Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en kjæreste som drikker 2-3 lørdager i måneden - sånn har det vært i flere år. Vi er 24. Tror aldri jeg har hørt at han er ute med venner uten å involvere alkohol. Er det normalt å ha en helg sammen i måneden? Vi bor ikke sammen. Han sier også at han får «dårlig samvittighet» av å gå ut mer enn annen hver helg, altså når han gjør det tre helger på rad typ - men han går likevel! Selv om han ser hvor skuffet og lei meg jeg blir. Men jeg får jo lov til å komme klokken 2-3 på natten å overnatte eller hente han, om jeg vil det. Så igjen - er dette normalt eller er det bare meg som syns dette er litt kjipt?

Anonymkode: 37ab7...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei!

Jeg har en kjæreste som drikker 2-3 lørdager i måneden - sånn har det vært i flere år. Vi er 24. Tror aldri jeg har hørt at han er ute med venner uten å involvere alkohol. Er det normalt å ha en helg sammen i måneden? Vi bor ikke sammen. Han sier også at han får «dårlig samvittighet» av å gå ut mer enn annen hver helg, altså når han gjør det tre helger på rad typ - men han går likevel! Selv om han ser hvor skuffet og lei meg jeg blir. Men jeg får jo lov til å komme klokken 2-3 på natten å overnatte eller hente han, om jeg vil det. Så igjen - er dette normalt eller er det bare meg som syns dette er litt kjipt?

Blir du ikke spurt om å bli med? 

AnonymBruker
Skrevet

Alkohol to-tre lørdager i måneden er vel ikke så unormalt. Stusser mer på at dere ikke finner på noe  sammen? 

Anonymkode: 848ef...837

• Liker 6
Gjest MS1999
Skrevet

Blir ikke spurt om å bli med nei, de vil kun være guttegjengen. Men vil jo ikke sitte med fult av gutter alene heller.. skulle bare ønske at jeg ble litt mer prioritert, enn alkohol nesten hver lørdag.

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke så unormalt at han vil ut på byen så ofte, han er jo bare 24. Men, at dere ikke gjør det sammen er veldig rart. Man vil jo finne på ting sammen som kjærester. 

Anonymkode: 73765...24c

• Liker 1
Gjest MS1999
Skrevet

Jeg ville alltid ut på byen før vi var sammen, men når man har en kjæreste føler jeg at man kan ta litt avstand fra det også og finner på andre ting sammen, og ikke bare drikke hele tiden.. jeg vil virkelig si at annenhver helg absolutt er nok. Han vil aldri, da mener jeg aldri drikke sammen med meg. Så da blir det fort bare en lørdag sammen i måneden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil han ikke drikke med deg...høres rart ut!

TROR IKKE EGENTLIG HAN BRYR SEG OM DEG, men du er god å ha i senga etter alkohol inntak eller når du skal hente

Anonymkode: 91b4d...18d

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Alkohol to-tre lørdager i måneden er vel ikke så unormalt. Stusser mer på at dere ikke finner på noe  sammen? 

Anonymkode: 848ef...837

Enig. En helt normal 24-åring. Sannsynligvis er det mange single i kameratflokken, så å ha med kjærester er ikke vanlig.

Jeg synes det er bra at han ikke ditcher kamerater så fort han får kjæreste.

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste de gjør er å drikke på lørdagene, de kan ikke henge i ukedagene eller noen andre dager. For de MÅ drikke. Riktig at mange av de andre er single - men du ditcher ikke kamerater av og si nei en gang i blant. Det handler om prioriteringer..

• Liker 1
Skrevet
MS1999 skrev (16 timer siden):

Blir ikke spurt om å bli med nei, de vil kun være guttegjengen. Men vil jo ikke sitte med fult av gutter alene heller.. skulle bare ønske at jeg ble litt mer prioritert, enn alkohol nesten hver lørdag.

Vel, det der er ikke kjæresten din. Det der er en fyr du bare puler nå og da. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det eneste de gjør er å drikke på lørdagene, de kan ikke henge i ukedagene eller noen andre dager. For de MÅ drikke. Riktig at mange av de andre er single - men du ditcher ikke kamerater av og si nei en gang i blant. Det handler om prioriteringer..

Hvorfor varierer du mellom å bruke AnonymBruker og brukernavnet ditt? 

Anonymkode: db912...6b8

Gjest MS1999
Skrevet

Helt ny her i går, skjønner ikke helt hvordan det fungerer - skriver litt i farta!

AnonymBruker
Skrevet
MS1999 skrev (2 minutter siden):

Helt ny her i går, skjønner ikke helt hvordan det fungerer - skriver litt i farta!

Bli edru før du skriver, da.

Anonymkode: 3b719...43c

• Liker 1
Gjest MS1999
Skrevet

Hva har alkoholinntak å gjøre med at jeg et par ganger har trykket på anonym med en feiltakelse? For ordens skyld er jeg komplett edru. For en kommentar 🥴

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke to-tre lørdager i måneden er så unormalt. 

Samboer og jeg var på fest minst 2 ganger i måneden før korona, og det var flere andre også i bør gjeng, av de som var barnløse. 

Men jeg syns det er veldig dumt at han er så mange lørdager avgårde uten deg, og uten at du blir spurt. Samboer og jeg gjorde det i det minste sammen. 

Anonymkode: a591a...9f8

Skrevet

Kan ikke du finne på noe med venninner da? En må ikke være sammen hver eneste helg!

Skrevet
MS1999 skrev (16 timer siden):

Han prioriterer venner. Og da blir det alkohol også. 

Gjest MS1999
Skrevet

Jeg er med venninner alle helger han er med kompiser. Jeg er med venninner mye i ukedagene også, i motsetning til han. Jeg sitter ikke alene hjemme å venter heller. Greia er - er der ikke normalt å ha to, eller i hvertfall kanskje en helg (eller en lørdag for den saks skyld) sammen i måneden med kjæresten uten at det er andre eller alkohol involvert?????

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han virker akkurat som jeg var i den alderen. Det var gøy og viktig, og jeg knyttet bånd til kamerater som er sterke 30 år senere. Det roet seg etter hvert, og ingen utviklet et problematisk forhold til alkohol.

Det er verre med de som bare er sammen med kjæresten og har mistet vennene sine når forholdet tar slutt tre år senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...