Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 Har gjort det slutt med kjæresten min, som jeg har vært sammen med i 5 år. Vi er i midten av 30 årene, ingen felles barn! Jeg er fortsatt utrolig glad i han, men på grunn av ulike omstendigheter kan vi bare ikke være sammen lenger. Forlovelsesringen ligger nå på en hylle på badet, han er bitter, syns jeg er kald og ufølsom, og jeg føler meg virkelig helt forferdelig! Er det grusomt av meg å gjøre det slutt når jeg føler at det bare overhodet ikke er riktig for oss å være sammen nå, selv om jeg faktisk er glad i han? Vet ikke om det blir oss igjen i fremtiden, det må tiden vise. Men; han tar dette tungt, og det gjør det hele enda verre for meg... Likevel kan det ikke være riktig av meg å "ta han tilbake" fordi jeg syns synd på han????!! Hva mener dere? Glad for innspill på tross av at jeg ikke har fortalt så mye om omstendighetene rundt dette....
Gjest Mie. Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 Jeg sier som jeg alltid sier til mennesker i slike situasjoner, man må jobbe med et forhold for å få det til å fungere. Det å si 'nei vi er så forskjellige' betyr enkelt og greit for meg at du ikke gidder å gjøre din del for at det SKAL fungere. Jeg synes du skal tenke igjennom om du har gjort nok på din part, og så får du gå videre derifra.
~sikka~ Skrevet 6. september 2005 #3 Skrevet 6. september 2005 Jeg synes du har gjort det eneste rette. Hvis det føles feil for deg skal du ikke fortsette å være i forholdet pga ham eller evt andre som er involvert. Livet er langt og du skal ikke behøve å være sammen med en mann det føles feil med for resten av livet. Og nei jeg synes ikke du skal ta ham tilbake fordi det er synd på ham. Livet går videre og det vil gå over for dere begge etter hvert.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #4 Skrevet 6. september 2005 Hva vet du om hvor mye hun har jobbet Mie? Kjenner dere hverandre? Bor du sammen med de? Det høres nesten sånn ut. Som jeg alltid pleier å si til bedrevitere som deg: Hold kjeft eller si noe fornuftig! Vil du ikke si noe om omstendighetene Elisabeth? Du er jo gjest her så du kan jo unngå det du vil. Det er ikke grusomt å ikke ville være sammen med han når du føler det slik du sier du føler det. Det er lys i tunellen
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #5 Skrevet 6. september 2005 Selvsagt er du ikke en grusom person. Men om du er glad i han.....og det bare er omstendighetene som gjør at du ikke vil være sammen med han? Da lurer jeg veldig på hva de omstendighetene er..
~sikka~ Skrevet 6. september 2005 #6 Skrevet 6. september 2005 Selvsagt er du ikke en grusom person. Men om du er glad i han.....og det bare er omstendighetene som gjør at du ikke vil være sammen med han? Da lurer jeg veldig på hva de omstendighetene er.. ← Det går jo an å gjøre det slutt fordi om man er glad i personen. Kanskje hun bare ikke er glad i på den måten lenger....
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #7 Skrevet 6. september 2005 Omstendighetene må være en annen mann eller?
~sikka~ Skrevet 6. september 2005 #8 Skrevet 6. september 2005 Omstendighetene må være en annen mann eller? ← Samme det vel. Det går an å svare på innlegget uten å vite omstendighetene... hvis ikke kan du vel bare unngå å svare..
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #9 Skrevet 6. september 2005 Ja for meg spiller det ingen rolle.
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 6. september 2005 #10 Skrevet 6. september 2005 Omstendighetene er ikke en annen mann!!!! Takk for svar så langt alle sammen!
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #11 Skrevet 6. september 2005 Det trenger ikke være en annen mann. Grinete kommentarer. Mye krangling, lite sexlyst osv.
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2005 #12 Skrevet 6. september 2005 du er utrolig glad i ham, og han det samme i deg. og det er ikke nok? døtte, med sånne krav så skjønner jeg godt skillsmisseraten er høy her til lands! jaja, lykke til i jakten på noe bedre! (opplevde og 6 år siden at kjæresten min gikk ut av forholdet som du gjorde. hun fant seg en ny, ble dumpa etter 1 år, ble klokere av det. kom til meg og bad om ny sjanse for "nå har jeg skjønt hvor verdifult det vi hadde". jeg var fortsatt singel, men takket pent nei. angrer ikke på det i dag, nei! har alltid foraktet selvopptatte svikere )
Gjest Tor Skrevet 7. september 2005 #13 Skrevet 7. september 2005 Det er så typisk kvinner å fokusere på problemer til det ikke finnes løsninger igjen.... For så å syte og klage over sin egen besluttning. Husk ingen problem er så små at de ikke kan vokse seg store og ødeleggende, det er bare å tenke hardt nok :
Gjest jamsi Skrevet 7. september 2005 #14 Skrevet 7. september 2005 Samtidig er det viktig å være såpass ærlig i et forhold at man av hensyn til den andre velger å gå ut av forholdet i stedet for å la h*n leve sammen med en person som ikke trives lenger. Å ta en pause og flytte ut innebærer også den risikoen at h*n ikke ønsker deg tilbake når pausen er over, og det er det viktig å tenke gjennom. Det er ikke sikkert at den andre sitter og venter på deg, kanskje h*n går videre i livet sitt og finner en annen. Etter 3-6 måneder går den blinde nyforelskede perioden over til enten en dypere følelse av at man hører sammen, eller over til ingenting. Selfølgelig er han knust akkurat nå, dette var jo ditt valg og ikke hans. Begge parter er sjelden på samme sted samtidig i et forhold, han syntes sikkert at dere hadde det bra sammen og får sjokk når han får motsatt beskjed. Han må få den tiden han trenger til å komme over bruddet, og du får gå videre i ditt liv. Siden jeg ikke kjenner deg eller han så er det vanskelig for meg å si om du er kald eller ikke, ingen liker vel å gjøre andre vondt så det er vel naturlige tanker du gjør deg.
Kafka Skrevet 7. september 2005 #15 Skrevet 7. september 2005 Tror ikke du skal ta til deg slike ting. Når vi blir sinte, sure, såret eller annet sier vi nok ofte ting vi egentlig ikke mener, tror du ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå