Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Prøver å skaffe nye venninner, og har er i prosessen. 

Hva jeg merker, er at jeg opplever at noen trekker seg litt unna. Jeg tror dette er fordi jeg ikke har venninner som jeg møter ute i parken enda, og opplever dette som sårt. 

Er redd for at de snur på hælen, erfaringene mine sier at du blir forlatt og stemplet som uverdig, hvis du ikke melder på SOME om at du er sosial. 

Er ikke noe jeg vet, men jeg tror det er sånn, fordi jeg selv ser de legge ut. Vet ikke hvordan jeg skal takke dette, ofr det er somsagt noe ejg opplever. At de begynner å bli litt kjøligere, og holder meg på en armlengdes avstand. 

Det vonde er, at det er halvveis sannhet i dette. Jeg er over 30 år, og har aldri vært en del av en venninnegjeng. Faktisk er det første gang i lu et mitt, at jeg har mer enn 2 venninner, som ikke er i forhold og gift. 

De for trenger jeg å lære å leve på nytt igjen, og vet at jeg har sosiale avvik. Som f eks det å ikke vite hva som er greit og ikke greit å si. Jeg kan f eks finne på å si hva jeg føler rett ut, uten å tenke på hvordan dette oppfattes av andre. Er styggere en hva det høres ut, og desverre en bieffekt av at jrg har måttet over lengre tid tatt til takke med et liv, hvor muligheten for sosialisering ikke har vært tilstede 

Er igang med å legge dette bak meg, men opplever at jeg er usikker på hvem jrg er, hvordan jrg reagerer og hva jeg vil eller kommer til å gjøre. Opplever at jrg ikke kjenner meg selv. Til tross for dette, er jrg ofte <på ballen > og melder bekjente og venner og vet at jeg ikke har sosial angst eller er psykisk syk på noen som helst måte. Jrg er desverre bare en jente so er ensom, og sliter med å finne nye venner når alle har sitt.

Ganske kjent sosial problem, men er derfor ganske interessert i gutter som taller drt sosiale livet godt. Da disse har vist interesse, så er det desverre kun sex, noe jeg synes er utrolig tøft, og skulle selvfølgelig hatt forhold. Men dette blir veldig på siden 

Kunne trengt innspill til hvordan jeg kan takke et sånt problem, for tror jeg er inne på noe her, om at de trekker seg vekk, og at det blir en ond spiral. Derfor at det er vanskelig å forsvare seg, fordi du ikke kan komme ut med noe å si på dette, uten å gå for sosialt selvmord.

Noen so. Har noe. Gode i spill og erfaringer? 

På forhånd takk for svar! 

Anonymkode: 71472...f50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har et poeng i at det er lettere å bli kjent med nye venner når du har venner fra før. Men fortsett likevel!

Jeg anbefaler deg å bli med i en eller flere klubber (trening, hobbyer osv) der du treffer folk fysisk. Ikke bruk SOME så mye. Og ikke tenk så mye på at dere skal bli venner, bare vær med og vær litt sosial der og da. Vennskap utvikles over tid. Prat litt og litt mer personlig. Vis interesse for det den andre snakker om og del litt av ditt eget liv, men ikke del det mest sårbare med en gang. 
Selv om det er korona finnes det aktiviteter å bli med på. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...