Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan fungerer dette med forskuddsleie?  Skal signere kontrakt fra 1/8 med 3 måneders forskuddsleie.  Månedsleien er 8000kr. Betaler jeg da 24000kr eller 32000kr den 1/8? Å regner med jeg da betler ny husleie den 1/9🤔

Anonymkode: c5085...23e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

32000..

Anonymkode: ed956...c2e

AnonymBruker
Skrevet

Håper ikke forskuddsleien er depositumet?! Isåfall skal de pengene inn på en egen konto som opprettes i ditt og huseiers navn! Huseier betaler for opprettelsen av kontoen!

Anonymkode: 28fde...3e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Håper ikke forskuddsleien er depositumet?! Isåfall skal de pengene inn på en egen konto som opprettes i ditt og huseiers navn! Huseier betaler for opprettelsen av kontoen!

Anonymkode: 28fde...3e8

Forskuddsleie istedenfor depositum ja. Regner med at de har god kontroll der da de leid ut i over 10år. Jeg blir uansett ikke å betale til samme konto som leien men akkurat dette har vi ikke avklart ennå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forskuddsleie istedenfor depositum ja. Regner med at de har god kontroll der da de leid ut i over 10år. Jeg blir uansett ikke å betale til samme konto som leien men akkurat dette har vi ikke avklart ennå.

Hvis det er forskuddsleie, og ikke depositum, betyr det at du har 3 mndr oppsigelse hvor du ikke betaler husleie i oppsigelsestiden. 

Anonymkode: 24e3a...616

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis det er forskuddsleie, og ikke depositum, betyr det at du har 3 mndr oppsigelse hvor du ikke betaler husleie i oppsigelsestiden. 

Ja,  såpass har jeg fått med meg! 😉 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 16.49):

32000..

Er du sikker? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 16.49):

32000..

Ja, selvfølgelig. Ellers blir det bare 2 mndr forskuddsleie. Den siste er jo vanlig husleie for måneden som kommer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja, selvfølgelig. Ellers blir det bare 2 mndr forskuddsleie. Den siste er jo vanlig husleie for måneden som kommer. 

Så si at jeg sier opp 22/1 med virkning fra 1/2 da betaler jeg ikke leie februar,  mars ,april? 

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Forskuddsleie mer enn en måned er i strid med husleieloven. 

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (2 minutter siden):

Forskuddsleie mer enn en måned er i strid med husleieloven. 

Vet de men er mildt sagt vanskelig å få leid leilighet i de hele tatt så de får gå bra 

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet de men er mildt sagt vanskelig å få leid leilighet i de hele tatt så de får gå bra 

Jeg er klar over at det er vanskelig, jeg anbefaler deg likevel å velge en utleier som forholder seg til gjeldende lover og regler.

AnonymBruker
Skrevet

Huseier følger ikke loven. Ikke lei av sånne folk

Anonymkode: d2999...c8b

Gjest Chroma
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er jo nettopp fordi folk finner seg i det at huseiere kan fortsette sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så si at jeg sier opp 22/1 med virkning fra 1/2 da betaler jeg ikke leie februar,  mars ,april? 

Korrekt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...