Gå til innhold

Vaksinen er frivillig, vi som står over eller venter blir nesten hugget hodet av her inne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik? Jeg skal ikke ha den enda, men skriver en det her inne så blir en jo nesten hugget hode av. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å la respekten gå begge veier?  Jeg jobber i helsevesenet vi er 25% på min avd som sto over. Ingen av de vaksinerte har sagt noe på det, men her er det noe helt annet. Hvorfor? 

• Liker 31
Videoannonse
Annonse
Skrevet
zemer skrev (3 timer siden):

Hvorfor er det slik? Jeg skal ikke ha den enda, men skriver en det her inne så blir en jo nesten hugget hode av. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å la respekten gå begge veier?  Jeg jobber i helsevesenet vi er 25% på min avd som sto over. Ingen av de vaksinerte har sagt noe på det, men her er det noe helt annet. Hvorfor? 

Vet ikke. Kanskje de blir irritert fordi noen går utenfor saueflokken. Eller ikke er redd for corona. At noen ikke vil ta en betinget godkjent vaksine med ukjente langtidsvirkninger blir jo sett på som konspirasjonsteorier og antivaksine tankegang. Kanskje de generelt ikke respekterer de som ikke mener det samme som de selv? Ikke godt å vite hvordan de lettskremte her inne tenker. I den virkelige verden kjenner jeg ingen som leer på et øyelokk over at noen velger bort vaksinen. Hvert sitt valg liksom så der går respekten begge veier.

• Liker 24
Skrevet

Jeg er helt enig i at man kan velge å ikke ta vaksinen. Det er ett inviduelt valg og jeg mener det bør være det. 

Sprer man informasjon og prøver å påvirke andre til ikke å ta vaksinen, så er det noe annet. Da får man tåle at man blir angrepet. 

• Liker 30
Skrevet
Hannabanna skrev (9 minutter siden):

Jeg er helt enig i at man kan velge å ikke ta vaksinen. Det er ett inviduelt valg og jeg mener det bør være det. 

Sprer man informasjon og prøver å påvirke andre til ikke å ta vaksinen, så er det noe annet. Da får man tåle at man blir angrepet. 

En skal da ikke påvirke andre uansett? Folk må da få ta sitt eget valg?

• Liker 11
Skrevet
sommermor skrev (22 minutter siden):

Dere i helsevesenet burde vært pålagt å ta vaksinen synes jeg. Men gjør som du vil bare ikke klag hvis du bli syk eller ikke får reise eller være så sosial som oss som tar vaksinen.

Da hadde mange sluttet. Og en kan reise om en abselutt vil med neg test. 

• Liker 13
Skrevet
44 minutter siden, zemer said:

Jeg forstår ikke spørsmålet ditt? 

• Liker 3
Gjest Paramount
Skrevet
Pås skrev (3 minutter siden):

Fordi vi er avhengige av at en stor del av befolkningen tar vaksine for å oppnå flokkimmunitet! Det finnes folk som ikke tåler vaksinen, så de skal ikke ta den. Voksne, friske folk som ikke tar vaksiner blir regnet som gratispassasjerer!

Hvorfor er det slik spør ts. Den uvitenhet og intoleransen som ligger i svaret over forklarer hvorfor.

Skrevet
Paramount skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det slik spør ts. Den uvitenhet og intoleransen som ligger i svaret over forklarer hvorfor.

Hvorfor er svaret mitt intolerant?  Mener du at det er feil?

• Liker 29
Skrevet
1 hour ago, zemer said:

Ja men så er det veldig mange som prøver å påvirke andre til ikke å ta den vaksinen, og sprer massive mengder av løgner og konspirasjonsteorier. Det må du da ha fått med deg. At folk ikke burde påvirke andre generelt er en total avsporing her. Poenget er at det skjer. 

• Liker 22
Gjest Paramount
Skrevet
Pås skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er svaret mitt intolerant?  Mener du at det er feil?

Jeg tolker svaret ditt som at du betegner de som av ulike grunner ikke ønsker å ta en vaksine, for gratispassasjerer. Det vil vel bety at du mener at de som vaksinerer seg "gjør jobben" for de som ikke vaksinerer seg. Hvordan hver enkelt vurderer risiko, og hva som vektlegges, er et personlig valg og bør respekteres.

Skrevet
1 minutt siden, Paramount said:

Jeg tolker svaret ditt som at du betegner de som av ulike grunner ikke ønsker å ta en vaksine, for gratispassasjerer. Det vil vel bety at du mener at de som vaksinerer seg "gjør jobben" for de som ikke vaksinerer seg. Hvordan hver enkelt vurderer risiko, og hva som vektlegges, er et personlig valg og bør respekteres.

Ja, akkurat. De som vaksinerer seg gjør jobben. De som ikke, vell de bidrar ikke. 

• Liker 33
Gjest Paramount
Skrevet
Toppfuru skrev (3 minutter siden):

Synes Pås hadde et godt svar som på ingen måte er preget av uvitenhet. Det er jo sant det hen skriver, de som ikke vil la seg vaksinere (og ikke har en medisinsk grunn til det) vil dra fordel av den flokkimmuniteten resten av oss sørger for. De vil ikke være med på den dugnaden det er å ta vaksinen. Er jo helt innafor å synes det er noe egoistisk, for det er jo det..

Hva om dere som vaksinerer dere blir en enda større belastning på helsevesenet pga bivirkninger? Dere belaster allerede helsevesenet massivt med vaksinasjonsprogrammet, hva om en rekke bivirkninger kommer i tillegg? Da er det dere som vil være en trussel for velferden i landet. Har du tenkt tanken på at dere kan ta feil?

Skrevet

Dette kommer nok til å utvikle seg til en ‘for eller imot vaksiner’ tråd, og da melder jeg meg ut! Jeg er FOR vaksiner punktum

• Liker 21
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Paramount said:

Hva om dere som vaksinerer dere blir en enda større belastning på helsevesenet pga bivirkninger? Dere belaster allerede helsevesenet massivt med vaksinasjonsprogrammet, hva om en rekke bivirkninger kommer i tillegg? Da er det dere som vil være en trussel for velferden i landet. Har du tenkt tanken på at dere kan ta feil?

Morsomt. For det første så kommer en forsettende coronaepidemi til å ha en mye større belastning på helsevesenet og samfunnet generelt enn vaksinasjonen kommer til å ha. Det er du fullt klar over og slike billige argumenter er pinlige. For det andre, så er ikke dette ett sjansespill som du prøver å fremstille det som. 

Endret av Hannabanna
  • Liker 45
Skrevet
BethB skrev (1 minutt siden):

Men til syvende og sist er det de som vaksinerer seg som får slutt på pandemien. 

Siden det er så greit for deg at ingen tar den vaksinen, regner jeg også med at du har ett bedre alternativ da. 

Helt personlig så tror jeg at det kunne blitt brukt penger på å invistere i flere intensivplasser i Norge. Å kutte all trafikk inn til Norge, evt ha strengere regler mtp testing og karantene. Munnbind burde blitt innført i starten. 

De i riskosonen burde blitt skjermet i større grad. De som hadde ønsket å beskytte seg med vaksiner kunne fått tilbud om det, men uten den hastverken som er nå. Syns det burde vært en ordinær vaksineprosess, hvor en bruker rikelig med tid på å teste de ut. 

I mellomtiden kunne en fokusert på å finne medisiner o. l  som kunne hjulpet. Føler det ikke har fått nok fokus, eneste fokus er liksom vaksiner. Men de er jo ikke 100% effektive heller så skjønner ikke hvorfor det blir sett på som redningen. 

Jeg prøver ikke på noen måte å tvinge min mening på andre, dette er bare min mening. Det er godt mulig jeg tar feil. Men jeg har min rett til å ta egne valg og ha mine meninger. Jeg fortjener like mye respekt som dine og andre sine meninger og valg angående dette temaet. 

• Liker 19
  • Opprett ny...