Gå til innhold

Dere med barn med Asperger, og ekstra ressurs på skolen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har barn med Asperger, hvor mye hjelp har barna fått av en assistent eller lignende fra 1. klasse av? 

Anonymkode: 59e64...31f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn med Asperger, men jobber som PP-rådgiver. Diagnosen i seg selv er ikke avgjørende for hvor mye ekstra ressurser som settes inn. Det er veldig ulikt fra barn til barn hvor mye tilrettelegging barnet vil trenge. Det kommer ab på funksjonsnivået. Kognitive evner, konsentrasjon og sosial fungering er veldig ulikt fra person til person. 

Anonymkode: cc2f1...6ab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kommer vel ann på hvor mye hjelp barnet faktisk trenger. Mange under autismespekteret trenger hjelp, mange trenger det ikke.

Anonymkode: be23b...ac7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke barn med Asperger, men jobber som PP-rådgiver. Diagnosen i seg selv er ikke avgjørende for hvor mye ekstra ressurser som settes inn. Det er veldig ulikt fra barn til barn hvor mye tilrettelegging barnet vil trenge. Det kommer ab på funksjonsnivået. Kognitive evner, konsentrasjon og sosial fungering er veldig ulikt fra person til person. 

Ok, har bare inntrykk at skolen ofte venter og ser hvordan det går, også tar det lang tid før barnet får ekstra hjelp hvis det er behov for det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, har bare inntrykk at skolen ofte venter og ser hvordan det går, også tar det lang tid før barnet får ekstra hjelp hvis det er behov for det.