AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Nå har jeg prøvd Superfit, Ecco, Froddo, og Kavat, som skal være kjent for å være smale merker. Men jeg får 1 1/2 finger mellom - i bredden på skoen. Det er ikke stabilt Han trenger også høy hælkappe grunnet myke føtter. Finnes det noen andre smale merker? Vi har prøvd ulike modeller fra merkene også, men alle er for brede. Hva gjør jeg? Min sønn har meget smale og lange føtter. Bruker str. 22/23. Anonymkode: d82b2...8d4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Hadde samme problem, gutt str 22. Kjøpte billigste adidas, de passet supert til han men ble for stive og smale til søskenbarnet. Anonymkode: 42168...6ef 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Er det bare meg som aldri har sjekket hvor mye barnet har å gå på i bredden på skoene? Etter 13 år som mor har jeg faktisk aldri gjort det. At det er litt å gå på i bredden er vel ikke helt så farlig, så lenge den sitter godt på foten? Foten skal jo være i bevegelse i skoen, derfor skal man blandt annet ikke ha antisklisokker. Det jeg sjekker når jeg kjøper sko er lengden, kvalitet, og at barnet går godt med skoene på (ikke glipper, subber osv). Anonymkode: 89b31...7fb 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå har jeg prøvd Superfit, Ecco, Froddo, og Kavat, som skal være kjent for å være smale merker. Men jeg får 1 1/2 finger mellom - i bredden på skoen. Det er ikke stabilt Han trenger også høy hælkappe grunnet myke føtter. Finnes det noen andre smale merker? Vi har prøvd ulike modeller fra merkene også, men alle er for brede. Hva gjør jeg? Min sønn har meget smale og lange føtter. Bruker str. 22/23. Anonymkode: d82b2...8d4 Ecco har aldri vært kjent for å være smale. Anonymkode: a5127...86f 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Pleier å anbefale Superfit til barn med smale føtter, men ser jo at det ikke går for dere. Det viktigste er vel at skoen sitter godt på foten og ikke glipper, samt har litt plass foran. Ofte kan skoene strammes en del, men det varierer jo. Anonymkode: c7720...6a2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Hva mener du med «myke føtter»? Kan han kanskje ha krav på sko fra nav pga det? Da får han sko som f.eks kan syes om og tilpasses føttene hans. Men da må du ha spesialisterklæring og så må dere på en ortopedisk klinikk som Drevelin f.eks. Anonymkode: 6b6c9...a40
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Viking. Anonymkode: 4ffdf...b18 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville prøvd viking Anonymkode: 83493...aaf AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ecco har aldri vært kjent for å være smale. Anonymkode: a5127...86f Vi har kjøpt Ecco til sønnen her fordi Ecco er kjent for smal passform. Har fungert godt for sønnen vår. Viking er alltid brede så stusser over at Viking kommer opp som forslag. Mulig de har endret modellene i det siste? Anonymkode: 5eb16...3b7 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har kjøpt Ecco til sønnen her fordi Ecco er kjent for smal passform. Har fungert godt for sønnen vår. Viking er alltid brede så stusser over at Viking kommer opp som forslag. Mulig de har endret modellene i det siste? Anonymkode: 5eb16...3b7 Nei, ecco er ikke kjent for smal passform. Anonymkode: a5127...86f 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Viking opplever jeg som brede. Prøv flere typer fra Superfit. Dette er virkelig det eneste merket vi har funnet som har noen skikkelig smale modeller, men de har unntak så prøv flere modeller. Hummel actus er også smal. Bisgaard er smale og de eneste sandalene vi kan bruke som er smale nok. Anonymkode: 0426d...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 Nike joggesko!! De er kjent for å være smale i str. Vi styrer alltid unna Nike fordi de alltid er for trange Anonymkode: e7660...6ba 1
Sequoia Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Er brede sko et problem? Alltid sett på det som bra så lenge de kan strammes så de sitter rundt ankelen?
atropos Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 Jeg tror nok du bare må dra til skobutikker og prøve. Sønnen min har også smale føtter, og vi har ofte endt opp med å kjøpe sko på hm. Da får du ikke høy hælkappe, men jeg er litt usikker på om du trenger det? Hvis barnet ditt har så myke ledd at ankelen ikke er i lodd, burde dere få hjelp hos en ortoped. Hvis det ikke er så ille, ville jeg egentlig gått for lav hælkappe for at foten får øvelse i å stabilisere seg selv. uansett så ville jeg sjekka ut billigmerkene. Jeg synes ofte de er smalere i passformen. Bare sjekk at de ikke blir for stive i sålen.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 Noen litt myke joggesko som kan snurpes godt igjen med borrelås. Superfit er jo veldig smale, da? Om ingen sko passer har han kanskje en deformering dere kan få støtte til? Husk at om du sjekket plass på siden, må barnet stå, for ja alle små barn har myk fot, og den flyter liksom ut når de står, så håper ikke du har sjekket når han sitter? Anonymkode: bea74...fac
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Nike joggesko!! De er kjent for å være smale i str. Vi styrer alltid unna Nike fordi de alltid er for trange Anonymkode: e7660...6ba For oss med barn med smale føtter synes jeg Nike er brede. Iallefall de for små barn. Hummel joggeskoene er mye smalere. Anonymkode: 0426d...d7e
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 Enfant er også supersmale. Froddo har flere forskjellige modeller men de har smal passform. F.eks den som heter kart. Anonymkode: 39218...0ab
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det bare meg som aldri har sjekket hvor mye barnet har å gå på i bredden på skoene? Etter 13 år som mor har jeg faktisk aldri gjort det. At det er litt å gå på i bredden er vel ikke helt så farlig, så lenge den sitter godt på foten? Foten skal jo være i bevegelse i skoen, derfor skal man blandt annet ikke ha antisklisokker. Det jeg sjekker når jeg kjøper sko er lengden, kvalitet, og at barnet går godt med skoene på (ikke glipper, subber osv). Anonymkode: 89b31...7fb Ts her... De sitter ikke godt på foten, fordi de er for brede 😕 Anonymkode: d82b2...8d4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ecco har aldri vært kjent for å være smale. Anonymkode: a5127...86f Jo, det har de. Jeg har jobbet i skobutikk, og de blir sett på som en smal modell. Anonymkode: d82b2...8d4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 atropos skrev (2 timer siden): Jeg tror nok du bare må dra til skobutikker og prøve. Sønnen min har også smale føtter, og vi har ofte endt opp med å kjøpe sko på hm. Da får du ikke høy hælkappe, men jeg er litt usikker på om du trenger det? Hvis barnet ditt har så myke ledd at ankelen ikke er i lodd, burde dere få hjelp hos en ortoped. Hvis det ikke er så ille, ville jeg egentlig gått for lav hælkappe for at foten får øvelse i å stabilisere seg selv. uansett så ville jeg sjekka ut billigmerkene. Jeg synes ofte de er smalere i passformen. Bare sjekk at de ikke blir for stive i sålen. Barnet får hjelp hos ortoped, men lang ventetid som vanlig. Trenger noe han kan bruke i mellomtiden til vi har fått skoene fra sykehuset. Overgangssko er alt for varmt nå. 24 grader Jo 🥵 Anonymkode: d82b2...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå