Gå til innhold

Tiden der alle sitter på videochat. Jeg har fortsatt ikke prøvd det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Teams, Zoom, Skype, Facebook Live og hva annet folk snakker i for tiden. Det er i vinden alt. Man hører ikke annet om at folk har møter, samtaler og hva annet gjennom video. 

Jeg føler meg som et enormt utskudd på stammen som ikke engang har prøvd det. Har ikke lastet det ned heller. 

Har uansett ingen rundt meg til å snakke med. 

Flere her som enda ikke har prøvd videochat?

Synes for øvrig prinsippet er litt pinlig. Man filmer sitt eget tryne når man snakker. Hvorfor det, egentlig? Holder det ikke med stemmen min, altså vanlig telefonsamtale? Eventuelt en avatar eller lignende som bilde? Hvor må folk se meg? Teit opplegg, egentlig. Man har sett mange flauser siste året hva folk gjør mens de blir filmet. 

Så hvis du er en av disse som "hele tiden" sitter på videochat, hvordan oppleves det? 

Anonymkode: 38b4e...5c4

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånn livet har blitt. 

Og jeg merker jo at det er vesentlig kjekkere å se kollegaen min, enn å bare høre stemmen. Jeg blir glad av å se ansiktene til folk, jeg blir ikke like glad av å høre stemmer. 

Jeg tenker det har en verdi. Det er bedre enn svart skjerm. 

Jeg hater å snakke til svarte skjermer. 

Hilsen lærer. Som gleder seg til vi er ferdig med denne skiten.

Anonymkode: d8473...1cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er sånn livet har blitt. 

Og jeg merker jo at det er vesentlig kjekkere å se kollegaen min, enn å bare høre stemmen. Jeg blir glad av å se ansiktene til folk, jeg blir ikke like glad av å høre stemmer. 

Jeg tenker det har en verdi. Det er bedre enn svart skjerm. 

Jeg hater å snakke til svarte skjermer. 

Hilsen lærer. Som gleder seg til vi er ferdig med denne skiten.

Anonymkode: d8473...1cd

Skjønner. Men samtidig ikke. :) 

Jeg tror ikke vi blir ferdig med dette. Jeg tror dette bare er starten!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner. Men samtidig ikke. :) 

Jeg tror ikke vi blir ferdig med dette. Jeg tror dette bare er starten!

Det tror jeg og, selv om jeg misliker det sterkt. Misliker også at folk kan se meg, men skrur konsekvent på kameraet av respekt for foredragsholderne slik at de skal slippe å se noe annet enn svarte skjermer 🤷🏼‍♀️
så, du får nok sjansen din etterhvert du og, ts 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Krakilsk skrev (3 minutter siden):

Det tror jeg og, selv om jeg misliker det sterkt. Misliker også at folk kan se meg, men skrur konsekvent på kameraet av respekt for foredragsholderne slik at de skal slippe å se noe annet enn svarte skjermer 🤷🏼‍♀️
så, du får nok sjansen din etterhvert du og, ts 

Forstår. Litt symbolikk ved å ha på kameraet. 

Tror nok at det går mange år for at den jomfrudommen blir tatt. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk hjelpemiddel for oss som har barnebarn på andre siden av landet 💖

Anonymkode: c2065...728

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Forstår. Litt symbolikk ved å ha på kameraet. 

Tror nok at det går mange år for at den jomfrudommen blir tatt. 😄 

Kanskje, eller ikke? Her har de begynt med det på legekontoret også for oppfølgingstimer, så hvem vet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fantastisk hjelpemiddel for oss som har barnebarn på andre siden av landet 💖

Anonymkode: c2065...728

Det kan jeg skjønne :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Teams, Zoom, Skype, Facebook Live og hva annet folk snakker i for tiden. Det er i vinden alt. Man hører ikke annet om at folk har møter, samtaler og hva annet gjennom video. 

Jeg føler meg som et enormt utskudd på stammen som ikke engang har prøvd det. Har ikke lastet det ned heller. 

Har uansett ingen rundt meg til å snakke med. 

Flere her som enda ikke har prøvd videochat?

Synes for øvrig prinsippet er litt pinlig. Man filmer sitt eget tryne når man snakker. Hvorfor det, egentlig? Holder det ikke med stemmen min, altså vanlig telefonsamtale? Eventuelt en avatar eller lignende som bilde? Hvor må folk se meg? Teit opplegg, egentlig. Man har sett mange flauser siste året hva folk gjør mens de blir filmet. 

Så hvis du er en av disse som "hele tiden" sitter på videochat, hvordan oppleves det? 

Heldigvis ekstremt sjeldent jeg må ha møter på teams etc. de få gangene jeg må, så liker jeg det ikke. Skrur selvfølgelig av kamera.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Krakilsk skrev (Akkurat nå):

Kanskje, eller ikke? Her har de begynt med det på legekontoret også for oppfølgingstimer, så hvem vet?

Åja såpass. Har nettopp hatt konsultasjon med Rikshospitalet, og der var det ikke snakk om annet enn telefon, enda jeg spurte om videokonsultasjon fordi jeg også hadde løst til å smykke meg med å være en teams'er. ;) 

Legekontoret her hjemplassen min lever fortsatt i steinalderen. Går nok mange år til det forandrer seg. 

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (Akkurat nå):

Heldigvis ekstremt sjeldent jeg må ha møter på teams etc. de få gangene jeg må, så liker jeg det ikke. Skrur selvfølgelig av kamera.

Det skjønner jeg egentlig godt. Det er ikke laget for at alle skal like det, og er spent på hvordan jeg reagerer mot det. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker alltid ha kameraet på når det er teamsmøte. Bruker også FaceTime og videochat på messenger. 

Anonymkode: a3a98...e50

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får så vondt i øynene og hodet av videosamtale, så jeg prøver i det aller lengste å unngå det.

Anonymkode: 3f13b...f06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så selv på KG er jeg et videosamtale-utskudd altså. Trodde jeg skulle møte på noen likestillede 😛 Men bra at alt ikke er fryd og gammen med det heller. ;) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...