AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #1 Skrevet 29. mai 2021 Har 2 tenåringer og er alene med de. Har jo noe mat i huset, men vet barna ønsker noe mer spennende enn det som er her, det er ganske lite utvalg da vi har prioritert å spise oss ut av kjøl/frys/skap den siste tiden. De trenger også et par runder med bussbillett, for å kunne være sosiale. De etterspør nye vår/sommerklær (yngste kan arve fra eldste, men eldste må få noe nytt, da hun har vokst mye), og jeg har legetime til uka. Det går jo ikke rundt med 230kr de neste 12 dagene. Jeg har aldri hatt kredittkort, men vurderer nå. Hvilken type vil dere anbefale? Type mest gunstig, lavest rente osv. Anonymkode: 5dfc0...be7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #2 Skrevet 29. mai 2021 Jeg hadde spist billig og ventet med andre ting til det har gått 12 dager. Kredittkort til forbruk er aldri lurt. Kan dere selge noe på finn? Anonymkode: d59d5...0a3 14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #3 Skrevet 29. mai 2021 Å benytte kredittkort nå vil bare føre til at du fortsetter å ha dårlig råd de neste månedene. Barna dine er store, så du kan forklare dem situasjonen. Dere klarer å leve kjedelig og avvente vårtøy i 12 dager. Anonymkode: 81fdf...75b 14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Det spørs jo på situasjonen din framover. Hvis du vet at dette er helt midlertidig og at du får penger nok neste måned er ikke kredittkort noe problem. Jeg har bare vanlig Mastercard fra banken min (DnB). Hvis dette er mer langvarig ville jeg skydd kredittkort som pesten. Du havner fort langt ned i gjørma med kredittgjeld. Anonymkode: 22613...eef 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Ta kontakt med en organisasjon som kan hjelpe deg med mat, og kanskje klær? Jeg vet ikke hva som finnes der du bor, men tenkte på noe som Hjelpende hender i Lillestrøm. Det er mange slike grupper på facebook, og som har en kontaktperson som gjør at du kan være anonym. Kredittkort er dumt, gjeld må betales tilbake. Med mindre du får mye mer penger neste måned og vet du kan betjene gjelden, så hadde jeg gjort alt for å unngå det. Kan du få litt mat av venner og familie? Håper det løser seg ❤️ Anonymkode: bba93...2f9 3
Aureka Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 Du kan kontakte NAV for å få akuttpenger. https://www.nav.no/sosialhjelp/nodsituasjon 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 Da hadde jeg hørt med barnefar og bedt om han kunne tatt med barna på shopping for vårklær eller er han i samme økonomiske uføret? Du får søke om bidrag, for det er trist at to barna skal sitte i rellativ fattigdom, og du får nedprioritere deg selv til du får orden på økonomien. Anonymkode: 543ad...f07 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Og barnetrygd er rett rundt hjørnet og da bruker du den med god samvittighet til barnas beste. Anonymkode: 543ad...f07 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Hjelp oss å hjelpe Finn-annonse IKKE kredittkort! Da betaler du jo dobbelt for alt. Anonymkode: 6de7d...9a2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #10 Skrevet 29. mai 2021 Ikke kredittkort når du har dårlig råd! Det gjør situasjonen bare verre. snakk med NAV. hør med hjelpeorganisasjoner i nærheten om mat. klær kan vente til du får penger igjen. Anonymkode: 3ccc3...1e1 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #11 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har 2 tenåringer og er alene med de. Har jo noe mat i huset, men vet barna ønsker noe mer spennende enn det som er her, det er ganske lite utvalg da vi har prioritert å spise oss ut av kjøl/frys/skap den siste tiden. De trenger også et par runder med bussbillett, for å kunne være sosiale. De etterspør nye vår/sommerklær (yngste kan arve fra eldste, men eldste må få noe nytt, da hun har vokst mye), og jeg har legetime til uka. Det går jo ikke rundt med 230kr de neste 12 dagene. Jeg har aldri hatt kredittkort, men vurderer nå. Hvilken type vil dere anbefale? Type mest gunstig, lavest rente osv. Anonymkode: 5dfc0...be7 Dette stemmer jo ikke? Du får barnetrygd på mandag , er du helt alene med barna får du ca 3000 siden du har 2 barn. Og ungene dør ikke av å vente til du får lønn med å kjøpe noe nytt vårtøy. Så da har du 3230 kroner sånn ca og det er bra på 12 dager Anonymkode: 5186b...412 15
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #12 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette stemmer jo ikke? Du får barnetrygd på mandag , er du helt alene med barna får du ca 3000 siden du har 2 barn. Og ungene dør ikke av å vente til du får lønn med å kjøpe noe nytt vårtøy. Så da har du 3230 kroner sånn ca og det er bra på 12 dager Anonymkode: 5186b...412 Stemmer! Hadde helt glemt det! Eldste er 18, så får kun barnetrygd for den ene, men ca 2000 hjelper jo masse som påfyll i kontoen! Klarer meg normalt sett akkurat, men innimellom er det perioder der det er vanskelig å få det til å gå rundt, så ville gjerne hatt et kredittkort på lur, som bare brukes i krise tider og betales så fort jeg får lønn igjen, så vil gjerne ha tips om det fortsatt, selv om jeg nå ser jeg får 2000 ekstra på mandag. Ts Anonymkode: 5dfc0...be7
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #13 Skrevet 29. mai 2021 Fint at det ordnet seg, men om en lignende situasjon skulle dukke opp er nok bussbillett det første du bør droppe å bruke penger på. Anonymkode: 533b4...4e8 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #14 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Stemmer! Hadde helt glemt det! Eldste er 18, så får kun barnetrygd for den ene, men ca 2000 hjelper jo masse som påfyll i kontoen! Klarer meg normalt sett akkurat, men innimellom er det perioder der det er vanskelig å få det til å gå rundt, så ville gjerne hatt et kredittkort på lur, som bare brukes i krise tider og betales så fort jeg får lønn igjen, så vil gjerne ha tips om det fortsatt, selv om jeg nå ser jeg får 2000 ekstra på mandag. Ts Anonymkode: 5dfc0...be7 De pengene du betaler skal jo betales tilbake. Med høy rente. Er den økonomiske situasjonen din permanent eller midlertidig? Hvis det første er tilfelle må du aldri finne på å få deg kredittkort. Sett heller av noen hundrelapper i mnd til sparing så du har en buffer. Ikke råd til det sier du? Nei da kan du heller ikke ta opp kredittlån for da får du jo høyere utgifter senere når du skal betale det tilbake. Anonymkode: a75a1...d5b 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #15 Skrevet 29. mai 2021 *låner ikke betaler Anonymkode: a75a1...d5b
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #16 Skrevet 29. mai 2021 Selg ting på Finn. Hvis den eldste er 18 burde jo hun/han kunne forsørge/bidra til å forsørge seg selv. Barna har vel en far også som kan bidra med klær? Anonymkode: 2095d...c2c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #17 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Selg ting på Finn. Hvis den eldste er 18 burde jo hun/han kunne forsørge/bidra til å forsørge seg selv. Barna har vel en far også som kan bidra med klær? Anonymkode: 2095d...c2c 18-åringen går kanskje på vgs og det er ikke lett å jobbe, eller å få seg jobb, ved siden av skole. Dessuten er det lovpålagt å forsørge barna sine til de er ferdig på vgs, og mange er gjerne 19-20 før de er ferdig. Anonymkode: 73a15...66d 3
Idiot007 Skrevet 29. mai 2021 #18 Skrevet 29. mai 2021 Hold deg unna kredittkort gjeld. Er det ikke noe som heter spleis på Facebook? Kanskje det er flaut.. legg ut tlf nr her, å ha en liten innsamlingsaksjon 😊 om flere vippser 50 kr blir d fort penger 👍 jeg vippser lett en liten slant, så kan det hende flere gjørd samme 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #19 Skrevet 29. mai 2021 Det høres ikke ut som du helt har oversikten over din egen økonomi når du glemte barnetrygden. Du bør sette opp et regnskap og et budsjett slik at du får full oversikt over inntekter og utgifter. Dette er spesielt viktig når man er avhengig av å ha kontroll slik at man ikke går på slike smeller og mangler penger halve måneden. Anonymkode: d098c...260 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå