mens jeg gikk på AAP 🙄 Han var for flau og skuffet... hadde ikke noe med mine psykiske plager å gjøre, han gjorde det veldig tydelig at det var for flaut å fortelle familien at jeg var på nav i det hele tatt 🙈 Han forventer først at jeg skulle lyve om det, siden han løy om meg til sin familie... når jeg til slutt sa at jeg ikke orket opprettholde hans løgner om meg, så ville han gjøre det slutt Jeg respekterer de som ikke ønsker innlede forhold med uføre. Men å dumpe folk pga det er slemt 😓 ts Anonymkode: 2f194...03d 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Nå er ikke jeg ufør eller singel, men prøver å sette meg i situasjonen.. Min umiddelbare tanke er jo at våre livsstiler (tenker fordomsfullt på de som sitter inne hele dagen og ikke orker noe) ville vært så ulike at det var uaktuelt. Samtidig så er det jo mange uføre som klarer seg greit i livet, tenker på sosial omgang, hobbyer, kan bidra litt på hjemmebane osv. Så jeg ville nok ikke avskrevet det helt. Altså hvis mannen min nå plutselig hadde havnet i den situasjonen at han ble ufør, så hadde jeg ikke skilt meg av den grunn. Jeg vet ikke helt hvordan du skal angripe spørsmålet om hva du jobber med heller dessverre, men ønsker deg lykke til 🥰 Anonymkode: 1cca9...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå er ikke jeg ufør eller singel, men prøver å sette meg i situasjonen.. Min umiddelbare tanke er jo at våre livsstiler (tenker fordomsfullt på de som sitter inne hele dagen og ikke orker noe) ville vært så ulike at det var uaktuelt. Samtidig så er det jo mange uføre som klarer seg greit i livet, tenker på sosial omgang, hobbyer, kan bidra litt på hjemmebane osv. Så jeg ville nok ikke avskrevet det helt. Altså hvis mannen min nå plutselig hadde havnet i den situasjonen at han ble ufør, så hadde jeg ikke skilt meg av den grunn. Jeg vet ikke helt hvordan du skal angripe spørsmålet om hva du jobber med heller dessverre, men ønsker deg lykke til 🥰 Anonymkode: 1cca9...cf3 Jeg skjønner godt at man ønsker å finne seg noen som passer sammen aktivitets messig, blir litt som at det hjelper å ha samme hobby 🙈 Noen liker å game på pc, andre liker fjelltur 😅 Jeg er nok en av de mer oppegående psykisk syke uføre... Jeg prøvde meg ut i jobb i 10 år og det gikk ikke. Siden jeg ikke er i jobb nå, så har jeg overskudds energi til å gjøre ting som gir meg glede (være sosial og fysisk aktiv). Drar på treningssenter 2 ganger i uka og har det ryddig hjemme 😅 Nå håper jeg ikke folk på KG blir sure, for om jeg orker det så kunne jeg hatt jobb 🙄 Men det er prøvd ut og gikk ikke, så det jeg bruker tiden min på er for å forbedre både psykisk og fysisk helse, slik at jeg kan være fornøyd med livet mitt ts Anonymkode: 2f194...03d 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skjønner godt at man ønsker å finne seg noen som passer sammen aktivitets messig, blir litt som at det hjelper å ha samme hobby 🙈 Noen liker å game på pc, andre liker fjelltur 😅 Jeg er nok en av de mer oppegående psykisk syke uføre... Jeg prøvde meg ut i jobb i 10 år og det gikk ikke. Siden jeg ikke er i jobb nå, så har jeg overskudds energi til å gjøre ting som gir meg glede (være sosial og fysisk aktiv). Drar på treningssenter 2 ganger i uka og har det ryddig hjemme 😅 Nå håper jeg ikke folk på KG blir sure, for om jeg orker det så kunne jeg hatt jobb 🙄 Men det er prøvd ut og gikk ikke, så det jeg bruker tiden min på er for å forbedre både psykisk og fysisk helse, slik at jeg kan være fornøyd med livet mitt ts Anonymkode: 2f194...03d Du orker det som andre i jobb ikke orker ... Kan jo være et pluss for deg selv men antagelig ikke for en partner som ikke er ufør selv. Ikke mange som synes noe særlig om uføre. Er du ordentlig syk er det en belastning, er du ikke ordentlig syk er det selvsagt også negativt for da kunne man jobbet. Anonymkode: d1a72...54e 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Du orker det som andre i jobb ikke orker ... Kan jo være et pluss for deg selv men antagelig ikke for en partner som ikke er ufør selv. Ikke mange som synes noe særlig om uføre. Er du ordentlig syk er det en belastning, er du ikke ordentlig syk er det selvsagt også negativt for da kunne man jobbet. Anonymkode: d1a72...54e Ja 😕 jeg vet... jeg skjønner tankegangen, for jeg tenkte slik selv før jeg ble ufør 🙈 Og jeg vet hvor negativt ufør blir sett på. Fryktelig vanskelig på tinder 🙈 er nesten så jeg ikke tørr å starte samtale med noen der, for har så mye tanker ang hvordan jeg skal legge frem at jeg er ufør og alle oppfølgnings spørsmål til det ts Anonymkode: 2f194...03d 1
Valentin Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 (endret) Du tror du har det greit. Men tro meg det er ikke en fremtid for å si det sånn når du passerer 30 og alle er opptatt med sine liv å du sitter der med en inntekt som er på fattigdomsgrensen. du sier du får greit med penger men har du noe egentlig? Eier du egen bolig? Har du noen utgifter eller er du bare ung og ser penger for første gang? og hvor mye får du egentlig siden du sier mye penger? Jeg tjente godt når jeg var 17 så jeg topper det systemet evnt men ser jo at det hadde ikke hvert et bra liv egentlig. Å kids og ville i hvertfall kostet mye å. hva er dine planer om 10 år? Har du noen gang jobbet siden du vet du ikke kan jobbe? Det er fristende nu sikkert for mange men er ikke sikkert det er like kult når man er 35 eller 45 å man kjenner kroppen faktisk eldes og man ikke skal leve evig. Endret 29. mai 2021 av Valentin 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Valentin skrev (13 minutter siden): Du tror du har det greit. Men tro meg det er ikke en fremtid for å si det sånn når du passerer 30 og alle er opptatt med sine liv å du sitter der med en inntekt som er på fattigdomsgrensen. du sier du får greit med penger men har du noe egentlig? Eier du egen bolig? Har du noen utgifter eller er du bare ung og ser penger for første gang? og hvor mye får du egentlig siden du sier mye penger? Jeg tjente godt når jeg var 17 så jeg topper det systemet evnt men ser jo at det hadde ikke hvert et bra liv egentlig. Å kids og ville i hvertfall kostet mye å. hva er dine planer om 10 år? Har du noen gang jobbet siden du vet du ikke kan jobbe? Det er fristende nu sikkert for mange men er ikke sikkert det er like kult når man er 35 eller 45 å man kjenner kroppen faktisk eldes og man ikke skal leve evig. Fyller 30 i år 😅 jeg får utbetalt 20 000 kr i mnd. Skal søke om huslån hos kommunen, sånn at jeg får kjøpt meg en leilighet. Eier en bil som er ferdig nedbetalt. Mine planer om 10 år er å ha en bedre livsstil, gå ned i vekt, trene for å se bedre ut, jobbe med psykisk helse. Planen er å bo i en enebolig for meg selv. Om jeg møter noen jeg liker, så skal vi være sammen i en del år før vi bestemmer oss for å kjøpe bolig sammen. Har jobbet i 10 år, på 10 forskjellige jobber 🙈 flere av jobbene prøvde tilrettelegge for meg også, men det gikk ikke... jeg skjønte ikke det siste du skrev, jeg opphevet det i sitatet 🙈 Anonymkode: 2f194...03d 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Fyller 30 i år 😅 jeg får utbetalt 20 000 kr i mnd. Skal søke om huslån hos kommunen, sånn at jeg får kjøpt meg en leilighet. Eier en bil som er ferdig nedbetalt. Mine planer om 10 år er å ha en bedre livsstil, gå ned i vekt, trene for å se bedre ut, jobbe med psykisk helse. Planen er å bo i en enebolig for meg selv. Om jeg møter noen jeg liker, så skal vi være sammen i en del år før vi bestemmer oss for å kjøpe bolig sammen. Har jobbet i 10 år, på 10 forskjellige jobber 🙈 flere av jobbene prøvde tilrettelegge for meg også, men det gikk ikke... jeg skjønte ikke det siste du skrev, jeg opphevet det i sitatet 🙈 Anonymkode: 2f194...03d Hvis du tar deg en jobb så får du lettere en kjæreste. Så enkelt kan det gjøres. Selv om du vil tjene dårligere enn trygden feks så skremmer du ikke bort en arbeidsom mann. Alternativet er å finne en annen ufør. Anonymkode: d1a72...54e 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 Kanskje prøv å finne en mer tradisjonell mann? Nå er ikke jeg ufør selv, men jobber heller ikke. Jeg er hjemme med barna, vasker og steller og har alltid middag klar til mannen kommer hjem fra jobb. Nå klarer vi oss greit med en inntekt, men tror ikke mannen hadde klagd over om jeg var ufør akkurat. Anonymkode: 9c8a0...87a 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da er jeg blitt ufør og singel! Så jeg lasta ned tinder. Sist gang jeg var på tinder så var jeg student, og det var null stress det. Men nå er jeg ufør... 🙄 Når forteller jeg om dette...? Noen her med erfaring? Jeg ønsker helst å unngå det slik at de blir mest mulig kjent med meg, ønsker ikke slippe bomba på spørsmål nr 2 liksom... men hva man jobber med er ofte et tema som kommer tidlig opp, fordi det er en vanlig greie å snakke om... Hvordan håndterer du det? (Du som også er ufør og på tinder) Og til dere som ikke er ufør, om du hadde matchet med en på tinder som du hadde likt godt, hva hadde du tenkt om personen sa de var ufør? Er vanlig kontra spørsmål er jo også hvorfor man er ufør, og jeg skjønner jo godt at det er veldig relevant... i mitt tilfelle så er det psykisk. Jeg ønsker jo heller ikke legge ut om min psykiske helse eller mine diagnoser i hytt og pine til fremmede... Anonymkode: 2f194...03d Det har veldig mye å si om du er ufør dame eller mann da. Erfaringer tilsier at det er best å ljuge, eller ro deg bort fra temaet hvis du er mann. Det er ikke ønskelig, men sånn har det blitt. Det er de overfladiske sin feil at menn bør ljuge om det, fordi Tinder stort sett bare består av overfladiske folk. Om du er dame og har utseende med deg så kan du stort sett tillate deg å være så ufør du bare gidder. Anonymkode: d9778...b55 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 Jeg tror at mange ønsker en partner som er lik seg selv. Hva med en mann som er i samme situasjon, sà kan dere ha masse fritid sammen? Anonymkode: 4804a...cee 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje prøv å finne en mer tradisjonell mann? Nå er ikke jeg ufør selv, men jobber heller ikke. Jeg er hjemme med barna, vasker og steller og har alltid middag klar til mannen kommer hjem fra jobb. Nå klarer vi oss greit med en inntekt, men tror ikke mannen hadde klagd over om jeg var ufør akkurat. Anonymkode: 9c8a0...87a Han hadde nok klagd om du var ufør jo. Da hadde du ikke vært hjemme med barna, vasket og stelt og alltid hatt middag klar når han kom hjem. Det du beskriver at du gjør er jo en jobb. Anonymkode: ab02b...bfa 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 Hvorfor skriver du det ikke på profilen din? Er det ikke bedre å møte noen som synes det er greit/andre uføre? Det hadde vært helt uaktuelt for meg, og jeg ville jo finnet det ut før vi møttes uansett. Like greit å spare alle parter for unødvendig chatting? Anonymkode: ab02b...bfa 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 Jeg er 60% ufør og dame (43) på tinder. Mannfolka jeg har matcha spør gjerne om jobb men bryr seg egentlig ikke. Han jeg dater nå vet enda ikke at jeg er gradert ufør, det har ikke vært noe tema. Jeg søker jobber da, vil jobbe litt (gikk ut av vikariat 1.feb å ikke funnet noe etter det) så det vet han jo. Akkurat nå jobber jeg ca 10%. Men, menn som skriver på tinder at de er uføre. Sveipes rett venstre av meg. Skjønner ikke poenget m å ha det på tinder. Anonymkode: 9f242...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå