Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboen som bor i samme oppgang som meg har nettopp fått barn. Jeg kjenner henne ikke så godt, men vi har en hyggelig tone når vi møtes. Tenkte det kunne være hyggelig å gi en lite presang i anledningen, men jeg er litt usikker på hva som passer seg? Noen tips?

Anonymkode: ba2ff...898

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hyggelig. En liten babyleke (blir fort ca. 150 kroner pga kvalitetssikring av babyleker). Eller så kan du gi noe til mor; et blad og te eller noe. Saft på glassflaske (man blir tørst!).

Anonymkode: 6d8a3...13f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En blomsterbukett er også mer enn nok tenker jeg😊

Anonymkode: 0bd97...e5f

• Liker 7
Skrevet

Babyteppe, koseklut, 2021boks(minneboks du får kjøpt på coop obs), babybok, biteringer, rangle, kosedyr, 1pk smokker, sokker, babyhåndkle, gulpekluter?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bakevarer til mor, og en liten dings til ungen (leke, teppe, koseklut, rangle e.l)😍

Anonymkode: 0e242...bc8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke kjøp noe.

Anonymkode: 2c2ea...811

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke kjøp noe.

Hvorfor ikke? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk et service av naboene som vi snakkes litt med, men er ikke veldig nære akkurat. Ble kjempe glad, og det blir brukt så og si daglig😊 Var dette: https://www.babyshop.no/vivi-silicone-middagssett-dark-rose/p/359592?country_override=NO&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=p-shopping-no-css-low-returning&gclid=CjwKCAjwzMeFBhBwEiwAzwS8zBwGVVe0KFSmM8KZHZJXv84iAU_u-gA0wjUyu1TKHJ1_84i-wJhjDxoCtIAQAvD_BwE

Anonymkode: affe7...6f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvorfor ikke? 

TS

Du har jo ikke noe forhold til de, gave kjøper man til nære relasjoner som venninne og familie.

Tenk så pinlig for din nabo å få en gave på denne måten, du må tenke litt lenger enn  deg selv. At "du" synes dere har en hyggelig tone. Det er jo bare en overfladisk greia, at dere har det.

Skrevet

Bak noen muffins eller horn eller noe annet spiselig til mor 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk en blomsterbukett av en nabo, og et hjemmesydd klissete av en annen. Veldig koselig begge deler. 

Anonymkode: f6891...51f

Skrevet

En nabo gav en body. En annen strikket en genser. 

Veldig koselig at du ønsker å gi en liten gave:)

• Liker 2
Skrevet

En body er veldig enkelt og trygt å gi. Er babyen helt nyfødt, kjøp størrelse 56 eller 62.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har jo ikke noe forhold til de, gave kjøper man til nære relasjoner som venninne og familie.

Tenk så pinlig for din nabo å få en gave på denne måten, du må tenke litt lenger enn  deg selv. At "du" synes dere har en hyggelig tone. Det er jo bare en overfladisk greia, at dere har det.

Det er hverken pinlig eller overfladisk.

Da vi flyttet inn i nytt hus og fikk barn en måned senere kom naboene på døren med en fin blomsterbukett. Det synes vi var en kjempehyggelig gest fra dem, selv om vi bare hadde pratet sammen noen få ganger. I dag er vi veldig gode naboer som hjelper hverandre, møtes til en kaffe i hagen nå og da, og barna våre leker sammen. 

TS: Jeg ville kjøpt en blomst om jeg var deg.

Endret av Sandie
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så koselig av deg, ts! 

En bukett er mer enn bra nok, og Super koselig å se på. 

Anonymkode: d319f...c53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk gave av vår nabo da vi fikk baby. Bor i tomannsbolig, men har ikke noe forhold til de utenom at vi hilser på hverandre og innimellom om vær og vind. Fint gest, MEN det fikk meg egentlig bare til å føle meg dum. Fordi vi ikke gav til dem når de fikk baby. For oss var ikke det naturlig. Nå er hun gravid igjen, og nå føler vi på at vi MÅ gi gave når babyen blir født. For min del hadde det holdt at de gratulerte og slo av en prat🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7a152...ea1

Gjest 123 eller noe
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vi fikk vår første da vi bodde i blokk, plutselig kom 5 naboer til forskjellige tider med små klær de hadde kjøpt og strikket, 90åringen borti gangen kom ofte med mat hun hadde laget for mye av (i tilfelle vi var slitne og sultne) og det synes jeg var kjempekoselig! Løsnet litt i praten etter det, og fikk en bedre tone og samhold med naboene. Skulle gjerne bodd der videre, men det var 50kvm, men tenker fortsatt på de hyggelige gamle menneskene. Så det trenger ikke stemme, det du skriver :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med ett gavekort på 200,- på feks H&M? Da kan mor selv velge hva hun trenger til babyen sin

Anonymkode: f8812...adc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...