Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Baby er nå 6 uker. Bruker timesvis på å få han til å sove for kvelden. På dagtid sovner han relativt lett når jeg ammer, i tillegg til at han sovner på lengre turer i vogn. Ingen av delene fungerer på kveldstid. 

Mistenker han er overtrøtt, og jeg ser tidlig tegn på at han er trøtt. Da prøver jeg å legge til rette for søvn, men ingenting fungerer og han går over til å bli overtrøtt. Bæresjal fungerer til en viss grad, men når jeg legger han ned i sengen (samsover) vokner han og er umulig å få til å sove igjen. 

Tips? 😔

Anonymkode: 4aba1...f09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å sette på musikk? Noen babyer roer seg ned med musikk på.

Et annet tips. Han er inne i en av de vanskelige periodene nå med mye uro. Å stresse for mye med søvnen er ikke bra det heller. Du sliter deg ut til slutt. Rutiner er ikke så viktig enda. 

AnonymBruker
Skrevet

Moonie bamsen var vår redning. 

Anonymkode: abc09...4e2

Skrevet

Høres ut som kveldsuro. Han er rett og slett ikke klar for å roe ned og  sovne tidlig på kvelden, uansett hvor trøtt han er. Vi hadde baby på stua sammen med oss til 21-22, da sovnet han greit når vi la oss sammen. I steden for å drive med "legging" i flere timer som likevel ikke funket. 

Det er kjipt og slitsomt for både liten og stor, for det er jo såå tydelig at det de trenger er å sove 🙈

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det høres ut som kveldsuro. Mine babyer har vært på sitt mest våkne og kavete på kveldstid de første månedene, og jeg fikk beskjed om at det er vanlig. Veldig slitsomt. Den første fikk jeg ikke lagt før jeg la meg selv (samsov også) før hun var rundt 3-4 mnd. Lillesøster kunne jeg amme i søvn og så stå opp igjen, men mellom ca. 19 og 22 var det nytteløst (og når hun endelig sov så godt at jeg kunne snike meg ut av sengen kl. 22, var jeg som regel alt for trøtt til å gjøre annet enn å pusse tenna og legge meg igjen). 

Anonymkode: 7717b...af0

Skrevet

Jeg så noen foreslo musikk. Om det ikke fungerer, så anbefaler jeg white noise. Bare søk på YouTube, så kan du få videoer alt fra noen minutter, til mange timer. Minsten her sov med white noise i mange måneder. 🙂

Skrevet

Når legger du han? Vår hadde en del kveldsuro og roet seg ikke for natta før rundt midnatt på den alderen. Sov litt i vogna på kvelden. Rutiner er ikke så viktig enda så ikke stress med klokkeslett og sånt. Følg babyens rytme. Kanskje han bare trenger en liten lur når det er "leggetid" og så legges senere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...