Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min storesøster har et barn som jeg er kjempeglad i, og som jeg liker å være sammen med. Hun er 9 år. Min søster blir sint for alt, og man kan ikke konfrontere henne med noe som helst for da får man aldri ha kontakt med barnet, og bruker barnet mot oss om vi konfronterer henne. Jeg måtte konfrontere henne med noe for 1 uke siden, da situasjonen var svært urettferdig og feil, men istedenfor å diskutere på en voksen måte så klikker hun, kommer med store beskyldninger, legger all skyld på meg/familie og klarer ikke å ta i mot konstruktiv kritikk i det hele tatt. 

Hun klikket og sa at jeg aldri fikk lov til å være med barnet igjen, og at hun ikke orket «drama». Alt for henne e drama. Når man er rundt henne så er det som å være rundt en tikkende bombe, man vet aldri hva hun kan ta seg utrolig nært av, og når hun plutselig bestemmer seg for å kutte kontakt over en bagatell. Man må rett og slett fake at absolutt alt er bra rundt henne. Hun og mannen er de sleipeste jævlene på jord. Det er greit at hun forlanger at vi passer på barnet hver helg, hver ferie, og dropper henne hos oss uten forvarsel og tenker det er helt greit (skjedde mye før), og dette kunne vi ikke si noe på, for da ble vi beskyldt for å være dramaqueens, og at de har gjort så mye for oss. 

kan det være at hun er så deprimert at hun tar alt som frekt og personlig? Hvordan skal man ta dette, og oppføre seg mot henne? Jeg og de rundt meg må nærmest slikke ræva hennes for å kunne ha kontakt med barnet. 

Anonymkode: 40d8d...69c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får gå sammen med resten av familien, der dere forteller henne at slike trusler og tikkende oppførsel ikke er greit. Jeg hadde ikke giddet å gå rundt på eggeskall rundt min egen søster. Hun hadde fått høre det!

Anonymkode: b1f5f...be6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er mer glad i barnet hennes enn henne? Hun ble misbrukt av faren sin. Ikke ditt problem. Men at hun hater sine røtter, inkluderer deg også. Bli kjent med barnet, så tar du et oppgjør med søster etter hvert som du sementerer grunnlaget ditt.

Anonymkode: 7791d...40c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er mer glad i barnet hennes enn henne? Hun ble misbrukt av faren sin. Ikke ditt problem. Men at hun hater sine røtter, inkluderer deg også. Bli kjent med barnet, så tar du et oppgjør med søster etter hvert som du sementerer grunnlaget ditt.

Uhm? Hva Snakker du om?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uhm? Hva Snakker du om?

Søstera di

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Søstera di

Hva faen snakker du om at hun ble misbrukt av faren sin? Hvor skrev jeg det? Du skriver jo noe helt annet enn det jeg skriber

Skrevet

Personlighetsforstyrrelse? I så fall dødfødt å få henne til å forstå. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor konfronterer du henne med ting når du uansett vet at det ikke kommer noe godt ut av det? Samme hvor rett du har så kommer du ingen vei.

Og hvorfor skal hun ikke ta det personlig når du mener hun er en sleip jævel? Om man ikke kan ta det personlig så kan man ikke ta noe personlig.

Du mener det du mener om henne, jeg tror du skal slutte med en gang å forvente noe som helst.

Anonymkode: ea9ca...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor konfronterer du henne med ting når du uansett vet at det ikke kommer noe godt ut av det? Samme hvor rett du har så kommer du ingen vei.

Og hvorfor skal hun ikke ta det personlig når du mener hun er en sleip jævel? Om man ikke kan ta det personlig så kan man ikke ta noe personlig.

Du mener det du mener om henne, jeg tror du skal slutte med en gang å forvente noe som helst.

Anonymkode: ea9ca...de1

TS er selv låst i familiekonflikten. Hun poster først og fremst ikke for støtte og nye tanker, men for å få backup på sine fremstillinger av søster. Hun vet bruksanvisningen egentlig. Trolletråd.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...