Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei, må bare få ut litt frustrasjon.

jeg har to barn fra før av og gravid med nr tre sammen med samboeren min. Han er verdens beste på alle området, bortsett fra at han drikker HVER helg. Hele helgen dreier seg om alkohol i en eller annen form. Jeg er så sykt lei av å være alene med barna til langt på formiddag, for han ligger og sover ut rusen. Det begrenser livet vårt i helgene, for alt må tilrettelegges etter hans festing. Han anser seg selv som livets glade gutt og mener det er helt normalt. Har konfrontert han utallige ganger og sagt at han har et problem med alkohol, men det nekter han brått på. Jeg har helt spya på alkohol og alt som har med det å gjøre, blir sint bare av tanken. Idag er det enda en morgen der jeg og barna er alene til langt på dag, for han ligger på gjesterommet og sover ut rusen. Klarer snart ikke mer!!!!

Anonymkode: cc777...a04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel mer et tips til andre som vurderer å få barn med lignende "tilfeller" - snakk om hvordan livet skal være etter at et barn kommer til verden og ikke minst - dette livet må starte FØR man i det hele tatt forsøker å bli gravid. 

I dette tilfellet her vet jeg ikke hva dere har pratet om på forhånd før graviditeten, De 2 barna du har er jo dine og ikke hans men jeg synes vel at når man er i et forhold med noen med barn fra før så bør man prøve å tilpasse seg et noenlunde normalt familieliv.  

Vil anta at du kanskje har et annet forhold til alkohol også når du ikke er gravid siden du har barn - man bør jo ha litt like livsstil tror jeg for at et forhold skal fungere. 

Vet ikke om jeg hadde villet brukt som argument at han drikker for mye men det at dere er en familie og bør leve som familie - når han sover bort halve dagen i helgene så fungerer ikke det så bra. 

Litt spent på om hva dere har avtalt etter at barnet kommer - skal han fortsette som før eller er det bare siste krampetrekninger nå før han skal legge om litt ?    For når barnet kommer må du jo stille som krav at han stiller opp - da er det jo hans eget barn det er snakk om som dere begge har ansvar for. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd alt for å få han til å tilpasse seg, uten at det går. Jeg ble gravid med et «uhell» og mens jeg gikk på prevensjon, så det var ikke planlagt. 

Jeg gruer meg til å ha «aleneansvar» for tre barn. Morgenene i helgene er hektisk, og ikke minst ensom. Jeg har jo lyst til felles familiefrokost og hyggelig familiesamvær i helgene, men det utgår jo alltid pga drikking. 

Jeg får vel bare bite tennene i hop. 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Må han drikke så mye? Og hele helga? Hvis han bare mååå drive på sånn, går det an å gjøre en avtale om at han dropper den ene drikkekvelden i helga?

Han bør jo uansett vokse opp og skjerpe seg når han skal bli far, men ikke alle menn som gidder/klarer det.

Anonymkode: d80e6...0d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen råd, vil bare si jeg føler med deg. Samboer drikker også mye. Og nå som det nærmer seg termin, har det blitt i ukedagene også. Han unnskylder det med at han må "få det ut av systemet" før ungen kommer, og lover det ikke blir sånn så fort hn er her. Men har seriøst begynt å tvile på det å. I dag er også en sånn dag som din, hvor han kommer til å sove ut rusen til langt på dag. Jeg klarer snart ikke mer jeg heller, har seriøst vurdert å flytte ut. Gidder ikke lenger å bruke krefter på å diskutere alkoholbruken hans heller, fordi det er til ingen nytte. Prøver å holde ut til ungen er her, som heldigvis er rett rundt hjørnet, for å se om det faktisk blir bedre. (Min samboer er også verdens beste på alle måter bortsett fra drikkinga, derfor jeg ikke bare klarer å være kald å flytte ut heller)

Dette var IKKE ett forsøk på å "kuppe" tråden din eller få det til å handle om meg. 

Ville egentlig bare få frem at jeg kan til en stor grad forstå hvordan du har det og frustrasjonen din❤

Anonymkode: eb373...1e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har ingen råd, vil bare si jeg føler med deg. Samboer drikker også mye. Og nå som det nærmer seg termin, har det blitt i ukedagene også. Han unnskylder det med at han må "få det ut av systemet" før ungen kommer, og lover det ikke blir sånn så fort hn er her. Men har seriøst begynt å tvile på det å. I dag er også en sånn dag som din, hvor han kommer til å sove ut rusen til langt på dag. Jeg klarer snart ikke mer jeg heller, har seriøst vurdert å flytte ut. Gidder ikke lenger å bruke krefter på å diskutere alkoholbruken hans heller, fordi det er til ingen nytte. Prøver å holde ut til ungen er her, som heldigvis er rett rundt hjørnet, for å se om det faktisk blir bedre. (Min samboer er også verdens beste på alle måter bortsett fra drikkinga, derfor jeg ikke bare klarer å være kald å flytte ut heller)

Dette var IKKE ett forsøk på å "kuppe" tråden din eller få det til å handle om meg. 

Ville egentlig bare få frem at jeg kan til en stor grad forstå hvordan du har det og frustrasjonen din❤

Høres ut som vi har det ganske likt. Takk for omtanken, samme til deg❤️ Samboeren min sier også han må feste og «rase fra seg» nå mens han kan. Det mener jeg er et argument som ikke holder vann. Når han valgte å gå inn i et forhold med meg så valgte han og to barn, og da syns jeg han må tilpasse seg der etter. Jeg føler ikke jeg ber om mye, bare å bli prioritert av og til, og at det ikke er drikking hver bidige helg. Han må gjerne ta seg en fest med kompiser og kose seg, og jeg vil ikke holde han i band, det er ikke intensjonen, men jeg forventer virkelig mer. Vi er liksom en familie i ukedagene, når helga kommer er han livets glade gutt som lever tilnærmet ungkarstilværelse. Jeg er så lei!!!

TS

AnonymBruker
Skrevet

Nå bor ikke jeg sammen med kjæresten min og vi har ikke barn, men kjenner meg igjen i mye av det likevel...han drikker voldsomme mengder hver eneste helg og har startet å drikke på ukedager også, spesielt de dagene han har kveldsvakter. Kjenner jeg blir bekymret for alkoholinntaket når det blir så ofte og så mye! Gjør at jeg kvier meg for å eventuelt skulle flytte sammen med han en dag. 

Hadde vi dog bodd sammen hadde jeg ikke tolerert det. Hadde ikke klart å bo sammen med en som er fyllesyk halve helga hver bidige helg. Tror jeg ville satt meg ned og tatt en seriøs samtale med samboeren om jeg var dere! Spesielt du som sier han drikker mer i ukedagene også. Det er ikke normalt, og kan fort utvikle seg til å bli et alkoholproblem - om det ikke alt er det! Føler virkelig med dere❤️ Håper det ordner seg, både for dere og for barnas skyld!

Anonymkode: 13c13...69a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har to barn fra før av og gravid med nr tre sammen med samboeren min. Han er verdens beste på alle området, bortsett fra at han drikker HVER helg. Hele helgen dreier seg om alkohol i en eller annen form. Jeg er så sykt lei av å være alene med barna til langt på formiddag

Hvorfor i alle dager fikk du barn alene da??!

Anonymkode: 2563d...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Han er jo alkoholiker, og det der vil bare bli verre. 

Anonymkode: 77be2...56e

AnonymBruker
Skrevet

Min mann hadde også en slik periode før fødsel. Og han skjerpet seg siste ukene før termin og i tiden etter fødsel. Nå er babyen blitt noen måneder og mannen min kan drikke noe i helgene igjen, men aldri full og ikke slik at han må sove langt utpå neste dag. Han står opp i fornuftig tid og tar ungen noen timer så jeg får sovet litt etter en oppstykket natt. Så! Det kan hende at han får det "ut av systemet" nå og skikker seg bra etter fødsel. Eller så gjør han det ikke. Hvis han er en god mann på andre måter så er det ikke noe galt i å se det an. Du må kjenne på det :) Vil si det bør være tilnærmet nulltoleranse de første ukene etter fødsel i alle fall, for da trenger du mye støtte.

Anonymkode: d80e6...0d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei, må bare få ut litt frustrasjon.

jeg har to barn fra før av og gravid med nr tre sammen med samboeren min. Han er verdens beste på alle området, bortsett fra at han drikker HVER helg. Hele helgen dreier seg om alkohol i en eller annen form. Jeg er så sykt lei av å være alene med barna til langt på formiddag, for han ligger og sover ut rusen. Det begrenser livet vårt i helgene, for alt må tilrettelegges etter hans festing. Han anser seg selv som livets glade gutt og mener det er helt normalt. Har konfrontert han utallige ganger og sagt at han har et problem med alkohol, men det nekter han brått på. Jeg har helt spya på alkohol og alt som har med det å gjøre, blir sint bare av tanken. Idag er det enda en morgen der jeg og barna er alene til langt på dag, for han ligger på gjesterommet og sover ut rusen. Klarer snart ikke mer!!!!

Har vært borti det samme selv, og han er en eks nå for å si det sånn. Det ble aldri bedre, men heller verre.

Det at mannen din i tillegg nekter for at han har et problem med alkohol er også negativt. Her må du slå hardt mot hardt, så får han ta et valg mellom alkohol eller familie.

Føler veldig med deg, sånn går det ikke an å ha det.

Anonymkode: 3d27e...124

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...