AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Hva kan man bruke som erstatning for mel i jevning til fiskesuppe? Jeg har begynt å høre podkasten, men ikke kommet så langt at jeg vet noe om dette. Anonymkode: 7873a...233
Lafamiglia Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Jeg kjenner ikke spesielt godt til Spis deg fri, men jeg bruker noen ganger en melen potet som jevning i grønnsakssupper 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Løk fungerer også godt til jevning. Kanskje blomkål kan prøves? Jeg lager blomkålsuppe uten jevning, suppa blir så tykk at den nesten må spises med gaffel, og da inneholder den ikke noe annet enn vann, kokt/most blomkål, og fløte. Anonymkode: 49669...eb9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #4 Skrevet 31. mai 2021 Som svarene over, så kan grønnsaker benyttes. På vedlikehold har jeg korn til middag, og kokevannet der inneholder stivelse fra kornene (f.eks byggryn) så jeg har gjerne litt av vannet i. Ellers vil jeg faktisk anbefale å prøve å tenke at det gør fint at suppa er tynnere. Den smaker like godt, konsistensen blir bare litt annerledes. Det er jo litt en del av hele greia, å omstille tanken om hvordan ting skal være. Jeg prøver heller ikke å kopiere retter som jeg vet mel/sukker er en viktig komponent i, da lager jeg heller noe helt annet som også er godt. Men andre synes "copycatfoods" er kjekt, så der må man prøve seg frem. Uansett anbefaler jeg å lese/høre hele boken før du setter skikkelig i gang. Lykke til! Anonymkode: ca859...75d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #5 Skrevet 31. mai 2021 Jeg har aldri vært på diett. Men mel bruker jeg aldri som jevner. I supper bruker jeg enten potet, eller andre rotgrønnsaker. Om jeg lager løksuppe eller kyllingsuppe skal den jo være ganske flytende. Eller man bruker generelt mer grønnsaker, og mindre vann, så blir jo suppa tykkere. Ellers bruker jeg gjerne maizenna om jeg må tykne en saus eller suppe. Men jeg aner jo ikke om det er innenfor i denne dietten, eller ikke. Anonymkode: c2bb7...e23
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ellers vil jeg faktisk anbefale å prøve å tenke at det gør fint at suppa er tynnere. Den smaker like godt, konsistensen blir bare litt annerledes. Det er jo litt en del av hele greia, å omstille tanken om hvordan ting skal være. Jeg prøver heller ikke å kopiere retter som jeg vet mel/sukker er en viktig komponent i, da lager jeg heller noe helt annet som også er godt. Det var et godt poeng😃 Skal høre hele boka, blir bare så motivert underveis her;) Anonymkode: 7873a...233
Roci Skrevet 1. juni 2021 #7 Skrevet 1. juni 2021 Du kan bruke litt kokosmel (nei, det blir ikke nevneverdig kokossmak) eller johannesbrødkjernemel Eller fløte. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå