AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Flere som opplever at det er psykisk og fysisk tungt å jobbe på sykehjem? Lav bemanning og flertallet av pleierne har minoritetsbakgrunn (uten at dette nødvendigvis er en utfordring). Man jobber ofte 5-6 timer i strekk uten pause. I de tyngste periodene er vi ikke ferdig med alt av stell/ dusjinger før kl. 13.00. Jeg har jobbet på sykehjem i to år nå, men kjenner at jeg ikke kan strekke meg til mer enn 1-2 år til i jobben, før jeg vil bytte. Det er rett og slett en alt for utmattende arbeidshverdag. Vi sykepleierne her jeg jobber steller like mange som de andre ansatte. Vi må også smøre brødskiver og hjelpe med dobesøk (ja, det skulle bare mangle, men vi har også legevisitt, dele ut smertestillende ved behov, sårstell og andre sykepleieprosedyrer i tillegg, som helsefagarbeiderne ikke kan overta for oss). Anonymkode: 46cd9...dd8 3
Heisann1234 Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Flere som opplever at det er psykisk og fysisk tungt å jobbe på sykehjem? Lav bemanning og flertallet av pleierne har minoritetsbakgrunn (uten at dette nødvendigvis er en utfordring). Man jobber ofte 5-6 timer i strekk uten pause. I de tyngste periodene er vi ikke ferdig med alt av stell/ dusjinger før kl. 13.00. Jeg har jobbet på sykehjem i to år nå, men kjenner at jeg ikke kan strekke meg til mer enn 1-2 år til i jobben, før jeg vil bytte. Det er rett og slett en alt for utmattende arbeidshverdag. Vi sykepleierne her jeg jobber steller like mange som de andre ansatte. Vi må også smøre brødskiver og hjelpe med dobesøk (ja, det skulle bare mangle, men vi har også legevisitt, dele ut smertestillende ved behov, sårstell og andre sykepleieprosedyrer i tillegg, som helsefagarbeiderne ikke kan overta for oss). Anonymkode: 46cd9...dd8 Som jeg skrev i en annen tråd, jeg holder på med en master som ikke er profensjonsbasert og har ingen planer om å fortsette å jobbe i avdeling etter ferdigutdannelse 😊 Blant annet på grunn av de tingene du nevner, turnusarbeid med sein-tidlig vakter flere ganger i uka, uengasjerte ledere med en lederstil som tilhører 50-tallet. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Heisann1234 skrev (1 time siden): Som jeg skrev i en annen tråd, jeg holder på med en master som ikke er profensjonsbasert og har ingen planer om å fortsette å jobbe i avdeling etter ferdigutdannelse 😊 Blant annet på grunn av de tingene du nevner, turnusarbeid med sein-tidlig vakter flere ganger i uka, uengasjerte ledere med en lederstil som tilhører 50-tallet. Helt enig med alt du skriver, jeg skrev også i den andre tråden! Jeg skal ta ppu til høsten, i tillegg til andre fag. 😊 Anonymkode: ad096...592 2
Heisann1234 Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Helt enig med alt du skriver, jeg skrev også i den andre tråden! Jeg skal ta ppu til høsten, i tillegg til andre fag. 😊 Anonymkode: ad096...592 Lykke til, det blir nok bedre det 👍 Håper kommunehelsetjenesten snart tar til seg konsekvensene av måten de behandler arbeiderne sine på slik at det blir en stor forandring i fremtiden. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Jeg er nyutdannet sykepleier nå og fant ut ila studietiden at jeg aldri skal jobbe på sykehjem. Mye pga det du nevner ts. Sånn er det mange flere i mitt kull som føler det også. Synd, men sant.. Anonymkode: 5659f...f75 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Jeg jobbet i 8 år på sykehjem før jeg ble utbrent. All ære til de som jobber på sykehjem. Det er så tungt og høy stressfaktor dagen lang. Anonymkode: aeab8...66b 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Jeg jobbet to år og ble utbrent. Utdannet meg til noe annet heldigvis. Anonymkode: e2793...859 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Skrevet 30. mai 2021 Jeg holdt på i 7år, en drøm og gjøre noe annet! Anonymkode: f53f0...d7e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #9 Skrevet 30. oktober 2022 Gleder meg til den dagen jeg blir fri. Anonymkode: 5f764...b1a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2022 #10 Skrevet 30. oktober 2022 Jobbet på sykehjem i 6 år før jeg ble utbrent. Fysisk tungt arbeid, mye ansvar, lite legedekning og ufattelig syke pasienter. Lite sykepleiere, er ofte alene sykepleier på 50 pasienter (+bakvakt for 15, ingen ekstra betaling). Mangel på helsefagarbeidere. Ledelsen er lite tilstede, har ikke forutsetninger for å forstå hvordan det oppleves «på gulvet». Mange ubesatte sykepleierstillinger, finnes ikke søkere når de lyses ut. Ledelsen gjør ingenting for å rekruttere. Vi får inn pasienter som trenger mye mer medisinsk oppfølgning enn det vi har ressurser til. Det føles overveldende og utrygt, men når vi skriver avvik blir det bare bagatellisert. Det er en ting at det er tungt for de ansatte, men til syvende og sist er det jo pasientene det går ut over. Så ufattelig trist og frustrerende. Anonymkode: a84f6...433 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå