Gå til innhold

Er rådene til Berit Bekkelaget verdt å lytte til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har inntrykk av at det er mye rart av tips hun kommer med. 

Anonymkode: 03279...3be

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om henne og finner heller ikke noe om henne når jeg googler :klo:

Anonymkode: fa346...b99

Skrevet

Mener du Berit Nordstrand?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller hva med Berit Bislett, Berit Bygdøy, Berit Bjerke, Stine Sankthanshaugen, Vibeke Vålerenga, Geir Gamlebyen, Åge Årvoll, Einar Ekeberg og Leif Lambertseter? Blir det morsommere nå så dævver jeg! :sarkasme: 

Anonymkode: d0071...397

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eller hva med Berit Bislett, Berit Bygdøy, Berit Bjerke, Stine Sankthanshaugen, Vibeke Vålerenga, Geir Gamlebyen, Åge Årvoll, Einar Ekeberg og Leif Lambertseter? Blir det morsommere nå så dævver jeg! :sarkasme: 

Petra Porsgrunn? Trond Trondheim? Tom Tromsø?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Dropi skrev (8 timer siden):

Mener du Berit Nordstrand?

Ja.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Eller Trond Trondheim

AnonymBruker
Skrevet
On 5/29/2021 at 8:56 PM, AnonymBruker said:

Har inntrykk av at det er mye rart av tips hun kommer med. 

nei. mye av det hun sier er bra, men også mye uvitenskapelig feilinfo. generelt lite smart å lytte til én "fagperson", det er summen av forskning og vitenskap som er det et mest/eneste pålitelige

eks hennes korstog mot sukker. skal ikke spise for mye av det heller, men hennes forklaringer om at det er "gift" er motbevist en rekke ganger.

og når hun lever av å selge produkter som støtter opp under hennes egne råd bør det ringe en bjelle

Anonymkode: 4579c...ce8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo mye, men overdriver kraftig. Spesielt med sukker, ris og hvit mel. Der er hun helt ute å kjører.

Anonymkode: d2c1b...b97

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hun kommer med helseskadelige råd og er kun ute etter å tjene penger 

Anonymkode: 6d24f...d33

• Liker 5
Gjest laPistola
Skrevet

😂😂 jeg synes Berit Bekkelaget sier mye bra, men tror ikke en skal følge en kostholdsekspert / lege blindt. Jeg er enig i at sukker, ris og mel ikke er bra, og kutte ned har vært positivt for meg, men ville ikke kalt det gift. Det er klart hun er ute etter og tjene penger av jobben sin, i likhet med alle andre. En trenger jo ikke og kjøpe noe av henne selvom en lytter til rådene hennes. 

Gjest loveli
Skrevet

Jeg tror de fleste hadde hatt godt av å følge hennes kostholdsråd, rent fysisk.

Men så var det det med å klare å leve et avslappet liv med et sunt forhold til all slags mat da. Det er jo litt synd hvis man er ute med venner på stranda og isselgeren triller forbi med iskjøleren sin og alle vennene dine kjøper en is fra han, mens du sier du ikke skal ha den giften i kroppen og tar deg en slurk Farris... mens vennene dine synes du overdriver og hever deg over dem. Så sitter man der og hater livet litt, mens de som spiser is skåler i alkohol og ler sammen.

Overdriver nå altså, men Berit er ekstrem.

Samtidig kan det faktisk være at det å kutte ut sukker og raske karbohydrater hadde vært det beste for de fleste og at det å ta en slurk Farris istedenfor en is gjør at man hadde klart å holde en lav vekt over et livsløp. Sukker-suger avtar jo etter en stund uten sukker, har jeg hørt. ;)

Berit er jo selv ekstremt lita, både spedbygd og tynn. Og huden hennes i ansiktet er veldig glatt og glødende. Så noe rett må det jo være. Og det at tarmfloraen henger sammen med hvordan resten av kroppen føles og opptrer er det jo masse forskning som støtter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tro på mye av det hun sier. Litt vanskelig å etterleve alt av råd, men tenker at jeg har godt av å prøve noe av det hun sier. Sunn, god, hjemmelaget mat blir sjelden feil for kropp og sinn. Berit sier heller ikke at det er forbudt å ta seg en is på stranda, det er hverdagsmaten som teller☺️

Anonymkode: 0febb...b15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...