AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Min samboer drikker.. Han drikker 1 øl hver dag, noen ganger 2. Går mye i sprit, han kan drikke flere shotter uten å merke noe.. Jeg har tatt dette opp med han fleeere ganger, å han slutter ikke.. han blir irritert å siter jeg bare ser på problemer, at jeg maser å lager dårlig stemning. Jeg spør «har du tenkt å slutte?» da sier han «nei, jeg har ikke tenkt å slutte. Han har 1 barn fra før og en baby sammen med meg. Både jeg og han har fedre som er alkoholikere. Jeg har aldri drukket noe særlig før, men etter at jeg ble sammen med han har det blitt mye mer drikking for meg også, å jeg liker det ikke. Han blir ikke full, men når han drikker sprit så merker jeg at han forandrer seg. Jeg har tatt det opp med han at jeg får minner fra min egen barndom å at jeg ikke liker at han drikker hver dag. Han skjønner hva jeg mener, men han forandrer seg ikke. Jeg sa også til han «enten får du slutte ellers så kommer jeg til å gå, så du velger selv. Han ble da paff å irritert. I ste var kl 7, vi var kommet hjem fra båttur, han hadde glemt å kjøpt noe på butikken, åsså sier jeg «gidder du å kjøre?» da hadde han allerede tatt en shot.. han drikker ikke på dagtid, kun på kveld.. overreagerer jeg eller? Anonymkode: b58c1...c85
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Høres ut som han ligger an til å utvikle et problem. Siden dere begge har fedre som er alkoholikere bør både du og han være ekstra forsiktig. Det kan ligge i genene og dere er mer utsatt. Du kan ta det opp med hs om du er bekymret Anonymkode: cc808...85a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Min samboer drikker.. Han drikker 1 øl hver dag, noen ganger 2. Går mye i sprit, han kan drikke flere shotter uten å merke noe.. Jeg har tatt dette opp med han fleeere ganger, å han slutter ikke.. han blir irritert å siter jeg bare ser på problemer, at jeg maser å lager dårlig stemning. Jeg spør «har du tenkt å slutte?» da sier han «nei, jeg har ikke tenkt å slutte. Han har 1 barn fra før og en baby sammen med meg. Både jeg og han har fedre som er alkoholikere. Jeg har aldri drukket noe særlig før, men etter at jeg ble sammen med han har det blitt mye mer drikking for meg også, å jeg liker det ikke. Han blir ikke full, men når han drikker sprit så merker jeg at han forandrer seg. Jeg har tatt det opp med han at jeg får minner fra min egen barndom å at jeg ikke liker at han drikker hver dag. Han skjønner hva jeg mener, men han forandrer seg ikke. Jeg sa også til han «enten får du slutte ellers så kommer jeg til å gå, så du velger selv. Han ble da paff å irritert. I ste var kl 7, vi var kommet hjem fra båttur, han hadde glemt å kjøpt noe på butikken, åsså sier jeg «gidder du å kjøre?» da hadde han allerede tatt en shot.. han drikker ikke på dagtid, kun på kveld.. overreagerer jeg eller? Anonymkode: b58c1...c85 Du reiser fra dette før en tredjegenerasjon starter med det samme. Anonymkode: 47296...6a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå