AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Etter å ha vært alene en stund, har jeg nå truffet en mann, og vi har datet i snart et halvt år. Og dette er en fyr jeg syns blir bedre og bedre, og ser muligheten for at vi på sikt kommer til å holde sammen. Vi er begge to midt i 40 årene, og har halvstore barn på hver vår side. barna har ikke møtt hverandre, de vet ikke at vi dater engang, og det kommer de ikke til å få vite på en god stund. Vi har heller ikke møtt annen familie osv. Så problemet jeg grubler på er eventuelt flere år frem i tid. Og problemet, som muligens ikke er et problem, er at han har en mor som ut i fra hva jeg hører er relativt intens når det kommer til familieforhold og liker å dulle med barn og barnebarn. Vi snakker besøk flere ganger i uken, hun lager middag og ordner opp i huset. Mannen bare ler av det, og sier at hun er slitsom, men han lar henne holde på fordi hun elsker det. Så han er helt klar over at hun er i overkant ivrig, og syns selv det blir for mye. Men ut i fra hva jeg hører, så er det innimellom at jeg vurderer å droppe mannen, for jeg vet at jeg kommer til å klikke på slik oppførsel hvis vi noen gang skulle ende opp med å bo sammen. Det er så langt unna hvordan jeg har det med mon familie, og hva jeg ville ha likt selv. Så er jeg teit fordi jeg ser på dette som et potensielt problem allerede nå, eller skal jeg bare droppe å tenke på det, og ta problemet den dagen det eventuelt kanskje oppstår? Anonymkode: 87455...09b 2
Jaytee Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Du er ikke teit som tenker tanken, men synes også det er dumt å lage et problem ut av noe som ikke er et «problem» enda. Lev i nuet, og ta et steg om gangen! 13
Snurrepurre Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Kan det tenkes at hun gjør dette i mangel på at det er en annen dame i huset? Ser for meg at jeg hadde gjort mye for mine barn om de ble alene, utelukkende av godhet og for å avlaste dem 💜 hadde trukket meg ut når ny partner kom inn da 😆. 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Etter å ha vært alene en stund, har jeg nå truffet en mann, og vi har datet i snart et halvt år. Og dette er en fyr jeg syns blir bedre og bedre, og ser muligheten for at vi på sikt kommer til å holde sammen. Vi er begge to midt i 40 årene, og har halvstore barn på hver vår side. barna har ikke møtt hverandre, de vet ikke at vi dater engang, og det kommer de ikke til å få vite på en god stund. Vi har heller ikke møtt annen familie osv. Så problemet jeg grubler på er eventuelt flere år frem i tid. Og problemet, som muligens ikke er et problem, er at han har en mor som ut i fra hva jeg hører er relativt intens når det kommer til familieforhold og liker å dulle med barn og barnebarn. Vi snakker besøk flere ganger i uken, hun lager middag og ordner opp i huset. Mannen bare ler av det, og sier at hun er slitsom, men han lar henne holde på fordi hun elsker det. Så han er helt klar over at hun er i overkant ivrig, og syns selv det blir for mye. Men ut i fra hva jeg hører, så er det innimellom at jeg vurderer å droppe mannen, for jeg vet at jeg kommer til å klikke på slik oppførsel hvis vi noen gang skulle ende opp med å bo sammen. Det er så langt unna hvordan jeg har det med mon familie, og hva jeg ville ha likt selv. Så er jeg teit fordi jeg ser på dette som et potensielt problem allerede nå, eller skal jeg bare droppe å tenke på det, og ta problemet den dagen det eventuelt kanskje oppstår? Anonymkode: 87455...09b Mannen liker nok svært godt at noen ordner for han så han slipper. Og hun vil nok ikke ordne i huset hans om du bor der. Mødre duller for sine sønner i tro på at sønnen ikke har armer eller hode og er nærmest hjelpeløs i huset, men med en kvinne der så trengs ikke dette lenger. Anonymkode: f87c2...5dd 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mannen liker nok svært godt at noen ordner for han så han slipper. Og hun vil nok ikke ordne i huset hans om du bor der. Mødre duller for sine sønner i tro på at sønnen ikke har armer eller hode og er nærmest hjelpeløs i huset, men med en kvinne der så trengs ikke dette lenger. Anonymkode: f87c2...5dd Ja, jeg ser jo at han syns det er ok med avlastning innimellom, og forstår også hvorfor han lar henne holde på. Han har 3 barn fra 7-13, 80% av tiden + en krevende jobb. Jeg hadde sikkert også syns det var ok med avlastning selv🙈 Ser poenget du kommer med, så det er mulig jeg overtenker dette.... Anonymkode: 87455...09b 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Etter å ha vært alene en stund, har jeg nå truffet en mann, og vi har datet i snart et halvt år. Og dette er en fyr jeg syns blir bedre og bedre, og ser muligheten for at vi på sikt kommer til å holde sammen. Vi er begge to midt i 40 årene, og har halvstore barn på hver vår side. barna har ikke møtt hverandre, de vet ikke at vi dater engang, og det kommer de ikke til å få vite på en god stund. Vi har heller ikke møtt annen familie osv. Så problemet jeg grubler på er eventuelt flere år frem i tid. Og problemet, som muligens ikke er et problem, er at han har en mor som ut i fra hva jeg hører er relativt intens når det kommer til familieforhold og liker å dulle med barn og barnebarn. Vi snakker besøk flere ganger i uken, hun lager middag og ordner opp i huset. Mannen bare ler av det, og sier at hun er slitsom, men han lar henne holde på fordi hun elsker det. Så han er helt klar over at hun er i overkant ivrig, og syns selv det blir for mye. Men ut i fra hva jeg hører, så er det innimellom at jeg vurderer å droppe mannen, for jeg vet at jeg kommer til å klikke på slik oppførsel hvis vi noen gang skulle ende opp med å bo sammen. Det er så langt unna hvordan jeg har det med mon familie, og hva jeg ville ha likt selv. Så er jeg teit fordi jeg ser på dette som et potensielt problem allerede nå, eller skal jeg bare droppe å tenke på det, og ta problemet den dagen det eventuelt kanskje oppstår? Anonymkode: 87455...09b Det har vel ingenting godt for seg å tenker på problemer som ikke eksisterer? Tenk om "svigermor" sitter og tenker det samme om sønnens fremtidige partner.... "han finner seg sikkert en som ikke vil ha noe særlig kontakt og isolere gutten min"..... "hun blir en vanskelig svigerdatter, det orker jeg bare ikke".... osv osv.. Din fremtidige svigermor kan være akkurat slik hun vil. Du kan sette grenser for hva som passer i ditt liv, svigermor for sitt. Fremover er uansett ikke dette ditt problem - han håndterer sin familie - du håndterer din.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg ser jo at han syns det er ok med avlastning innimellom, og forstår også hvorfor han lar henne holde på. Han har 3 barn fra 7-13, 80% av tiden + en krevende jobb. Jeg hadde sikkert også syns det var ok med avlastning selv🙈 Ser poenget du kommer med, så det er mulig jeg overtenker dette.... Anonymkode: 87455...09b Det er så artig når folk skal gjøre seg så sliten, viktig eller travel og skriver at de har en "krevende jobb"..... Er ikke alle jobber krevende da? Anonymkode: e5b5d...d5d 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er så artig når folk skal gjøre seg så sliten, viktig eller travel og skriver at de har en "krevende jobb"..... Er ikke alle jobber krevende da? Anonymkode: e5b5d...d5d Det jeg legger i krevende er at han har en jobb hvor han har et ansvar som gjør at han jobber mer enn mange andre. Men jeg er enig, de aller fleste jobber er krevende 😊 Anonymkode: 87455...09b 3
emrik Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Tenker umiddelbart at han jo kommer fra et sted - tror ikke han hadde vært så fin dersom moren hadde vært «den typen» ☺️ Hun gjør det nok bare for å være snill, og han er grei som lar henne. Ville ikke latt det bli et problem før det eventuelt skjer 😊 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 emrik skrev (25 minutter siden): Tenker umiddelbart at han jo kommer fra et sted - tror ikke han hadde vært så fin dersom moren hadde vært «den typen» ☺️ Hun gjør det nok bare for å være snill, og han er grei som lar henne. Ville ikke latt det bli et problem før det eventuelt skjer 😊 Det er faktisk et veldig godt poeng. Og han er litt for bra til å kutte han ut pga en teoretisk problemstilling Anonymkode: 87455...09b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 En annen ting du må ta i betraktning wr jo om du har lyst til å overta alt det moren gjør for kjæresten din? Anonymkode: 4469f...3e9 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 Greit å snakke om det om du er redd for det, om det er en svigermor som skjønner sin plass så trekker hun seg ut eller hører på dine signaler om det blir for mye. Selv skilt pga en svigermor som invaderte helt, men hadde min partner støttet meg og satt grenser hadde det nok gått helt fint så tenker vel det er greit å ikke ta sorgene på forskudd med gi det litt tid og se om det blir et problem. De fleste skjønner nok at når sønnen får en ny partner så har de en annen rolle.. Anonymkode: a10fc...e56
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): En annen ting du må ta i betraktning wr jo om du har lyst til å overta alt det moren gjør for kjæresten din? Anonymkode: 4469f...3e9 Det kommer ikke til å skje, og han vet godt at jeg aldri kommer til å få prisen for årets husmor. Jeg kommer aldri til å sette standarden på «svigermor» nivå, og heldigvis er det mulig å kjøpe seg avlastning på mange områder 😊 Anonymkode: 87455...09b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 Jeg tenkte umiddelbart at han synes det er veldig behagelig at mamma kommer og duller og vasker hos han. Og hadde hun ikke gjort det hadde det fort sett ut som en svinesti. Men jeg kan jo ta feil. Anonymkode: 1b2dc...a86 2
MollyJones Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 Når du nå vet om "problemet" på forhånd - så tenk ut gode løsninger. Kanskje kan dere gjøre avtale om at svigermor kommer på ettermiddager to kvelder i uka - disse kveldene kan du da (om du har en jobb hvor det er aktuelt) jobbe langdager - for å så kunne avspasere siden - eller komme en time senere på jobb de andre dagene i uka. Ungene er halvstore, noe som også betyr at de om noen år ikke trenger den samme "dullinga" - er opptatt med sitt og ikke hjemme. Se om du klarer å lage gull ut av sitroner? Ta henne for det hun er - en ressurs og en støtte, og vær raus til å overse eventuell innblanding og gode råd som du ikke trenger eller vil ha. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 Dette hadde ikke vært noen grunn til å kutte ut for min del, fordi jeg klarer å si i fra til svigermor hvordan jeg vil ha det. Men en grunn for meg for å kutte ut han der er at dere fortsatt dater etter så lang tid? Merkelig opplegg. Vet dere ikke enda hva dere er for hverandre så er dere ikke forelsket nok. Hadde aldri orka. Anonymkode: e36bf...55b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er så artig når folk skal gjøre seg så sliten, viktig eller travel og skriver at de har en "krevende jobb"..... Er ikke alle jobber krevende da? Anonymkode: e5b5d...d5d Nei. Min jobb er absolutt ikke så krevende som min manns sjefsstilling. Anonymkode: e36bf...55b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dette hadde ikke vært noen grunn til å kutte ut for min del, fordi jeg klarer å si i fra til svigermor hvordan jeg vil ha det. Men en grunn for meg for å kutte ut han der er at dere fortsatt dater etter så lang tid? Merkelig opplegg. Vet dere ikke enda hva dere er for hverandre så er dere ikke forelsket nok. Hadde aldri orka. Anonymkode: e36bf...55b Hehehe, godt vi er forskjellige. Vi er så enige om at vi har god tid, og vi er sikkert et eller annet sted mellom dating og kjærester. Vi er begge to helt enige om at vi ser for oss noe sammen på sikt, samtidig er vi enige at vi skal være mye, mye tryggere på hva dette er før vi involverer barn eller resten av familien. Vi gjør hyggelige ting sammen, f.eks neste helg drar vi bort fra tor-søn, vi har møtt hverandres venner osv. Men ingen av oss har et stort behov for å gå for fort frem her. Men blir sær når man har bikket 40, har alt i orden på alke måter i livet, da skal det litt til før man ender opp med noe man må putte en merkelapp på😊 Anonymkode: 87455...09b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 MollyJones skrev (3 timer siden): Når du nå vet om "problemet" på forhånd - så tenk ut gode løsninger. Kanskje kan dere gjøre avtale om at svigermor kommer på ettermiddager to kvelder i uka - disse kveldene kan du da (om du har en jobb hvor det er aktuelt) jobbe langdager - for å så kunne avspasere siden - eller komme en time senere på jobb de andre dagene i uka. Ungene er halvstore, noe som også betyr at de om noen år ikke trenger den samme "dullinga" - er opptatt med sitt og ikke hjemme. Se om du klarer å lage gull ut av sitroner? Ta henne for det hun er - en ressurs og en støtte, og vær raus til å overse eventuell innblanding og gode råd som du ikke trenger eller vil ha. Takk for et veldig bra svar, dette skal jeg ha i bakhodet 😊 Anonymkode: 87455...09b 1
Gjest O.G. Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 Snurrepurre skrev (18 timer siden): Kan det tenkes at hun gjør dette i mangel på at det er en annen dame i huset? Ser for meg at jeg hadde gjort mye for mine barn om de ble alene, utelukkende av godhet og for å avlaste dem 💜 hadde trukket meg ut når ny partner kom inn da 😆. Like presis det der. Så hvorfor er denne fyren ilag med TS egentlig? Kjærlighet eller fordi han trenger husholderske som også kan sørge for fitte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå