Dr. Ops Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Vi er vår værste kritikere. Mange dømmer seg selv for hardt, har for høye forventninger til seg selv og blir skuffet når ting ikke går vår vei. Selvinnsikt og selvkritikk er en god ting. Men vi behøver å slå ned på de unødvendige følelsene av utilstrekkelighet. Utfordring: Smil til deg selv i speilet hver dag, for eksempel når du vasker hender. Si/tenk noe pent til deg selv når du ser deg i speilet minst en gang om dagen. Si gjerne flere ting om gangen. Alle fortjener å styrke selvfølelsen! Det blir en del selvskryt ser jeg, ja. Av alt som slår en i fleisen hver dag, kan det ikke blir nok med selvskryt etter min mening. Man blir neppe høy på pæra eller blærete av den grunn. Hadde egentlig en plan om å opprette en egen dagbok, men vil gjerne dele den prosessen med flere og håper dere vil bli med. 3
Dr. Ops Skrevet 29. mai 2021 Forfatter #2 Skrevet 29. mai 2021 Dag 1. Smilte til meg selv i speilet med trøtte og røde øyne. En god morgen. Dusjet og stelte meg og så mer oppegående og våken ut. Sa at jeg ser fint ut, og jeg gjør en god jobb. Har gjort så godt jeg kan i dag. Smilte og nikket til meg selv. 2
Gjest Tenk positivt Skrevet 30. mai 2021 #3 Skrevet 30. mai 2021 Dr. Ops skrev (10 timer siden): Dag 1. Smilte til meg selv i speilet med trøtte og røde øyne. En god morgen. Dusjet og stelte meg og så mer oppegående og våken ut. Sa at jeg ser fint ut, og jeg gjør en god jobb. Har gjort så godt jeg kan i dag. Smilte og nikket til meg selv. Og du kan si til deg selv i speilet "jeg er glad i deg". Anbefalt psykologisk råd. Hs en fin dag ❤️
Dr. Ops Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2021 Tenk positivt skrev (12 timer siden): Og du kan si til deg selv i speilet "jeg er glad i deg". Anbefalt psykologisk råd. Hs en fin dag ❤️ Takk, tar det med videre 2
Dr. Ops Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2021 Dag 2. Smil. Jeg er glad i deg. Jeg er verdifull. Min mening har betydning. 4
Gjest Tenk positivt Skrevet 30. mai 2021 #6 Skrevet 30. mai 2021 Dr. Ops skrev (7 minutter siden): Dag 2. Smil. Jeg er glad i deg. Jeg er verdifull. Min mening har betydning. Yes❣️❣️❣️
Dr. Ops Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #7 Skrevet 31. mai 2021 Tenk positivt skrev (På 30.5.2021 den 20.26): Yes❣️❣️❣️ liker nicket ditt. Og hyggelig at du kommenterer i tråden. 3
Dr. Ops Skrevet 31. mai 2021 Forfatter #8 Skrevet 31. mai 2021 Dag 3. Smil. Jeg er glad i deg. (Ordlyden over blir min faste rutine.) Du ser fin ut. Så lenge du gjør så godt du kan, er det godt nok. Du har folk som er glad i deg. 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 1. juni 2021 #9 Skrevet 1. juni 2021 Fin tråd, denne syns jeg passer inn her
miaw Skrevet 1. juni 2021 #10 Skrevet 1. juni 2021 (endret) Liker veldig godt sitatet "Other peoples sucess is not a reminder of your personal failure." Det er så sant, og veldig viktig og huske på. Man må aldri gå i den fella og sammenligne seg med andre, da har man tapt. Man må alltid gjøre det beste ut ifra de kvalitetene og forutsetningene man har. Endret 1. juni 2021 av miaw 2
Gjest Tenk positivt Skrevet 1. juni 2021 #11 Skrevet 1. juni 2021 Dr. Ops skrev (På 31.5.2021 den 20.58): Dag 3. Smil. Jeg er glad i deg. (Ordlyden over blir min faste rutine.) Du ser fin ut. Så lenge du gjør så godt du kan, er det godt nok. Du har folk som er glad i deg ❣️❣️❣️❣️❣️
Dr. Ops Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #13 Skrevet 2. juni 2021 Catalina Culès skrev (14 timer siden): Fin tråd, denne syns jeg passer inn her Den var veldig fin å tenke på. vi er gode for verden, ikke en byrde, var følelsen jeg fikk av å lese. miaw skrev (14 timer siden): Liker veldig godt sitatet "Other peoples sucess is not a reminder of your personal failure." Det er så sant, og veldig viktig og huske på. Man må aldri gå i den fella og sammenligne seg med andre, da har man tapt. Man må alltid gjøre det beste ut ifra de kvalitetene og forutsetningene man har. Fint sitat til ettertanke og helt enig at det er noe som er viktig å huske på. Vi er alle forskjellige med forskjellige kvaliteter. Tenk positivt skrev (12 timer siden): ❣️❣️❣️❣️❣️ Prudentia skrev (11 timer siden): Fin tråd ❤️ Og takk for deltakelsen dere alle! 1
miaw Skrevet 2. juni 2021 #14 Skrevet 2. juni 2021 Kan jeg få slenge inn en utfordring? Snakk med folk. Er det noe som er litt vanskelig, for guds skyld snakk om det. Smågrums kan eskalere i eget sinn og bli større og vondere enn hva det hadde trengt og bli. Lytt til folk. Alle trenger og bli sett og hørt. Det skal ikke så mye til, av og til holder det bare og spørre hvordan vedkommende har det. 1
Dr. Ops Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #15 Skrevet 2. juni 2021 miaw skrev (8 timer siden): Kan jeg få slenge inn en utfordring? Snakk med folk. Er det noe som er litt vanskelig, for guds skyld snakk om det. Smågrums kan eskalere i eget sinn og bli større og vondere enn hva det hadde trengt og bli. Lytt til folk. Alle trenger og bli sett og hørt. Det skal ikke så mye til, av og til holder det bare og spørre hvordan vedkommende har det. Alle innspill er hjertelig velkomment. Tar denne utfordringen på strak arm, for du har så rett. Det behøves å dele følelser for å lette på bekymringer eller hva enn man tenker på. Og likeså, det å lytte gir en fin gledes følelse av å kunne være til hjelp. Det blir en vanskelig utfordring må jeg innrømme. Jeg liker ikke å være til bry, og korona situasjonen har ikke gjort sosiale antenner særlig bedre. Men vet du hva jeg har innsett? Ingen kan magisk forbedre det, må gjøre en innsats selv og hoppe i det. Fint innspill, takk! 1
Dr. Ops Skrevet 2. juni 2021 Forfatter #16 Skrevet 2. juni 2021 Dag 4. Smil. Jeg er glad i deg. Pust dypt inn og ut. Du har vært flink i dag. Du er sterk. Du er blant folk som bryr seg om deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå