Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ELSKER barnet mitt høyere enn noe annet på jord. Han et et ønskebarn å vi planla å bli gravid. Han er nå 9 mnd, full fart hele dagen, bleieskift, mat, stell bla bla bla hver dag, å det er det samme hver dag. Jeg får sove på morgenen, da samboer tar han for meg. Men, jeg er drittlei.. Vondt å skrive dette, men jeg vet ikke om jeg begynner å bli lei av babyen min, eller om jeg er lei av alt maset rundt baby.. Jeg får aldri tid for meg selv utenom på morgenen da jeg får sove ut, jeg får kanskje ca 10-15 minutter pause til å gjøre hva jeg vil på dagtid om jeg er heldig. Jeg har tatt dette opp med samboer at jeg ønsker noen timer for meg selv, da sier han «ja, men nå har jeg hatt han på morgenen, å jeg har mye annet å gjøre, så jeg har ikke tid».. Jeg kan telle med 3 fingre hvor mange ganger jeg har fått sitte alene å sett på en film eller noe som helst på 9 mnd. Først nå siste dagene har endelig sønnen min begynt å sovet hele natten (amming kl 23, sover til 06).. Jeg får pause når baby legger seg kl 19 på kvelden, men jeg blir ikke glad for å se sønnen min, men ikke misforstå meg!!! Jeg elsker han høyere enn alt. Han er min aller kjæreste. Synes dette er veldig vondt.. 😭 Føler meg som verdens verste og slemmeste mor. Hvorfor skriver jeg inne her? Får bare stygge kommentarer uansett av bedrevitere og slemme mennesker som ønsker å hevde seg på andre for å føle seg bedre.. 😔

Anonymkode: cf20d...a8f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hvordan du har det, du trenger en god ferie ❤️

Anonymkode: d1a7f...bfa

• Liker 1
Skrevet

Hahaha. Du, jeg og alle andre foreldre som er ærlige med seg selv har følt det sånn. Snart begynner jr. å underholde seg selv litt, da blir det lettere. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en 2åring og har prøvd og nå blitt gravid med neste og jeg kjenner annen hver dag på at jeg aldri burde fått barn, for jeg savner tid for meg selv, å sove lenge uten dårlig samvittighet, jeg er lei av å komprimissere om alt med barnet, jeg gruer meg til å gå all inn for do-trening og smokkeslutt, og jeg savner den tiden da hun var nyfødt/baby og hun sov 4-5 ganger løpet av dagen for da fikk jeg tid til å tenke. Slik blir det ikke denne gangen, for vi har jo en til - og når baby kommer har nok storesøsteren sluttet å sove dupp i tillegg!!! Jeg tenker flere ganger om dagen - hvaaa faaaaen har jeg gjort? Men så elsker jeg jo også barnet mitt, og hun er dritgøy å være sammen med, og det er så fantastisk å se henne utvikle seg og å bli et menneske, jeg vet hvor livet mitt hadde vært uten henne og jeg vet at livet 100% garantert er bedre nå enn det ville vært barnløst. 

Jeg takker gud for at svigerforeldrene mine eksisterer, for jeg sender titt og ofte samboer og datter opp dit så jeg får huset for meg selv. Av og til sender vi henne alene så vi begge får vært hjemme og bare eksistert i hverandres tilværelse - eller våre egne, i hvert vårt rom med hver våre hobbyer 😅 Hun overnatter der 1 gang i mnd/annen hver mnd, litt oftere i det siste fordi vi har pusset opp i huset en del det siste halvåret. Hadde vi ikke hatt svigers hadde vi nok ikke taklet en til. 

Har dere ingen familie eller venner som kan være behjelpelig med avlasting? Skjønner at 9 mnd er tidlig til å sette barnet til andre, men kanskje de kan trille en tur etc? 

Anonymkode: aeb06...45c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg elsker ELSKER barnet mitt høyere enn noe annet på jord. Han et et ønskebarn å vi planla å bli gravid. Han er nå 9 mnd, full fart hele dagen, bleieskift, mat, stell bla bla bla hver dag, å det er det samme hver dag. Jeg får sove på morgenen, da samboer tar han for meg. Men, jeg er drittlei.. Vondt å skrive dette, men jeg vet ikke om jeg begynner å bli lei av babyen min, eller om jeg er lei av alt maset rundt baby.. Jeg får aldri tid for meg selv utenom på morgenen da jeg får sove ut, jeg får kanskje ca 10-15 minutter pause til å gjøre hva jeg vil på dagtid om jeg er heldig. Jeg har tatt dette opp med samboer at jeg ønsker noen timer for meg selv, da sier han «ja, men nå har jeg hatt han på morgenen, å jeg har mye annet å gjøre, så jeg har ikke tid».. Jeg kan telle med 3 fingre hvor mange ganger jeg har fått sitte alene å sett på en film eller noe som helst på 9 mnd. Først nå siste dagene har endelig sønnen min begynt å sovet hele natten (amming kl 23, sover til 06).. Jeg får pause når baby legger seg kl 19 på kvelden, men jeg blir ikke glad for å se sønnen min, men ikke misforstå meg!!! Jeg elsker han høyere enn alt. Han er min aller kjæreste. Synes dette er veldig vondt.. 😭 Føler meg som verdens verste og slemmeste mor. Hvorfor skriver jeg inne her? Får bare stygge kommentarer uansett av bedrevitere og slemme mennesker som ønsker å hevde seg på andre for å føle seg bedre.. 😔

Anonymkode: cf20d...a8f

Kjære deg, tror det er sånn for de fleste av oss! Beklager å måtte si det. Min er snart to måneder og mitt liv har mer eller mindre opphørt. Jeg er hjemme i permisjon, mannen jobber og står på. Jeg forstår at han blir sliten på jobb og ikke kan avlaste meg non stop når han kommer hjem. Sånn er det å ha små barn. 

Anonymkode: 91320...400

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det som deg, og barna mine er 5 og 8. Klarer å snike meg til litt mer egentid nå, men ettermiddagene består av å kjøre dem på trening, lekser osv. Gleder meg til de blir voksne😅

Anonymkode: 7210f...43e

AnonymBruker
Skrevet

Barnet er 9 mnd? Skal ikke du være ute i jobb igjen nå og barnefar har permisjon? 

Anonymkode: 4d70f...e6f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Barnet er 9 mnd? Skal ikke du være ute i jobb igjen nå og barnefar har permisjon? 

Anonymkode: 4d70f...e6f

Alle gjør det ikke heeeeelt sånn Norge AS har satt det opp vettu :) 

Anonymkode: 16660...ac3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg, å være hjemme med barn er hardt, og kjedelig, selv om man elsker barna sine! Og du har jo kun vært i permisjon under korona, det m ha vært helt bånn! Stå på, det blir bedre :) Jeg syntes det var deilig å begynne å jobbe igjen og få litt barnefri. 

Anonymkode: 7e6e2...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det bare er unntaket som føler noe annet. Ditt barn er i en alder nå som jeg opplevde som mest slitsom, men husk at det går over.  Mange sa det til meg den gang og jeg klarte ikke ta det innover meg at det var for en kort periode, for det var så jævlig der og da. Men så ble han plutselig 2 år og nå kan jeg endelig drikke varm kaffe mens han sitter å ser på film. Nå har jeg fått barn nr to og livet er igjen i full sving når eldste er i bhg, men denne gangen nyter jeg det faktiskt ( eller nyter det mer enn med nr 1) fordi denne gangen vet jeg at det faktisk går over ♥️ 

Anonymkode: 62b99...0b5

AnonymBruker
Skrevet

Det blir bedre! 
Noen tanker fra meg:

- Kan dere avvenne den siste ammingen klokken 2300? Mange babyer på ni måneder klarer å sove hele natten (fra 0700-0500->)

- Har ikke far noe ansvar for å legge babyen? Her hadde vi annenhver dag fra barna begynte med fast legging. Da får mor fri noen timer. 

- Og som andre har spurt, er det ikke far som skal ha permisjon snart?

Anonymkode: 2a076...d54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også litt lei i den perioden, det hjalp da jeg begynte å jobbe og fikk kjenne på savnet:) det blir liksom verken fugl eller fisk, for de er ikke 100% avhengig av mamman sin lenger, men heller ikke selvstendig. 
Ingen skam å føle slikt!

Anonymkode: 65d02...a67

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det blir bedre! 
Noen tanker fra meg:

- Kan dere avvenne den siste ammingen klokken 2300? Mange babyer på ni måneder klarer å sove hele natten (fra 1900-0500->)

- Har ikke far noe ansvar for å legge babyen? Her hadde vi annenhver dag fra barna begynte med fast legging. Da får mor fri noen timer. 

- Og som andre har spurt, er det ikke far som skal ha permisjon snart?

Fikset en feil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg var også litt lei i den perioden, det hjalp da jeg begynte å jobbe og fikk kjenne på savnet:) det blir liksom verken fugl eller fisk, for de er ikke 100% avhengig av mamman sin lenger, men heller ikke selvstendig. 
Ingen skam å føle slikt!

Anonymkode: 65d02...a67

Åh, gleder meg litt til det! Kjenne på savnet som du sier, at det blir fint å treffes igjen.

Anonymkode: 34824...986

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke verdens verste mor, de følelsene er helt vanlig. Vær åpen med helsesøster om dette. 

Har du noen som kan ta babyen litt, slik at du virkelig får hvilt deg? Kanskje overnatting?

Anonymkode: da531...bd2

AnonymBruker
Skrevet

Psykologen min sier at vi opplever negative følelser som verre dess mer motstridende følelser vi har. Et eksempel er å være skuffa over noen man er glad i. Det kan føles intenst og forvirrende fordi vi egentlig er glad i dem. Å være lei av sitt eget barn, som man elsker mer enn noe annet, skaper nye, eller forsterkede, negative følelser. Men vit at det er normalt! Hjernen vår er laget slik at den ønsker å generalisere. Enten er noe bra, eller så er det dårlig. Dermed kan slikt bli altoppslukende, for det gir ikke mening for vår hjerne.

Jeg synes du skal jobbe med å tilgi deg selv for de følelsene du har. Det er ikke din skyld. Noen ganger må vi bare akseptere at ting er dritt. Det kan hjelpe på å holde ut❤️

Anonymkode: 00789...928

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ei på 4 og en nyfødt på 3 uker nå å lurer på hvorfor i huleste vi gikk for nummer to når elste var blitt så enkel å grei 😅

Anonymkode: 7bae4...588

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt: hold ut, det blir så UTROLIG mye bedre om et par måneder når baby er litt mer selvgående. En av guttene mine er nå 15 mnd og løper rundt og leker med ting mens jeg kan sitte i en stol og drikke kaffe og se på. 9 måneders alderen synes jeg var super slitsom. 

Nå blir jeg sikkert halshugget her men jeg hadde det som deg, elsker sønnene våre men fader heller for er kjør.. Så vi har ansatt en au pair. Jeg får flere timer hver dag hvor jeg kan dusje, stikke ut og gjøre ting, dra til frisør, trene eller bare gjemme meg på rommet for å se Netflix. Av og til bytter vi rundt sånn at hun tar guttene om natten, og jeg kan sove som normalt (da de var mindre pumpet jeg melk rett før jeg sovnet). Da våkner jeg om morgenen, deilig uthvilt og tenker «hvor er de deilige fine sønnene mine!» istedenfor å tenke «ååååå jeg er så leiiii og trøtt og sur».  Jeg prioriterer gjerne bort et par ting for å ha råd til au pair det gjør rett og slett at jeg er en bedre mor, og ikke minst, en bedre kjæreste 😅

Får ofte kommentarer som «jeg kunne aldri hatt en fremmed i huset». Vel, du blir vant til det etter to minutter. Hjelpen det gir er seriøst så utrolig verdt det at om det tusler en hyggelig dame rundt her og hjelper litt til - det lever jeg fint med. Hjelper jo hun også, som trenger pengene. 

Blir det for tøft - skaff hjelp 🤷‍♀️

Anonymkode: 127d6...110

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Først av alt: hold ut, det blir så UTROLIG mye bedre om et par måneder når baby er litt mer selvgående. En av guttene mine er nå 15 mnd og løper rundt og leker med ting mens jeg kan sitte i en stol og drikke kaffe og se på. 9 måneders alderen synes jeg var super slitsom. 

Nå blir jeg sikkert halshugget her men jeg hadde det som deg, elsker sønnene våre men fader heller for er kjør.. Så vi har ansatt en au pair. Jeg får flere timer hver dag hvor jeg kan dusje, stikke ut og gjøre ting, dra til frisør, trene eller bare gjemme meg på rommet for å se Netflix. Av og til bytter vi rundt sånn at hun tar guttene om natten, og jeg kan sove som normalt (da de var mindre pumpet jeg melk rett før jeg sovnet). Da våkner jeg om morgenen, deilig uthvilt og tenker «hvor er de deilige fine sønnene mine!» istedenfor å tenke «ååååå jeg er så leiiii og trøtt og sur».  Jeg prioriterer gjerne bort et par ting for å ha råd til au pair det gjør rett og slett at jeg er en bedre mor, og ikke minst, en bedre kjæreste 😅

Får ofte kommentarer som «jeg kunne aldri hatt en fremmed i huset». Vel, du blir vant til det etter to minutter. Hjelpen det gir er seriøst så utrolig verdt det at om det tusler en hyggelig dame rundt her og hjelper litt til - det lever jeg fint med. Hjelper jo hun også, som trenger pengene. 

Blir det for tøft - skaff hjelp 🤷‍♀️

Tror kanskje du blander sammen barnepike og au pair?

Anonymkode: 34824...986

AnonymBruker
Skrevet

Kall det hva du vil, au pairer bidrar med lettere husarbeid og barnepass (se UDIs nettsider) og kan jobbe opp til 30 timer i uken 👍🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...