jordbær86 Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Men som du kan le av nå? Fortell. Husker at jeg skyldte ei i klassa mi på ungdomsskolen 20 kr. Det tok lang tid før jeg hadde dem. Tilslutt kom hun hjem til oss. Pappa åpnet døra, jeg hørte hva hun sa og løp opp på rommet mitt. Men han ga henne 20 kr. Fikk bare beskjed om å ikke låne penger igjen. Ler inni meg når jeg tenker på det i dag. 20 kr Liksom 🤣 Kom borti et vindu i campngvogna så det løsnet en gang, trodde mamma og pappa ville straffe meg med at vi ikke reiste på campingtur mer. Men hørte aldri noe om det vinduet 🙂
GulSitron Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Jeg sykla ned ei jente som var noen år yngre enn meg. Døde nesten inni meg av skam. Så sa pappan bare noe sånt som "Ja, men nå har hu lært å ikke løpe ut i veien uten å se seg for!" 4
Gjest Saph Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Trodde jeg bodde ulovlig i Norge fordi jeg ikke var norsk statsborger. Fortalte alle vennene mine at det var hemmelig at jeg bodde her. Så en natt fikk jeg fullstendig sammenbrudd fordi jeg var så redd for at jeg skulle bli tvunget til å flytte. Da fikk jeg endelig forklart at det ikke er ulovlig å bo i Norge uten statsborgerskap og at jeg ikke kom til å bli tvangssendt til et svensk barnehjem i nattens mulm og mørke. Det var en veldig stressende uke!
Snabeltann Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Jeg trodde jeg kom til å dø av stråling da vi fikk høre om hullene i ozonlaget! 3
Gjest TheCatLady Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Jeg har nok alltid vært en bekymret person, men da jeg var liten så ble ting veldig mye mer alvorlig enn det de egentlig var Jeg ble for eksempel fortalt at man ikke skulle ligge og spise for da kunne man sette maten i halsen. Da et av søsknene mine hadde besøk av en venn så lå han og spiste noe på sofaen. Husker jeg ble skikkelig bekymret for at han skulle sette det i halsen. Samme med det at man ikke skulle bade rett etter at man hadde spist. Husker jeg ventet lenge med å bade eller lot være å spise fordi jeg trodde at jeg garantert kom til å få krampe og drukne.
Lillemorbare Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Saph skrev (10 minutter siden): Trodde jeg bodde ulovlig i Norge fordi jeg ikke var norsk statsborger. Fortalte alle vennene mine at det var hemmelig at jeg bodde her. Så en natt fikk jeg fullstendig sammenbrudd fordi jeg var så redd for at jeg skulle bli tvunget til å flytte. Da fikk jeg endelig forklart at det ikke er ulovlig å bo i Norge uten statsborgerskap og at jeg ikke kom til å bli tvangssendt til et svensk barnehjem i nattens mulm og mørke. Det var en veldig stressende uke! Nei, stakkar. Må ha vært en forferdelig uke! 1
mykemule Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Jeg overhørte en voksensamtale om "gråtende gutt"-bildene (disse skulle visstnok ha en forbannelse hengende over seg, hvis jeg forsto det riktig). Vi hadde selvsagt et slikt gyselig bilde hengende i entreen hjemme. Fikk helt noia og klarte ikke å sove før moren min fjernet det. 😅 1
Grønnfrakk Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Vi var sånn 11 år og hadde jentekveld og fant på mye tull og fjas. Vi hadde mobiler men det var før smarttelefonene. Begynte å sende tullemeldinger fra min telefon til vilt fremmede nummer. Jeg skrev noe som "Husker du den kvelden for 4 uker siden? Jeg er gravid og beholder barnet!!". Noen dager senere fikk jeg telefon fra en rasende mann😅 Han skjelte og trua så jeg hadde noia i flere dager. 4
jordbær86 Skrevet 1. juni 2021 Forfatter #9 Skrevet 1. juni 2021 Ble også redd en gang da jeg åpna en stor brus og den brusa over så det kom brus over alt. Fortet meg å vaske opp alt før det mamma og pappa kom inn.
Grønnfrakk Skrevet 16. juli 2021 #10 Skrevet 16. juli 2021 En gang var jeg ganske liten da jeg og pappa på var besøk hos en kompis til faren min. Han hadde en datter som ikke var hjemme da, og jeg fikk være på rommet hennes og leke med barbie-huset hennes. Så klarte jeg å brekke den syltynne sytråden som holdt sammen heisen i huset. Satt og gråt lenge i stillhet før jeg gikk skamfull og livredd inn på kjøkkenet der de voksne satt og erkjente mine synder. Husker så godt lettelsen da de lo og tok det pent og begynte å spøke om den dårlige heiskonstruksjonen i dukkehuset 😄
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå