Lizca Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 (endret) Til dere som har gjort dette på denne måten: Har nå i en uke brukt plenlufter å tatt vekk mose på 250 kvadratmeter, Fyfaen for en jobb sier jeg bare. Vi kom oss ned til jorden, å valgte å ikke legge på ny jord. Vi tråkket over, men føler ikke frøene har lagt seg godt nedi. Vi vanner godt. Er dette godt nok? Kommer det til å spire? Endret 29. mai 2021 av Lizca
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Hei! Min plen ble ødelagt i fjor, det var kun jord igjen. Jeg kjøpte bare en pose med frø, strødd de over jorden, men raket, så de kom litt nedi. Langt ifra de 20 cm som anbefalt, men nå, etter ca fem,seks uker har jeg en veldig grønn og tett plen. har vannet med spreder hver kveld, de dagene det ikke har regnet. Anonymkode: 78bd1...b2b
Lizca Skrevet 29. mai 2021 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei! Min plen ble ødelagt i fjor, det var kun jord igjen. Jeg kjøpte bare en pose med frø, strødd de over jorden, men raket, så de kom litt nedi. Langt ifra de 20 cm som anbefalt, men nå, etter ca fem,seks uker har jeg en veldig grønn og tett plen. har vannet med spreder hver kveld, de dagene det ikke har regnet. Anonymkode: 78bd1...b2b Hvor lang tid begynte frøene å spire?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Lizca skrev (7 timer siden): Hvor lang tid begynte frøene å spire? Det tok minst et par uker før det var synlig. Anonymkode: 78bd1...b2b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det tok minst et par uker før det var synlig. Anonymkode: 78bd1...b2b Men når det først begynte å gro, så grodde det veldig fort. Nå er gresset ca 10 cm, ganske tett og fint. Tør ikke klippe det enda, vil at det skal sette seg ordentlig først. Anonymkode: 78bd1...b2b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2021 #6 Skrevet 31. mai 2021 Husk å gjødsle når det har begynt og gro. Gjødsle ofte men lite. Plantasjen har ett gjødsel fra Algomin som ikke svir seg så lett og som er trygt for dyr og barn. Det koster litt men en pose holder til mange kvadrat. Vi bruker typen som også forebygger mose for å holde den i sjakk og er veldig fornøyd Anonymkode: 0edb3...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå