Gå til innhold

Datet fem måneder - gravid!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til tross for prevensjon, har jeg altså klart å bli gravid. Å det med en mann jeg bare har kjent i fem måneder. 

Følelsene er gjensidige, vi trives godt sammen, planlegger langt frem i tid osv. Men et barn har selvsagt ikke vært en del av planen ennå!! Vi snakket tidlig om at vi kunne tenkt oss et barn til (begge har fra før), men igjen, IKKE etter bare fem måneder!

Hva i alle dager skal jeg gjøre? Hvordan forteller jeg det? Og hvilken reaksjon kan jeg forvente å få? Er redd han tror jeg har gjort dette med vilje, men samtidig tror jeg jo ikke han kommer til å tenke så vondt om meg. 

Vi er begge I 30-årene, med alt på stell mtp økonomi og jobb osv. Men igjen, vi har barn fra før, og jeg kan ikke skjønne hvordan dette skal gå seg til mtp dem.

Samtidig er tanken på å ta abort vanskelig, men det er kanskje til det beste?

Hva hadde du gjort?

Anonymkode: a12cb...7c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Til tross for prevensjon, har jeg altså klart å bli gravid. Å det med en mann jeg bare har kjent i fem måneder. 

Følelsene er gjensidige, vi trives godt sammen, planlegger langt frem i tid osv. Men et barn har selvsagt ikke vært en del av planen ennå!! Vi snakket tidlig om at vi kunne tenkt oss et barn til (begge har fra før), men igjen, IKKE etter bare fem måneder!

Hva i alle dager skal jeg gjøre? Hvordan forteller jeg det? Og hvilken reaksjon kan jeg forvente å få? Er redd han tror jeg har gjort dette med vilje, men samtidig tror jeg jo ikke han kommer til å tenke så vondt om meg. 

Vi er begge I 30-årene, med alt på stell mtp økonomi og jobb osv. Men igjen, vi har barn fra før, og jeg kan ikke skjønne hvordan dette skal gå seg til mtp dem.

Samtidig er tanken på å ta abort vanskelig, men det er kanskje til det beste?

Hva hadde du gjort?

Beholdt

Anonymkode: 63c7d...39e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid etter 6 mnd. i nytt forhold. Beholdt barnet og fortsatt sammen med barnefaren. Barnet er 17 år nå. 

Anonymkode: e3740...3fc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt det opp med han. Hadde han vært lyttende, og støttende, og latt det synke inn før dere diskuterte, ville jeg visst at han var en god mann, og vurdert sterkt å beholde, men også lyttet til hva han ønsket. Ville han blitt sur, aggressiv, trodd det var med vilje, krevd abort, så hadde jeg droppet både han og graviditeten. 

Anonymkode: 97b33...524

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Dere er etablerte. Dere har barn fra før. Dere ønsker dere barn. Dere liker hverandre. Ja, det er tidlig, men er det grunn nok til å avslutte graviditeten? Det får jo du svare på. Det kan jo hende du får vansker med å få barn senere. Det vet ingen. 

Anonymkode: d6a76...9b5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hadde tatt det opp med han. Hadde han vært lyttende, og støttende, og latt det synke inn før dere diskuterte, ville jeg visst at han var en god mann, og vurdert sterkt å beholde, men også lyttet til hva han ønsket. Ville han blitt sur, aggressiv, trodd det var med vilje, krevd abort, så hadde jeg droppet både han og graviditeten. 

Anonymkode: 97b33...524

Dette! Hans reaksjon på sånne nyheter forteller MYE om hvem han er.

Anonymkode: 1d823...6b0

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid 2mnd ut i nytt forhold. Tok abort, angrer vanvittig på der nå. Kunne hatt en sønn eller datter på 6 mnd om jeg hadde beholdt 😢

Anonymkode: db523...20b

• Liker 3
Skrevet

Du må bare si det som det er. Og ta det derfira. Hvis du liker fyren, blir det i allefall ikke BEDRE av å ta en abort i smug.

AnonymBruker
Skrevet

Gjør deg opp en mening om hva du ønsker å gjøre og snakk med han. 

Anonymkode: f595c...276

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Beholdt

Anonymkode: 63c7d...39e

Begone.

Anonymkode: f5232...63a

AnonymBruker
Skrevet

Forestill deg de to scenarioer- dere beholder barnet vs du tar abort. 
Kjenn etter i deg selv. Er det en av forestillingene som du synes gir bedre følelse enn den andre?

Anonymkode: fd969...0a8

AnonymBruker
Skrevet

Som andre sier, se reaksjonen hans :)

Dere er voksne mennesker og vet at sex kan føre til graviditet. Dere bør også vite at prevensjon kan feile, og har man sex må man være forberedt på at slikt kan skje. Om du går på p-piller kan det være så enkelt som en antibioantikurbiotika eller litt magesjau noen timer etter du tok pillen, eller at en minipille ikke blir tatt innenfor det korte tidsrommet.

Det er uansett ikke din feil, dette er noe dere begge må forholde dere til. Tenker dere på barn etterhvert hadde jeg selv vært tilbøyelig mot å beholde, spesielt om man er over 30, men dette er deres liv, og det er du som gravid som har det siste å si for egen kropp.

Anonymkode: 80f00...646

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke at folk DATER i 5 måneder. Hadde aldri orket hvis ikke jeg eller han var sikker nok til at vi hadde blitt kjærester før det var gått 5 måneder. 

Når det gjelder graviditet så må du bare gjøre det som føles mest riktig. Folk er sammen i 10 år går fra hverandre når de har små barn sammen, så det er ikke nødvendigvis slik at det går bedre da. Spørsmålet er vel heller om dere ønsker å ta på dere det ansvaret. 

Anonymkode: fe58e...f9f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke tid har så mye å si når man er voksen og har alt på stell. Jeg har selv opplevd å bli sviktet av eksen som jeg har kjent siden barneskolen, for å så finne kjærlighet og bli lykkelig med en mann jeg nesten ikke kjente. Du må fortelle han sannheten også ser du hvordan han reagerer. Om han er støttende og du ønsker å beholde barnet, så må dere bare se hvordan det blir mellom dere. Om han blir sur og aggressiv, så er han ikke noe å samle på. Også er det bare opp til deg om du ønsker å beholde det. 

Anonymkode: e1880...fca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke at folk DATER i 5 måneder. Hadde aldri orket hvis ikke jeg eller han var sikker nok til at vi hadde blitt kjærester før det var gått 5 måneder. 

Når det gjelder graviditet så må du bare gjøre det som føles mest riktig. Folk er sammen i 10 år går fra hverandre når de har små barn sammen, så det er ikke nødvendigvis slik at det går bedre da. Spørsmålet er vel heller om dere ønsker å ta på dere det ansvaret. 

Anonymkode: fe58e...f9f

Enig med deg. Synes det er veldig rart å date i 5 måneder uten å vite om man er sammen eller ikke? 5 måneder er jo ganske lenge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig med deg. Synes det er veldig rart å date i 5 måneder uten å vite om man er sammen eller ikke? 5 måneder er jo ganske lenge.

Det er helt irrelevant at denne personen ikke er deg. 

Anonymkode: 9188d...af4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg brukte ordet "dater" men det var mest for å illustrere hvor ferskt dette forholdet er. Vi har ikke satt oss ned og sagt at NÅ er vi kjærester, men det er mest fordi det ikke har vært behov for det. Vi tilbringer all tid vi ikke har barna sammen, og vi finner på ting sammen med barna, ettersom vi allerede er introdusert for dem.

Vi går veldig godt overens alle sammen, og jeg har ingen grunn til å tro at noen av oss tviler på oss, eller hva vi ønsker for oss. Jeg er hodestups forelsket, og jeg har inntrykk av at det samme gjelder for han.

Men en graviditet er jo ikke akkurat ønskelig bare fem måneder inn i relasjonen.

Jeg skal gjøre som dere foreslår. Først tenke nøye gjennom hva jeg innerst inne ønsker,  og deretter fortelle ham og se an reaksjonen. Han er en rolig og sindig mann, og jeg ser ikke for meg han blir sint. Men om han ønsker dette, NÅ, vet jeg neimen ikke.

Dessuten, hva i alle dager er veien videre? Hadde det ikke vært for dette, ville jo ikke f.eks samboerskap vært et tema på en god stund enda, mtp barna vi har fra før. Men setter vi et nytt barn til verden er jo det noe vi må ta stilling til. 

AnonymBruker
Skrevet

Abort burde ikke være noe prevensjonsmiddel...        

Anonymkode: dc498...9eb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde kjøpt hus etter 4 mnd og jeg var planlagt gravid etter 7 mnd 🤷🏼‍♀️ lykkelig gift i dag! 

Anonymkode: 9c0b9...8b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Abort burde ikke være noe prevensjonsmiddel...        

Anonymkode: dc498...9eb

Det er ikke snakk om det heller! Det er evt en nødløsning. 

Ts, dette kan gå alle veier. Jeg ble gravid etter 3 mnd og beholdt. Vi var sammen til barnet var ca 1 år. 

Jeg angrer i dag ikke på ungen, men faren… det har vært, og er, et sant helvete! Sånn har det vært i mange år! Flere runder i retten! Trusler, manipulasjon, en hel haug ødelagte muligheter. Har rett og slett endt opp som ufør. 
Hadde jeg visst det jeg vet i dag, hadde jeg faktisk tatt abort. 

Anonymkode: de897...165

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...