AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Del Skrevet 29. mai 2021 Vi skal ha en klessjakt i vårt nye hus, så vi slipper gå opp og ned med for mye vask. Vi klarer ikke helt bestemme oss for plassering. Alternativ 1: I veggen på soverommet med luke. Vil dette bli for bråkete hvis man f.eks. setter på en vask på kvelden? Vaskerommet vil være rett under soverommet. Alternativ 2: I samme vegg, men med luke i walk-in-closet. Dette vil gjøre at det ikke blir åpning inn til vårt rom, men samtidig vil det ta noe skapplass. Anonymkode: bb965...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Del Skrevet 29. mai 2021 Hvor bytter dere klær? Det burde være det avgjørende for sjaktens plassering. Jeg regner med at luken vil ha en tetningslist, og da vil ikke plassering av luke på soverom føre til mye bråk dersom vaskemaskinen ikke er unormalt bråkete. Spoiler For min del hadde både soverom og kleskott vært bortkastet, siden vi bytter klær på badet. Min drøm er å ha bad og vaskerom vegg i vegg, sjakt mellom rommene, og gardeobeskap på vaskerom, med tilgang til fra begge sider. Anonymkode: 5d372...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvor bytter dere klær? Det burde være det avgjørende for sjaktens plassering. Jeg regner med at luken vil ha en tetningslist, og da vil ikke plassering av luke på soverom føre til mye bråk dersom vaskemaskinen ikke er unormalt bråkete. Vis skjult innhold For min del hadde både soverom og kleskott vært bortkastet, siden vi bytter klær på badet. Min drøm er å ha bad og vaskerom vegg i vegg, sjakt mellom rommene, og gardeobeskap på vaskerom, med tilgang til fra begge sider. Anonymkode: 5d372...aae Vi kler vel stort sett av oss på bad eller soverommet, men badet er dessverre ikke et alternativ siden det ikke er en passende vegg på den siden av huset. Da vil det i så fall gå ut over plasseringen av dusjen, og det har vi ikke så lyst til. Det bråker kanskje ikke så mye som jeg frykter? Vi har ikke en veldig bråkete maskin nå. Høres rimelig konge ut å ha klesskap man kan legge i rett i fra maskina, ja. Hehe! Her prioriterer vi vaskerommet i tilknytning gang på grunn av skitne barn og hund, og da må soverommet vårt i en annen etasje. Anonymkode: bb965...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi kler vel stort sett av oss på bad eller soverommet, men badet er dessverre ikke et alternativ siden det ikke er en passende vegg på den siden av huset. Da vil det i så fall gå ut over plasseringen av dusjen, og det har vi ikke så lyst til. Det bråker kanskje ikke så mye som jeg frykter? Vi har ikke en veldig bråkete maskin nå. Høres rimelig konge ut å ha klesskap man kan legge i rett i fra maskina, ja. Hehe! Her prioriterer vi vaskerommet i tilknytning gang på grunn av skitne barn og hund, og da må soverommet vårt i en annen etasje. Anonymkode: bb965...bf6 I ditt tilfelle ville jeg da valgt å ha sjakten på soverommet, siden det er der dere kler av dere (bortsett fra på badet). Det som bråker mest ved vaskemaskinen er vibrasjonene, spesielt under sentrifugering. Hvis maskinen er justert riktig, og ikke vibrerer noe særlig vil den heller ikke skape merkbar støy. Og den lille støyen som er vil dempes av en tetningslist. Anonymkode: 5d372...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #5 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 9.36): I ditt tilfelle ville jeg da valgt å ha sjakten på soverommet, siden det er der dere kler av dere (bortsett fra på badet). Det som bråker mest ved vaskemaskinen er vibrasjonene, spesielt under sentrifugering. Hvis maskinen er justert riktig, og ikke vibrerer noe særlig vil den heller ikke skape merkbar støy. Og den lille støyen som er vil dempes av en tetningslist. Anonymkode: 5d372...aae Og dere skal vel uansett ikke vaske klær om natten? Vasker dere på dagtid så sover dere ikke på soverommet? Anonymkode: f99c5...97d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #6 Del Skrevet 30. mai 2021 Jeg spekulerte på hvorfor dere skulle jakte på klærne, har dere ville klær 😄 Ok, klessjakt er noe helt annet! Anonymkode: f28f7...ab7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #7 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Og dere skal vel uansett ikke vaske klær om natten? Vasker dere på dagtid så sover dere ikke på soverommet? Anonymkode: f99c5...97d Vi tørker innimellom klær på natten (selv om jeg vet man egentlig ikke skal det). Vi pleier også å sette på timer, så maskinen starter ila natten og klær er ferdig vasket til vi står opp for å settes til tørk. Det skjer selvfølgelig ikke hver dag, men det skjer jo innimellom. Anonymkode: bb965...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg spekulerte på hvorfor dere skulle jakte på klærne, har dere ville klær 😄 Ok, klessjakt er noe helt annet! Anonymkode: f28f7...ab7 Veldig ville klær! De er rett og slett overalt 😂 Anonymkode: bb965...bf6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 Må få sagt hvor farlig det er å vaske og tørke klær når du sover. Det er slik alvorlige branner starter. Men ellers ville jeg ha hatt den sjakta på soverommet. Tenk så tungvindt å måtte gå til et annet rom for å droppe klærne. Anonymkode: ffcfe...def 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Må få sagt hvor farlig det er å vaske og tørke klær når du sover. Det er slik alvorlige branner starter. Men ellers ville jeg ha hatt den sjakta på soverommet. Tenk så tungvindt å måtte gå til et annet rom for å droppe klærne. Anonymkode: ffcfe...def Ja, som skrevet over er vi fullstendig klar over det. Det er ikke så tungvint, uansett utfall altså. Vi har en «voksenfløy» med inngang til garderobe, hvor inngang til både bad og soverom er i garderoben. Men hadde det vært et stykke å gå så hadde det helt klart ikke vært noe å gruble på. Anonymkode: bb965...bf6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå