Lyra Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Jeg skal sette sammen en matkasse til en ungdom som er vegetarianer. Meningen er at den skal kunne vare noen uker så det må være holdbare ting og ting som evt kan fryses. Tips til hva jeg kan putte oppi den?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Bokser med kikerter, tørkede røde linser, kokosmelk, hakkede tomater, løk, hvitløk, rapsolje, basmatiris, gulrøtter, hodekål, poteter, økologiske egg om det ikke skal være vegansk. Sojamelk har lang holdbarhet, så det har vi ofte selv om vi ikke er veganere, men vegetarianere. Pesto, tomatpuré, gjerne aci biber salcasi. Pasta, selv foretrekker vi fullkorn. Fussili er praktisk, passer også til salater. Ellers for raske middager gjerne en pakke vegetarburgere, selvsagt andre grønnsaker (men de fleste holder ikke så lenge). Pålegg er avhengig av hva vedkommende liker, så vanskelig å gi råd om. Anonymkode: 5a5cb...7ec 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Skal det kun være mat til middager, eller også frokost, lunsj og snacks? Har ungdommen tilgang på et normalt utrustet kjøkken, eller kun et veldig enkelt hybelkjøkken? Anonymkode: d1919...d93
Lyra Skrevet 30. mai 2021 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2021 Ungdommen bor hjemme hos familien som eneste vegetarianer. Resten av familien skal få levert middager på døren en stund, men disse tar ikke hensyn til at hun er vegetarianer, så derfor vil jeg sette sammen noe til henne. Syns det er litt urettferdig om resten av familien får middager, men ikke hun. Men kan gjerne ha med snacks og slikt også Takker for tips til nå😊 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå