AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Jeg er 4 uker, jeg... og SÅ forbanna sliten. Jeg klarer nesten ikke gå, eller jeg gjør jo det, men det går så langsomt. Og jeg må sette meg ned fra doen til stua og ta hvilepause... er dette vanlig så tidlig? I mitt forrige svangerskap hadde jeg ikke så mye annet av plager enn humørsvingninger - så dette her er skikkelig nytt for meg.. og jeg får litt panikkangst av å tenke på at jeg skal på jobb i dag, for min egen del føles det så mye bedre å ta en sjukedag, gjør sjeldent det... vet ikke hva som veier mest av dårlig samvittighet eller hvor sliten og tung jeg faktisk er altså.. rotete tekst, Iknow. Men for de som ikke skjønte spørsmålet da. Er dette her vanlig så tidlig? Og er det urimelig av meg å ta en sykedag når jeg er så tung, når jeg jobber med mennesker - og i dag er en slik dag hvor jeg ikke vil se noe annet av mennesker enn barnet mitt og samboeren min. Anonymkode: 02a72...213
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Du er nesten ikke gravid ennå, så ja dette er unormalt. Anonymkode: 7a75b...9a0 6
myMa Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 (endret) Kan det være at du er litt lengre på vei enn du tror? Det er vel vanlige plager du beskriver. Generell utmattelse, tungpust, svimmelhet osv.. Det går som regel over etter noen uker. Gratulerer med graviditeten 😊 Synes det er innafor med en sykedag. Endret 29. mai 2021 av myMa 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 myMa skrev (16 minutter siden): Kan det være at du er litt lengre på vei enn du tror? Det er vel vanlige plager du beskriver. Generell utmattelse, tungpust, svimmelhet osv.. Det går som regel over etter noen uker. Gratulerer med graviditeten 😊 Synes det er innafor med en sykedag. Er absolutt mulig siden jeg har veldig uregelmessig syklus og det er to mnd siden forrige mens. Men skal til jordmor og lege om en ukes tid og få mer svar. Tusen takk:) Anonymkode: 02a72...213
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Første graviditeten min var jeg så trøtt jeg sov 18-20 timer i døgnet! Stod bare opp å spiste og tisset. Det var faktisk helt sykt. Anonymkode: 622dd...1be
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Første graviditeten min var jeg så trøtt jeg sov 18-20 timer i døgnet! Stod bare opp å spiste og tisset. Det var faktisk helt sykt. Anonymkode: 622dd...1be Altså i starten! Fra positiv test til uke 8 Anonymkode: 622dd...1be
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Høres normalt ut fra uke 5-6, men uke 4 er jo litt tidlig. Kanskje du er lenger på vei da, når du også har uregelmessig syklus? Anonymkode: 111bf...bc1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Eg av mine første tegn var at alt var et ork og jeg sovnet på sofaen 6.7 ganger i løpet av dagen. Jeg klarte ikke kontrollere det, kroppen bare skrudde seg av. Vanlig? Tja, det kan det være. Men du kan også være litt lenger på vei enn du tror. Har du tatt en digital test som viser omtrent hvor lang tid siden unnfangelsen? Du sier du er 4 uker på vei men at det er to mnd siden forrige mens, har du tempet eggløsning og at det er derfor du tenker fire uker? (To uker siden eggløsning/befruktning) Anonymkode: 9a138...3e7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Kanskje du har jernmangel? Anonymkode: c906b...9d7 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 Slett ikke uvanlig. Med min midterste opplevde jeg det du beskriver, og en blodprøve viste at jeg manglet jern og B12. Ordna seg raskt npr jeg fikk piller. Ta deg en tur og få tatt en blodprøve! Anonymkode: b25d7...6e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Eg av mine første tegn var at alt var et ork og jeg sovnet på sofaen 6.7 ganger i løpet av dagen. Jeg klarte ikke kontrollere det, kroppen bare skrudde seg av. Vanlig? Tja, det kan det være. Men du kan også være litt lenger på vei enn du tror. Har du tatt en digital test som viser omtrent hvor lang tid siden unnfangelsen? Du sier du er 4 uker på vei men at det er to mnd siden forrige mens, har du tempet eggløsning og at det er derfor du tenker fire uker? (To uker siden eggløsning/befruktning) Anonymkode: 9a138...3e7 Fikk positiv el test i 24 dager. Altså, helt positive, med teststreken sterkere enn kontrollstreken.... er nå 17 dager siden siste positive el-test... så jeg vil jo tippe at jeg bare er 4 uker. Men altså, nå hadde jeg helt ærlig ikke teste for graviditet mellom negativ el test og positiv graviditetstest da - bare «regnet med» at jeg ikke var gravid uansett... men skal som sagt til lege til uka, så får vel mer svar på det da..😅 ts Anonymkode: 02a72...213
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kanskje du har jernmangel? Anonymkode: c906b...9d7 Sjekker mangler ganske jevnlig, så tror ikke det😅 Anonymkode: 02a72...213
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #13 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Fikk positiv el test i 24 dager. Altså, helt positive, med teststreken sterkere enn kontrollstreken.... er nå 17 dager siden siste positive el-test... så jeg vil jo tippe at jeg bare er 4 uker. Men altså, nå hadde jeg helt ærlig ikke teste for graviditet mellom negativ el test og positiv graviditetstest da - bare «regnet med» at jeg ikke var gravid uansett... men skal som sagt til lege til uka, så får vel mer svar på det da..😅 ts Anonymkode: 02a72...213 EL-test kan slå ut positivt på graviditet 😊 Anonymkode: a02ab...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #14 Skrevet 1. juni 2021 Jeg var også forferdelig sliten og trøtt i begynnelsen. Måtte legge meg å sove på dagtid gjerne. Tar på å lage et barn. Er jo mye hormoner i sving og. Det er jo de første månedene alt skjer, og utviklingen foregår. Etter tre måneder skal det bare vokse resten av tiden. Merket at formen heldigvis ble bedre da😊 Tror det er viktig å ta hensyn til kroppen. Hvil når du trenger det. Anonymkode: d64e9...ede
mammahjarte Skrevet 1. juni 2021 #15 Skrevet 1. juni 2021 Eg var det sist gong! Har litt meir energi nå 4+2. Sist baby kunne eg sovne kor som helst.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2021 #16 Skrevet 1. juni 2021 Hvis du hadde positiv el-test i 24 dager i strekk slo den nok ut på graviditet, ikke eggløsning! du er nok en måned lenger på vei enn du tror hvis det er to mnd siden forrige menstruasjon. Lykke til hos jordmor og lege! Anonymkode: 9a138...3e7 2
Gjest 123 eller noe Skrevet 1. juni 2021 #17 Skrevet 1. juni 2021 Jeg var på slutten av uke 4 på lørdag, og sto opp halv 6 til jobb.. sovnet 2 timer da jeg kom hjem, og lå fra 2130 til 10 på morraen neste dag og sov... Langt over 12 timer, er det mulig å bli så trøtt!😴 Sovner også ofte for tiden mens jeg spiller Playstation med mannen på kvelden, plutselig står personen min bare stille og blir spist av zombier fordi jeg har sovnet 🧟
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå