Gå til innhold

34 uker på vei - kommer det brystmelk eller verk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er førstegangsmamma og lurer på noe som noen sikkert facepalmer seg selv for: har termin om 6 uker og i dag kjente jeg at puppen plutselig var våt. Synes imidlertid ikke det som kom ut lignet noe særlig på melk, men mer som verk? Litt gulaktig og tykkere konsistens, om det ikke blir TMI? Puppene mine er utrolig ømme, og nå begynner jeg å lure på om de rett og slett er betente og sender ut noe form for verk?

altså jeg skjønner at morsmelk ikke ser ut som tine lettmelk, men det som kom ut fra puppen ville jeg ikke ha drukket sjæl, for å si det sånn :’D er dette vanlig, eller bør jeg ringe legen på mandagen?

Anonymkode: 14190...501

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta det helt med ro, det er råmelk, den første ekstra næringsrike melken. Den er litt gulaktig i fargen. Helt normalt. 

Anonymkode: 8f6db...299

AnonymBruker
Skrevet

Råmelk ser ikke ut som melk, ser mer ut som verk :)

Anonymkode: c380c...145

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta det helt med ro, det er råmelk, den første ekstra næringsrike melken. Den er litt gulaktig i fargen. Helt normalt. 

Anonymkode: 8f6db...299

Har hørt om råmelk, men så ikke for meg at det skulle ligne på verk akkurat :phaedra: men er vel et godt tegn at det kommer da, betyr jo i det minste at jeg produserer melk og kanskje ikke behøver å bruke morsmelkerstatning? Ikke at det er noe galt med å bruke ME altså, men vil helst amme poden ❤️ så tar det som et bra tegn? Selv om det kom litt i tidligste laget?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har hørt om råmelk, men så ikke for meg at det skulle ligne på verk akkurat :phaedra: men er vel et godt tegn at det kommer da, betyr jo i det minste at jeg produserer melk og kanskje ikke behøver å bruke morsmelkerstatning? Ikke at det er noe galt med å bruke ME altså, men vil helst amme poden ❤️ så tar det som et bra tegn? Selv om det kom litt i tidligste laget?

Bra tegn, men ingen garanti :) Det kan også  likevel ta tid før den ordentlige melka kommer.

Anonymkode: 71204...22d

AnonymBruker
Skrevet

Råmelk er gul og tykk. Du må bare investere i ammeinnlegg først som sist😊

Anonymkode: 2a4b6...aaf

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke tidlig å få råmelk nå, det er helt vanlig å få litt råmelk utover i svangerskapet. Som AB over sier, er det et godt tegn mht amming, men ingen garanti. Kan legge til at jeg hadde råmelk før fødselen selv, og fikk null problemer med ammingen, på tross av keisersnitt. 

Anonymkode: ad919...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...