Gjest Sjokka gjest Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 Ble sjokka her en dag da ei sa til meg at katten hennes hadde fått 8 kattekull på 3 år og hun hadde skylt alle kattungene i do like etter fødsel. Hva mener dere om det? Hvordan er en drukningsdød? Eller lever kattungene lenge eeter at de er havnet i kloakken til de sulter i hel. Og på toppen av det hele sa hun at hun ble anbefalt det av en veterinær (noe jeg ikke trot på)!!!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #2 Skrevet 7. september 2005 Det er det grusomste jeg har hørt. NEKTER absolutt å tro på at det er en veterinær som har anbefalt det. For en tid siden var det en artikkel i en avis hvor noen hadde funnet et kattebur som var kastet på sjøen og da ble det bl.a. sagt at det tar svært lang tid for en katt å drukne. Jeg blir så innmari forbanna når jeg hører om sånt. Vil de ikke at dyra skal få avkom så får de jaggu gjøre noe for å sørge for at slikt ikke skjer. Og skulle uhellet være ute så bør folk jaggu være så voksne at de avliver ungene på en ordentlig måte dersom de ikke får dem omplassert eller kan beholde dem selv. Det der er rett og slett dyreplageri!!!!
Dødspingvinen Skrevet 7. september 2005 #3 Skrevet 7. september 2005 Det der er helt jævlig Hva pokker er galt med å sterilisere dyret om ho ikke vil ha kattunger! Jeg tror faktisk det er noe seriøst galt med venninna di, for normale folk får seg ikke til å gjøre sånne ting Jeg hadde måtte tenkt seriøst over hvorvidt jeg ville hatt noe mer med en slik person å gjøre, for når ho kan finne på å behandle dyra sine slik, kan ho virkelig ikke være helt god.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #4 Skrevet 7. september 2005 Uff, nå ble jeg ordentlig lei meg Tenk at folk kan gjøre sånt!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #5 Skrevet 7. september 2005 Det overrasker meg stadig at folk åpenbart ikke vet at de kan sterilisere kattene sine. Senest i sommer hadde jeg jobb i helsevesenet og hørte stadig pleiere (helsepersonell!) prate om alle kattungene katta deres hadde fått, eller om den ukastrerte hankatten. Hvor mye fantasi skal det til for å skjønne at de har et uforsvarlig dyrehold? jeg vil tro at kattungene drukner ganske fort når de slippes i toalettet, så små kattunger har jo ikke mye oppdrift eller krefter. Det er uansett en uforsvarlig måte å ta livet av dem på. Vi har strenge regler for hvordan dyr skal slaktes og avlives i Norge, og skylling i do har jeg aldri hørt anbefalt. Jeg kan aldri forestille meg at en veterinær har anbefalt dette, selv om jeg også har inntrykk av at dyrleger av den gamle skolen har et ganske "avslappet" forhold til katter.
Gjest gjest1 Skrevet 7. september 2005 #6 Skrevet 7. september 2005 Dette er jo helt sykt! Snakk med venninna di!
Gjest Violetta Skrevet 7. september 2005 #7 Skrevet 7. september 2005 Snakk med venninnen din, og om det ikke hjelper, ta kontakt med dyrevernet og hør hva du kan gjøre. Det der er ikke holdbart. Selvfølgelig lider kattungene, og det i seg selv er jo helt grusomt, men åtte kull med kattunger for en katt kan da ikke være bra heller?
smidja Skrevet 7. september 2005 #8 Skrevet 7. september 2005 Er det mulig??? Tror ikke noe på at en veterinær har anbefalt dette. Fy og fy, det er stygt!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #9 Skrevet 7. september 2005 Vil tro kattungene dør raskt etter en tur gjennom kloakken. De tåler ikke risting i det hele tatt før de dør. Uansett er det en akseptabel måte å kvitte seg med kattunger på. Ikke er det bra for katten hennes å få så mange kull så tett. Ville ha prøvd å hinte frempå om sterilisering til eieren. Er bedre både for henne og katta, og hun slipper å drepekattunger hver sjetteuke.
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. september 2005 #10 Skrevet 7. september 2005 Dette er ulovlig, og jeg ville tatt en alvorlig prat med henne om sterilisering av katten. Hvis ikke det hjalp ville jeg anmeldt henne. I følge norsk lov er den eneste måten man kan ta livet av katter på selv dersom man har jegerprøve og gevær, i tillegg til at kattunger under 8 dager kan avlives med ett slag med en stump gjenstand mot bakhodet. Drukning er ikke en human måte å avlive katter på. Det er heller ikke bra for katten å ha kull så ofte, og i tillegg miste alle ungene så snart etter fødselen.
Gjest 13 Skrevet 7. september 2005 #11 Skrevet 7. september 2005 Uansett er det en akseptabel måte å kvitte seg med kattunger på. ← Jaha? Hva anbefaler du å gjøre med hundevalper som ikke går gjennom kloakksystemet da? Legge de bak bilen og rygge over dem?
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2005 #12 Skrevet 7. september 2005 Jaha? Hva anbefaler du å gjøre med hundevalper som ikke går gjennom kloakksystemet da? Legge de bak bilen og rygge over dem? ← Skulle selvsagt stå Uakseptabel.
Gjest Ingrid78 Skrevet 7. september 2005 #13 Skrevet 7. september 2005 Jeg blir så utrolig sint når jeg hører sånt. Javel, kanskje de ikke er så bevisste før de utvikler øynene (var noen som sa det en gang), men de har vel likevel livets rett. Dessuten kan man faktisk få abort til katter hos enkelte dyrleger. Og når katten hennes har fått så mange kull, så er det ikke snakk om å glemme p-piller eller noe. Skal man ha en hunkatt, og man ikke vil ha kattunger, så MÅ man sterilisere eller gi den p-piller. Jeg skjønner ikke at hun kan ha hatt hjerte til det der. Hadde blitt så sint hvis jeg visste hvem det var...
Gjest 12 Skrevet 7. september 2005 #14 Skrevet 7. september 2005 Skulle selvsagt stå Uakseptabel. ← Det var da enda bra.
Ciara Skrevet 8. september 2005 #15 Skrevet 8. september 2005 Helt enig med Varg-Menja. Jeg håper du fortalte hva du synes om saken til dette mennesket du kjenner, trådstarter. Jeg må ærlig talt si at jeg hadde kuttet all kontakt med en bekjent hvis jeg visste at h*n holdt på må dette, når det er så utrolig lett å unngå. En rask operasjon, og kattemor vil få det bedre, og kattungene vil ikke bli født. Når folk likevel ikke steriliserer, og henretter massevis av kattunger, så er det rett og slett sykt og sadistisk. Jeg fatter ikke hvordan mennesker har samvittighet til å gjøre noe slikt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå