Gå til innhold

Bare halvveis, men allerede utslitt. Tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 21 uker på vei, og er allerede relativt stor. Til vanlig er jeg ei liten og spinkel dame, og begynner å merke at magen sliter på både rygg og bekken. Jordmora har målt magen og har estimert (foreløbig) at det blir et stort barn, til tross for at jeg må på vekstkontroll på grunn av lav BMI. Og det er jo utelukkende positivt at barnet har det fint 🥰

Men på kvelden er jeg helt kake. Det er som et bånd som knytter seg rundt hele korsryggen, nedre del av ribbeina og øvre del av magen - og ingen stillinger er komfortable. Jeg våkner og flere ganger hver natt der alt er vondt. Jeg har vært til fysioterapeut, men lite hjelp der. Nå begynner jeg å se mørkt på resten av svangerskapet, for smertene er så slitsomme. Kan tilføye at jeg er hjemme med ei på 1 år i tillegg, så blir lite avslapning i hverdagen. 

Jeg har et lite håp om at kroppen bare "vender" seg til den store magen, og at det kommer til å føles bedre i kroppen etterhvert. 🤞

Andre som har hatt det sånn tidlig i svangerskapet og det har gått seg til? Eventuelt noen som har noen tips og råd? 

Anonymkode: f155e...610

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For meg snudde det rundt uke 24 i første svangerskap, og derfra ble jeg bare sprekere for hver uke som gikk. Da jeg gikk ut i permisjon gikk jeg tur i flere timer hver dag for å ha noe å drive med, mellom uke 7 og uke 24 gikk jeg knapt til postkassa uten å måtte sove en times tid etterpå. Håper det blir sånn for deg også ❤❤❤

Anonymkode: 75e5e...e93

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler forøvrig VELDIG å kjøpe en gravidpute for å kunne sove komfortabelt. Jeg tror jeg hadde reddet bb hug me ut av en brann før jeg hadde kommet på at samboeren eksisterte som gravid 🙊😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For meg snudde det rundt uke 24 i første svangerskap, og derfra ble jeg bare sprekere for hver uke som gikk. Da jeg gikk ut i permisjon gikk jeg tur i flere timer hver dag for å ha noe å drive med, mellom uke 7 og uke 24 gikk jeg knapt til postkassa uten å måtte sove en times tid etterpå. Håper det blir sånn for deg også ❤❤❤

Åh, så godt å høre 🙌 jeg hadde bekkenløsning med forrige, men jeg var mye lengre på vei før jeg slet med å gå 😅 

Nå klikker det allerede i bekkenet for hvert skritt jeg tar, og jeg må ofte sette meg ned noen sekunder når jeg går til kjøkkenet 🙈 men så skal det sies at jeg ikke hadde en 1-åring på siden av svangerskapet forige gang. Håper virkelig det går seg til! 🤞

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Anbefaler forøvrig VELDIG å kjøpe en gravidpute for å kunne sove komfortabelt. Jeg tror jeg hadde reddet bb hug me ut av en brann før jeg hadde kommet på at samboeren eksisterte som gravid 🙊😂

Jeg har faktisk kroppspute 😅 den er min faste følgesvenn i sofaen og i senga 😌 Men sliter fortsatt med å finne komfortable stillinger når jeg sover. Kjedelig å være såå trøtt på natta, men ikke få sove på grunn av ryggen altså. Litt av en jobb å vokse frem et helt menneske 😅

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Varmeflaske er redningen min!🌸

Anonymkode: 4419b...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Gravidtilpasset trening! Da holder kroppen koken!

Anonymkode: ff76c...1c6

AnonymBruker
Skrevet

Ta hensyn til kroppen din. Er du sliten, så legg deg og ta en hvil. Jeg trener sjeldnere enn før, men innimellom. Er selv gravid i uke 20, og har fått noen øvelser av manuellterapeut for bekkenet som har hjulpet. Fikk også hjelp med ståstilling osv, og tips om å huske å aktivere magen også når jeg gjør ting. Også går jeg mye turer. Det løsner litt opp. Skogen er bra😊 
Hun jeg går til har kompetanse på bekkenplager, så kanskje du burde prøve å bytte terapeut? Ellers sover jeg med en pute mellom beina her, og føler det avlaster. 

Anonymkode: a9650...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...