smile Skrevet 6. september 2005 #1 Skrevet 6. september 2005 har aldri helt skjønt dette jeg.... Greit at tempr går opp ca 0,5grader etter EL. Skal den etter noen dager da gå ned igjen til der den var før EL? Hvor lenge etterpå? hvor lenge før tempr-økning er EL?? Målte tilfeldigvis her en dag og da fikk jeg to forskjellige tempr med 0,5 forskjell. Har jeg sannyligvis da hatt EL? Er det til å stole på? Mange spm men håper på ,mange gode svar
Malama Skrevet 6. september 2005 #2 Skrevet 6. september 2005 Temperaturen målt i det du våkner, til samme tid hver dag, basaltemperaturen, vil stige etter el. Ikke nødvendigvis 0,5 grader, men det er vel 0,2-0,3 i alle fall, mer for noen. Den faller ikke igjen før mensen kommer. Denne tempøkningen skjer dagen etter EL. Men nei, du kan ikke basere deg på to målte temperaturer, du må gjøre dette hver dag til samme tid, og når den stiger, og HOLDER seg poå det høye nivået i tre dager, da først kan du si at det var EL, ikke bar en tilfeldig høy temp en dag, pga at du sov ekstra urolig, ranglet dagen før, eller sånn. Du kan lese mye bra om dette på www.pernille.info på norsk, eller et utall av andre steder på engelsk.
smile Skrevet 6. september 2005 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2005 Tusen takk, da skjønner jeg straks at det er litt mer logikk i dette her......
Imax Skrevet 8. september 2005 #4 Skrevet 8. september 2005 Jeg har tempet en del, og temper nå omtrent kun 6 dager i måneden: 3 dager før EL og 3 dager etter EL. Har relativt stabil syklus, så etter hvert vet man når man skal tempe (pluss at jeg er ekspert på å dra meg i senga om morgenen, så det å tempe til samme tid hver dag ikke alltid er like enkelt) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå