Tatja Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Når man bor i tomannsbolig, syns dere det er lov å si at naboens røyklukt er plagsom? Eller har man ingenting med å nevne andres røyking på egen terrasse? Jeg plages så til de grader av denne grusomme lukten, gruer meg til sommerkvelder fremover 😱
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Kondolerer, men tror nok du dessverre bare må leve med det. Anonymkode: 8c6e1...1e0 22
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Dessverre er det lov å røyke selv om man bor tett på andre. Anonymkode: 2adcf...d76 3
tussi84 Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 De har fullt lov til å røyke på verandaen sin. Jeg skjønner at lukta er sjenerende, men de kommer neppe til å slutte å røyke på verandaen uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Siger røyklukt inn her også, bor i enebolig, men det er ikke kjempestor avstand mellom. Nærmeste nabo har ny samboer som damper som besatt... Kan heller ikke fordra lukta, men man kan ikke nekte folk å røyke på sin egen veranda.... Anonymkode: 5175a...42c 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Du kan jo prøve å si noe, kanskje vil de ta hensyn men mest sannsynlig ikke. Hvis du skal nevne det bør du gjøre det på en veldig høflig og fin måte, ikke være krass eller sur. Det øker sjansen for at de ønsker å samarbeide. Men som sagt, mest sannsynlig kommer de ikke til å ta hensyn. Folk liker å bestemme over seg selv. Anonymkode: fef95...a60 4
Tatja Skrevet 29. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2021 Jeg skjønner jo egentlig godt at han ønsker å røyke på egen terrasse. Derfor vanskelig å si noe. Men ikke hyggelig når både vi og ungene våre sjeneres av dette. Vi er blitt passive røykere, hele gjengen.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Har samme problemet her, han under røyker. Og det siver fint inn balkongen og inn på stua vår. Hver dag/kveld springer jeg å lukker balkongdør og vindu så fort jeg kjenner antydning til røyklukt, i håp om å slippe å bruke 30min på å lufte ut ingen etterpå. Slik går dagene/kveldene hele vår og sommermåned, og høst.... lite å gjøre med det, men hater det... Anonymkode: 3e5d6...9ea
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Tatja skrev (1 time siden): Jeg skjønner jo egentlig godt at han ønsker å røyke på egen terrasse. Derfor vanskelig å si noe. Men ikke hyggelig når både vi og ungene våre sjeneres av dette. Vi er blitt passive røykere, hele gjengen. Det er jo ikke skadelig annet enn at det lukter. Anonymkode: 0a146...d47 6
powerpuffen Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 Se positivt på det; det er da mye bedre at vedkommende røyker ute enn inne. Hadde vært helt krise om hele boligen gikk opp i røyk. 1
Tatja Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er jo ikke skadelig annet enn at det lukter. Anonymkode: 0a146...d47 Det vet du ikke. Kun en vegg mellom oss og nabo, jeg får sterk hodepine av lukten når lufta står stille. Det er ganske konsentrert.
Tatja Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #12 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har samme problemet her, han under røyker. Og det siver fint inn balkongen og inn på stua vår. Hver dag/kveld springer jeg å lukker balkongdør og vindu så fort jeg kjenner antydning til røyklukt, i håp om å slippe å bruke 30min på å lufte ut ingen etterpå. Slik går dagene/kveldene hele vår og sommermåned, og høst.... lite å gjøre med det, men hater det... Anonymkode: 3e5d6...9ea Skjønner jeg godt at du gjør, dette er jo veldig ubehagelig. Det er kanskje sånt man bare må tåle noe man bosetter seg tett... men syns det går ut over livskvaliteten. Lurer på å kjøpe en vifte, vi bor i horisonaldelt tomannsbolig, kanskje vi kan sende osen tilbake ved å sette vifta i retning dem?
solmåneogstjerner Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Tatja skrev (5 minutter siden): Skjønner jeg godt at du gjør, dette er jo veldig ubehagelig. Det er kanskje sånt man bare må tåle noe man bosetter seg tett... men syns det går ut over livskvaliteten. Lurer på å kjøpe en vifte, vi bor i horisonaldelt tomannsbolig, kanskje vi kan sende osen tilbake ved å sette vifta i retning dem? Vertikaldelt mener du vel? Han kan gjøre som han vil, men du kan selvsagt bruke vifte. Prøv deg frem med den, jeg antar at dere får mest ut av den om selve vifta er vendt mot dere.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 Jeg synes mange overdriver hvor plagsomt det er at andre røyker utendørs. De som bor under meg røyker, men det kjenner jeg da bare litt når jeg sitter på balkongen. Det blir virkelig ikke noe røyklukt i min leilighet. Synes det er verre når de griller.. Tror de foretrekker skikkelig feit mat, for da sitter jeg omtrent i en stinkende røyksky. Skulle gjerne vært det foruten, men grilling og sommer hører sammen så kan jo ikke klage på dem akkurat. Vi må nok bare godta at naboene har sine (U)vaner. Anonymkode: 223ab...3db 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg synes mange overdriver hvor plagsomt det er at andre røyker utendørs. De som bor under meg røyker, men det kjenner jeg da bare litt når jeg sitter på balkongen. Det blir virkelig ikke noe røyklukt i min leilighet. Synes det er verre når de griller.. Tror de foretrekker skikkelig feit mat, for da sitter jeg omtrent i en stinkende røyksky. Skulle gjerne vært det foruten, men grilling og sommer hører sammen så kan jo ikke klage på dem akkurat. Vi må nok bare godta at naboene har sine (U)vaner. Anonymkode: 223ab...3db Det er nok heller fordi de ikke rengjør grillen godt. Det lukter sterkere når det er mye gamle matrester og fett i grillen. Anonymkode: 57995...a66
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 Det er lov å si ifra om at en plages, men man kan ikke forvente at de gjør noe med det. Det kan også fort skje at man eksempelvis får tilsvar om egne ting som støy fra barn eller annet man ikke selv synes er rimelig å klage over. Jeg personlig hadde vurdert å flytte om en fant en grei bolig - men da kan man jo «arve» andre ulemper. Anonymkode: dae3e...f56
Honey Dew Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 Sprinkle skrev (10 timer siden): Se positivt på det; det er da mye bedre at vedkommende røyker ute enn inne. Hadde vært helt krise om hele boligen gikk opp i røyk. Boligen kan ta fyr selv om han røyker på verandaen.
tussi84 Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 Tatja skrev (5 timer siden): Skjønner jeg godt at du gjør, dette er jo veldig ubehagelig. Det er kanskje sånt man bare må tåle noe man bosetter seg tett... men syns det går ut over livskvaliteten. Lurer på å kjøpe en vifte, vi bor i horisonaldelt tomannsbolig, kanskje vi kan sende osen tilbake ved å sette vifta i retning dem? Tror du at de selv merker røyklukt? Nei det gjør de ikke. Selv om sender osen tilbake evt så kommer de ikke til å merke noen ting. Jeg røyket i mange år selv, og da lukta røyken for meg omtrent ingenting. Heller ikke andre som røyka rundt meg merket jeg noe røyk lukt fra med mindre jeg ikke hadde røyket på noen timer selv. Da lukta jeg litt røyk med engang de feks Kom inn etter en røyk, men gav seg fort. Derimot så har luktesansen kommet tilbake etter jeg sluttet, og nå lukter jeg som en ikke røykende. Det lukter mye verre nå. Men siden jeg har vært tidligere røyker, så vet jeg godt at røykere selv ikke legger særlig merke til disse luktene..
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg synes mange overdriver hvor plagsomt det er at andre røyker utendørs. De som bor under meg røyker, men det kjenner jeg da bare litt når jeg sitter på balkongen. Det blir virkelig ikke noe røyklukt i min leilighet. Synes det er verre når de griller.. Tror de foretrekker skikkelig feit mat, for da sitter jeg omtrent i en stinkende røyksky. Skulle gjerne vært det foruten, men grilling og sommer hører sammen så kan jo ikke klage på dem akkurat. Vi må nok bare godta at naboene har sine (U)vaner. Anonymkode: 223ab...3db Har du merket om de fes da? Anonymkode: 5aade...7bd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #20 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 30.5.2021 den 7.14): Jeg synes mange overdriver hvor plagsomt det er at andre røyker utendørs. De som bor under meg røyker, men det kjenner jeg da bare litt når jeg sitter på balkongen. Det blir virkelig ikke noe røyklukt i min leilighet. Synes det er verre når de griller.. Tror de foretrekker skikkelig feit mat, for da sitter jeg omtrent i en stinkende røyksky. Skulle gjerne vært det foruten, men grilling og sommer hører sammen så kan jo ikke klage på dem akkurat. Vi må nok bare godta at naboene har sine (U)vaner. Anonymkode: 223ab...3db Snakk om å mangle forståelse for at andre plages mer enn deg selv. Altså, selv om du ikke synes det er plagsomt, så kan jo andre synes det er helt pyton. Det er også stor forskjell på utlufting i leiligheter, plassering av vinduer, balkon, hvor mye naboen røyker osv, osv. Anonymkode: f8295...5cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå