AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Hvor vanlig er det egentlig å like store kvinner? 🤔 Anonymkode: 0d961...d77 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Verken eller sikkert. Anonymkode: c30d1...c1c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Mange gjør det, ja. Anonymkode: 1f028...146
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Overvekt er nok nummer en fysiske turn-off for menn over omtrent hele fjøla. Men så er det noen få som genuint foretrekker det. Og så er det noen flere som kan tåle å ta til takke med det, eller lære seg å like det, i mangel av valgmuligheter. Jeg vet egentlig ikke helt hvorfor det er sånn, hvorfor noe som ikke er genetisk, men i stor grad en livsstilsgreie (i motsetning til f.eks. krokete nese) har så mye å si for den mannlige seleksjonsprosessen. En skulle jo liksom tro at en vil føre videre de beste genene. Men jeg tror at det for det første handler om at overvekt skjuler de kvinnelige formene og fasongene (jeg vet det er "in" i tiden å kalle det for "curvy", men det er jo helt feil), så man får liksom ikke sett det som potensielt kunne vært vakkert å se på. Og for det andre lurer jeg på om kanskje menn underbevisst tenker "mye arbeid" når de ser en overvektig kvinne, siden det liksom er urinstinktet til menn å sanke og jakte mat til familien. Så jo mer mat hun fortærer, jo mer arbeid blir det for ham. Og jo latere hun er, jo mer av arbeidsbyrden faller på ham. Noe sånt. Men nei, det er i hvertfall ikke normalt å tenne på store kvinner. Anonymkode: 918ca...f77 9
Resignert Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Tenker det er mer uvanlig, iallefall om det er snakk om mye overvekt/fedme. Det er muligens ikke korrekt å si det, men fedme indikerer ett eller flere problemer av fysisk og/eller psykisk art. Altså ikke den sunne, sterke og livskraftige partneren alle mennesker instinktivt søker. Nå er det jo ingen definert grense, siden en persons attraktivitet er sammensatt av flere andre faktorer utenom vekt/bmi/ størrelse. Lubne og lett overvektige damer kan jo være riktig så tiltrekkende, om ekstrakiloene er greit fordelt. Det er mulig at noen mener dette er fatshaming, misogynisme, osv. Men akkurat samme type sorteringsmekanismer gjelder jo for menn også. Menn som er lave, overvektige, har lite utdannelse, lav status, osv , er jo ikke akkurat det damene ønsker seg heller. 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Skrevet 30. mai 2021 Visst spørsmålsstillingen heller var, liker noen menn store kvinner, så ville svaret blitt ja. Men når du spør om det generelt er vanlig så blir svaret nei, da flesteparten vil si at de ikke tenner på overvektige kvinner. Overvekt har også en glidende skala, lenger til høyre på skalaen du kommer desto færre vi si at de tenner på det. I begynnelsen av skalaen så er det helt greit for de fleste, og når vi kommer et stykke ut i skalaen så faller de fleste fra og på et punkt så sitter vi igjen med de som har en fetish for fedme eller de som av egne årsaker ikke kan velge partner blant de mest attraktive. Personlig så kan jeg tenne på damer et stykke ut i skalaen, men på et punkt så sier det stopp. Anonymkode: a2fac...b42 10
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvor vanlig er det egentlig å like store kvinner? 🤔 Anonymkode: 0d961...d77 Hvor vanlig er det å like store kvinner? Helt vanlig å like store kvinner. Omtrent halve jordas befolkning er kvinner. Det er mange som liker kvinner. Stor eller liten spiller ingen rolle.
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 Resignert skrev (7 timer siden): Tenker det er mer uvanlig, iallefall om det er snakk om mye overvekt/fedme. Det er muligens ikke korrekt å si det, men fedme indikerer ett eller flere problemer av fysisk og/eller psykisk art. Altså ikke den sunne, sterke og livskraftige partneren alle mennesker instinktivt søker. Nå er det jo ingen definert grense, siden en persons attraktivitet er sammensatt av flere andre faktorer utenom vekt/bmi/ størrelse. Lubne og lett overvektige damer kan jo være riktig så tiltrekkende, om ekstrakiloene er greit fordelt. Det er mulig at noen mener dette er fatshaming, misogynisme, osv. Men akkurat samme type sorteringsmekanismer gjelder jo for menn også. Menn som er lave, overvektige, har lite utdannelse, lav status, osv , er jo ikke akkurat det damene ønsker seg heller. Tynne kvinner, undervektige, indikerer også et eller flere problemer av fysisk og eller psykisk art.
Furuholmen Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 (endret) Det er nok vanligere enn mange tror! Jeg liker selv jenter som har litt ekstra fett på kroppen, tynne eller muskuløse/trente jenter har aldri tiltalt meg. Jeg vet også om mange andre menn som liker det. For min del er noe av det fineste jeg ser ei fyldig/lubben/kraftig jente som er stolt av seg selv, og tørr å vise seg frem formene sine! Fyldig rompe og lår, store bryster, bollemage og lovehandles, og god selvtillit er sexy! Evig slanking, trening og slankeprat er virkelig turn-off for min del... Jeg har aldri hatt en kjæreste under 100 kg... Ikke fordi jeg ikke har kunnet få en slank kjæreste, men jeg har rett og slett ikke falt for noen! Selv er jeg ganske normalvektig, men ikke spesielt trent. Endret 30. mai 2021 av Furuholmen 13
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Ja, det er helt normalt å bli seksuellt opphisset av store kvinner, på lik linje som tynne og ‘’normalvektige’’ kvinner. Som han idioten et par hakk over så feil tar, vil ikke en stor kvinne = mye arbeid for mannen. Dette er noe nymotens menn har fått inn i hodet sitt for å kunne fremme fatshaming. Kroppsidealet for kvinner (og forsåvidt menn) har gjennom tidene alltid forandret seg. Før foretrakk man kvinner med noen kilo ekstra, og helt i starten av menneskets tid, betydde store kvinner = bra mødre. Det viste at kroppene deres var i stand til å tåle en fødsel og bedre sjanse til å overleve. Stor kvinne betyr ikke nødvendigvis stor appetitt, men heller sakte forbrenning. Som sagt, dette er nymotens menn som har trødd dette ned i halsen på mennesker for å kunne føle seg bedre om seg selv. (Et fint eksempel på dette er å se på filmer. Mektige/rike menn er ofte feite/har flere kilo ekstra. Men feite kvinner? De har dårlig selvtillit, spiser masse dårlig mat, sliter psykisk, osv) Så ja, det er helt normalt å bli seksuellt opphisset av store kvinner, men om det er størrelsen man blir opphisset av og ikke selve kvinnen? Nei. Anonymkode: b3424...f72 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 Furuholmen skrev (2 minutter siden): Det er nok vanligere enn mange tror! Jeg liker selv jenter som har litt ekstra fett på kroppen, tynne eller muskuløse/trente jenter har aldri tiltalt meg. Jeg vet også om mange andre menn som liker det. For min del er noe av det fineste jeg ser ei fyldig/lubben/kraftig jente som er stolt av seg selv, og tørr å vise seg frem formene sine! Fyldig rompe og lår, store bryster, bollemage og lovehandles, og god selvtillit er sexy! Evig slanking, trening og slankeprat er virkelig turn-off for min del... Jeg har aldri hatt en kjæreste under 100 kg... Ikke fordi jeg ikke har kunnet få en slank kjæreste, men jeg har rett og slett ikke falt for noen! Jeg selv er ei dame på 44 år og veier 80 kilo (173 høy). Men er veldig fornøyd med formene mine. Har hofter, fått litt mer sprettrumpe pga mye trening, og fortsatt fyldige pupper (har ikke fått hengepupper enda selv om jeg ammet to barn). For noen år siden så gikk jeg ned til min matchvekt som jeg veide før graviditet (65 kg). Jeg mistet puppene mine og fikk mye hengehud på magen og puppene var to slappe filler 🙈😄 Gikk sakte men sikker opp i vekt igjen og har holdt meg rundt 80 kilo de siste årene og er faktisk mer fornøyd med kroppen nå enn da. Mine venninner er evig på slanking og flere av dem er blitt veldig tynne. De ser rett og slett slitne ut i ansikte pga vekttap og rynkene er mer synlige. Leste en bok der det ble nevnt at franske damer i en bestemt alder ‘må’ velge mellom å beholde ett søtt ansikt eller tynn rumpe. Konklusjonen er de som velger rumpa og holder seg tynne mister glansen i ansiktet, mens de fyldige kvinnene gikk da for ansikte og var litt fyldigere (og mindre rynker når du har noen kilo ekstra ☺️). Så jeg velger ansiktet, får fortsatt høre at jeg har fin hud (av hudpleiere også 😄). Anonymkode: e4522...e02 5
Furuholmen Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden):Så ja, det er helt normalt å bli seksuellt opphisset av store kvinner, men om det er størrelsen man blir opphisset av og ikke selve kvinnen? Nei. Anonymkode: b3424...f72 Selvfølgelig er det selve kvinnen man blir tiltrukket av! Og for meg er det tiltrekkende med selvtillit. At ei jente kan være større enn det sammfundsskapte tynne idealet, og samtidig være fornøyd og stolt av seg selv! Ei jente som tørr å vise seg frem, og liker å kose seg og nyte livet, uten bekymring for vekt og kalorier er tiltrekkende og sexy i mine øyne! Ei jente som stadig ivrer etter å vise sin «suksess» i form av treningsresultater, toppturer og sunnest mulig kosthold er for meg kjedelig, og turn-off! 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: ...Og for det andre lurer jeg på om kanskje menn underbevisst tenker "mye arbeid" når de ser en overvektig kvinne, siden det liksom er urinstinktet til menn å sanke og jakte mat til familien. Så jo mer mat hun fortærer, jo mer arbeid blir det for ham. Og jo latere hun er, jo mer av arbeidsbyrden faller på ham. Noe sånt. Men nei, det er i hvertfall ikke normalt å tenne på store kvinner. Anonymkode: 918ca...f77 Og urinstinktet gjør menn bekymret for om det blir noe mat til overs til barna. I vår tid er det vel vanlig at tykke mødre har tykke barn, men det er jo bare pga matoverfloden vi har nå og som folk før ikke hadde. Anonymkode: de422...99e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og urinstinktet gjør menn bekymret for om det blir noe mat til overs til barna. I vår tid er det vel vanlig at tykke mødre har tykke barn, men det er jo bare pga matoverfloden vi har nå og som folk før ikke hadde. Anonymkode: de422...99e Dette er så feil som det går an. Rangstigen er mann - barn - mor når det kommer til mat. Aldri har en mor satt seg selv foran barnet. Kan dere slutte med fatshaming? Anonymkode: b3424...f72 4
Dubidu Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 For meg ville det handle om hva slags menneske hun er. En varm og omsogsfull dame med frodige former er å foretrekkke fremfor en slank som er mer overfladisk. Går det etter bare det fysiske utseende, synes jeg litt ektra å ta i bare kan være sjarmerende. Men det går en grense jeg ville ikke falt for de som er veldig omfangsrike. Vanskelig å definere nøyaktig. At hun er velstelt og bruker klær som passer spiller også inn 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Og urinstinktet gjør menn bekymret for om det blir noe mat til overs til barna. I vår tid er det vel vanlig at tykke mødre har tykke barn, men det er jo bare pga matoverfloden vi har nå og som folk før ikke hadde. Anonymkode: de422...99e + det blir vanskeligere å røske med seg kone og barn når det kommer en invaderende stamme utenfra for å drepe mennene og barna, og ta kvinnene som konkubiner. Anonymkode: 918ca...f77 1
TinaEmilie98 Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Og urinstinktet gjør menn bekymret for om det blir noe mat til overs til barna. I vår tid er det vel vanlig at tykke mødre har tykke barn, men det er jo bare pga matoverfloden vi har nå og som folk før ikke hadde. Anonymkode: de422...99e Min mor har alltid vært slank og trent mye, men ho har en datter som alltid har vært overvektig, så det stemmer vel ikke alltid 😂
herzeleid Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 Det er nok relativt vanlig å også like kvinner som er (litt/moderat) overvektige, men det er nok ganske uvanlig å foretrekke det fremfor slanke. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 Når er man en "stor kvinne"? Anonymkode: fe7a4...efb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå