AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Baby er 2.5 mnd, og har siden 1.5 mnd sovet lite på dagtid. På natt kan baby sove alt fra 6-10 timer (ikke sammenhengende så klart). Har den siste uka logget søvn i app for å få totaloversikt, og dager med 10-11 timers søvn totalt er normalen. Er ikke dette særs lite? På dagen blir baby lagt i vogn for første dupp for å venne på dette, men sover maks 30 minutter om vogna er i bevegelse. Baby kan også sovne på meg for andre dupper, og sover maks 30 minutter. Hen kan også sovne av seg selv i nestet, og sover da maks 30 minutter. Om jeg tar baby i bæresæle kan hen sove 2-3 timer sammenhengende, men dette er så tungt, og med lite sammenhengende søvn fra før orker jeg ikke gå i tre timer for at baby skal sove, for det må nemlig gåes, fram og tilbake, fram og tilbake. Tips og råd om hvordan få baby til å sove mer på dagtid utenom bæresæle tas imot med stor takk!:) Anonymkode: 84308...67f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Vår sov heller aldri lurer lengre enn 30 min av gangen på dagtid, tror det er ganske normalt at noen bare er sånn Vi prøvde mye forskjellig, men det var ingenting som funka fast, men en sjelden gang innimellom sov hun plutselig et par timer uten at jeg gjorde noe spesielt annerledes. Anonymkode: 4cccb...974 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Alt du beskriver er helt normalt for en så liten baby. Jeg ville kjøpt en yoga all og et bæretøy som ikke er tungt å bruke over tid, det er veldig behagelig for kroppen din også å gynge på ballen 😊 Anonymkode: b0700...143 2
morning_sun Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Anbefaler å lese på Baby Sleep Science, de har mange gode artikler - siden er gull🤩 https://www.babysleepscience.com/single-post/2017/07/18/newborns-and-sleep-part-2-weeks-7-16 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Ja, jeg vet det er normalt med korte dupper osv, men har ofte hørt da at baby kanskje sover mer om natta så baby totalt får minst 14 timer søvn tilsammen. Så 10-11 timer totalt om dagen er ok? Tror baby er fornøyd, men viser jo tydelige tegn på trøtthet. TS Anonymkode: 84308...67f
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Babysleepscience indikerer at det er evidensbasert, er det det? Stusser litt fordi å swaddle etter 8 ukers alder er ikke anbefalt. Anonymkode: 68055...96d
morning_sun Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Babysleepscience indikerer at det er evidensbasert, er det det? Stusser litt fordi å swaddle etter 8 ukers alder er ikke anbefalt. Anonymkode: 68055...96d Jeg har ikke lest alt som står der, så det vet jeg ikke. Men har testet en del av det de anbefaler og opplever at det har vært til hjelp for mine 2 barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå