Gå til innhold

Hva er det viktigste for deg i et parforhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

100% ærlighet om ALT er aller viktigst for meg.

Anonymkode: bda2d...50e

Selv om det ikke betyr noe, men likevel utløser spetakkel?

Anonymkode: 524e3...29b

AnonymBruker
Skrevet

Humor.

Anonymkode: e2922...f3f

• Liker 1
Skrevet

Tillit, lojalitet, respekt, og empatiske evner +gode verdier er det viktigste for meg. God på å kommunisere er også en fordel.

Vi trenger ikke være enig om alt, for vil ikke hatt en nikkedukke, men vi skal feks respektere hverandre for det .

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eksen min klarte ikke å snakke. Eller han snakket, men var ikke interessert i å snakke for å lære mer om meg, han eller oss som par. 

Mannen min nå kan jeg ha lange samtaler med, vi snakker mye om oss, hva vi liker, reflekterer rundt konflikter vi har hatt, og hva som gjorde at en ting kunne eskalere. For ja, vi krangler. Vi kommer oss alltid forbi kranglene, og vi er veldig flinke på å forstå den andre etterpå når vi snakker sammen om situasjonen. 

Vi har vært sammen i over 6 år, og seksuelt sett har vi det mye bedre nå, enn da vi traff hverandre. 

Han er en veldig omsorgsfull mann, og klarer ikke å gå forbi meg uten å gi meg ett lett stryk over ryggen. 

Vi har mange felles interesser. Før vi fikk barn kunne vi stå på kjøkkenet fra klokken 16 en lørdag for å lage noe skikkelig spennende til kvelden. 

Oppsummert er det som er viktig for meg i mannen min: åpenheten, kommunikasjonen, de felles interessene våre, omsorgen han gir meg, sexlivet vårt, at han føles stor og trygg og det siste som er at han gir meg like mye trygghet som jeg fikk hos pappa når jeg var liten 😅 for min del er det veldig viktig, alle fortjener en trygg og god pappa. Heldige barn våre!

Anonymkode: 51eb5...bd5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for meg er at jeg må føle meg trygg. 

Det betyr at han ikke kaller meg stygge ting eller bruker noen form for vold. Jeg kan stole på ham, han vil ikke være utro eller flørte med andre bak ryggen min. Jeg vet at han vil ta vare på meg og passe på meg, det inkluderer å passe på at han gjør sin del av husarbeid og barneomsorg, men også at han har en inntekt som gjør at han kan være med og dra lasset. Han lyver ikke. Og vi ler sammen. 

Anonymkode: be46b...5c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tillit,  tiltrekning og et genuint vennskap er veldig viktig for meg. . Jeg må trives å være med han. Og dette må jo være gjensidig. 

Anonymkode: b1062...258

• Liker 1
Skrevet

Etter flere forhold, noen korte og et par lange så er det noen ting om hva man trenger man har lært.

når det er sagt, så er ikke det sommvar viktig da jeg var 18 år, viktig lenger i dag. Dette forandrer seg over tid, ettersom man eldes, modnes og utvikles.

For meg er det viktig å ha en partner med humor og som ikke tar seg selv høytidelig. Det er viktig med en partner som er psykisk frisk. 
Jeg må ha en partner som utfordrer meg intellektuelt og bryr seg om mer en overflatiske ting. Jeg må ha en partner som har et like stort behov som meg til å leve også «på siden» av forholdet. Pleie omgang med egne venner etc. jeg må ha en partner som ikke preges av sjalusi og usikkerhet, samt skjønner og kjenner seg igjen i mitt behov for å være sosial med andre en bare kjernefamilien.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, dette lurer jeg også på. Jeg forstår dog ikke hvordan det å spørre om hvorvidt ærlighet er det eneste kriteriet er uhøflig eller belærende. AB-en skrev jo bare at det var det viktigste, og så spurte jeg videre om det var noe mer hen hadde på listen. 

For meg virker det uforståelig at når man ser etter partner så ser man etter bare en kvalitet. Men det er jo likevel helt okei å være forskjellig. Det må det være lov å si uten at det er å krenke de som svarer. 

TS

Anonymkode: 1d116...e07

Det var ikke det jeg reagerte på, men dette med at du betvilte at vi var ærlige. 

Anonymkode: 74132...bb8

Gjest Tenk positivt
Skrevet

At jeg kan stole hundre prosent på han 

AnonymBruker
Skrevet

Etter to lange forhold der jeg stort sett har vært ulykkelig har jeg lært hva som må være på plass for meg.

Veldig god kommunikasjon og gjensidig tillit og forståelse. Konfliktskyhet kommer jeg aldri til å akseptere igjen

Gjensidige følelser og tiltrekning. Vi må begge være forelsket (i starten) og ha lyst på hverandre og ønske det beste for hverandre. Seksuell kjemi er enormt viktig

Ha like grunnverdier og ønsker for livet og forholdet

Har innsett at det nok ikke finnes en mann jeg passer med, men jeg vil heller være singel resten av livet enn i et forhold der jeg ikke er lykkelig.

Anonymkode: ebdfe...b9b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Konfliktskyhet kommer jeg aldri til å akseptere igjen

Anonymkode: ebdfe...b9b

Enig. 

Anonymkode: 89163...a8f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter et stygt brudd pga vold:

Gjensidig respekt for hverandre

Trygghet rundt økonomi, altså ingen forbrukslån eller gambling, men oversikt. Ikke noe krav om høy lønn, bare kontroll.

Følelse av trygghet. Følelsesmessig, kroppslig, alt.

Og en jeg kunne le med. Jeg fant han og er glad jeg ikke firte på disse tingene, det er noe jeg mener er så viktig i et forhold som fungerer :)

Anonymkode: fb079...f1f

• Liker 1
Skrevet

Tillit, kunne gjøre ting uten at den andre skal henge over skulderen hele tiden. 

Kommunikasjon, kunne snakke om alt uten at det blir kleint. 

Seksuell kjemi, en partner må ikke se på sex som mas. 

Alltid ønske den andre, se hverandre og være en støttespiller i livets opp og nedturer. Det må være vennskap i bånn for da er det lettere at det varer over tid. Jeg mistet meg selv i det forrige forholdet mitt nettopp fordi dette ikke var på plass. Men nå har jeg funnet en kjæreste som har alle de tingene og jeg er hundre prosent meg selv hele tiden. Og det er verdens beste følelse ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 lange forhold bak meg og lært mye om meg selv i disse. Det som er blitt viktig for meg om jeg skal inn i et nytt forhold er at vi ønsker det samme for fremtiden og har like verdier, livssyn og til dels like interesser for å kunne fungere. Ja, selvsagt er seksuell kjemi og følelser viktig - men jeg har opplevd i nesten alle mine forhold at dersom man ikke har det første jeg nevner felles, så blir det svært vanskelig å få forholdet fremover når følelsene demper seg litt etter den første forelskelsen. 

Også kommer det mye an på hvilken person man er selv. Jeg er feks svært selvstendig og trenger en mann som ser verdien i det og ikke begrenser meg eller prøver å temme den delen av meg. Og jeg trenger også en mann som er selvstendig og selvgående, synes det er svært avtennende at jeg som er full i energi skal styre rundt og finne på ting, også vil mannen bare ligge og dra seg i senga eller daffe på sofaen og må ha beskjed om alt som må gjøres... 

Jeg har også den innstillingen at jeg tar vare på meg selv og ønsker meg selv godt. Det betyr at jeg ikke ønsker å være i et forhold som får meg til å føle meg dårlig. Jeg ønsker noen som gjør meg til et bedre menneske, uten at jeg pålegger noen andre den oppgaven - men det må være noen som bidrar med noe positivt i en relasjon. Jeg vil heller være alene resten av livet enn å være fanget i et feil forhold. 

Anonymkode: bd3ab...9ab

• Liker 1
Gjest Kaiminator
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

At jeg er tiltrukket av henne, at vi er seksuelt kompatible og at det er fornøyelig å tilbringe tid med henne (altså at det er et vennskap i bunn der, og ikke noe som oppleves som "arbeid" eller "plikt"). Det samme må hun selvfølgelig tenke om meg.

DIsse tre punktene er akkurat like essensielle. Dersom en av dem mangler, velter det hele lasset.

Anonymkode: 19b69...6d7

Dette!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snart vært sammen med en flott fyr i fire år, og noe så overfladisk som at han ikke er interessert i trening, kosthold og fysisk aktivitet begynner å bli slitsomt.

Jeg vil gjerne ut og trene, lage sunn mat når jeg kommer hjem, og er generelt opptatt av å holde meg i god form. Det er ikke veldig kompatibelt med en fyr som helst vil sitte på sofaen og har null interesse for trening og fysisk aktivitet. Det ville vært kjempefint om vi kunne dele denne interessen sammen, slik at vi kunne gå på turer sammen, jogge sammen eller gå på treningssenteret sammen.

Tidligere har jeg hatt problemer med vekten, og har gått ned cirka 25 kg før jeg gikk inn i et forhold med ham. Etter at vi ble sammen har vanene mine blitt dårligere og dårligere, og jeg har lagt på meg 8kg igjen.

Han prøver virkelig til tider å endre egne dårlige vaner, men han er selv 30 kg overvektig, og det krever nok en mye større endring fra ham sin side enn det han har vist så langt.

Jeg er ikke i nærheten så misfornøyd at jeg kommer til å slå opp pga dette. Føler meg generelt svært heldig i forholdet. Men jeg har merket at dette faktisk er noe som egentlig er litt viktig for meg.

Dagens utblåsning herifra!

Anonymkode: 45576...dd8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tillit, trygghet og  evnen til å snakke med hverandre

Anonymkode: 4561e...a43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At man kan fise foran hverandre, så frigjort at man til tider kan ha fisekonkurranse. 

Anonymkode: c58cf...53f

AnonymBruker
Skrevet

Kommunikasjon, seksuell kjemi, regelmessig sex, ærlighet.

Snakke om alt, ikke snakk for den andre, ikke avtal ting for den andre. Du kan ikke bestemme at din partner skal delta på ting du vil.

Du eier ikke din partner, gi frihet. Ikke bestem.

Konfliktskye feiginger liker jeg ikke.

Å si nei er viktig, nei ER nei.

Anonymkode: 3dc2d...509

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Snakke om alt, ikke snakk for den andre, ikke avtal ting for den andre. Du kan ikke bestemme at din partner skal delta på ting du vil.

Det minnet meg om noe som jeg leste i en artikkel om kvinner som ikke klarer å holde på en mann; don’t jump to conclusions. Ikke helt det samme som du nevner, men beslektet :) 

Anonymkode: 74132...bb8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...