Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å ha noe innvirkning på dato man får for OUL? Eller hvordan foregår det? Er det legen som sender inn hvor langt på vei jeg er, og sykehuset som bare sender meg innkalling basert på det?

Har skjønt at OUL skjer alt fra mellom uke 18-20 (?). Er en av de ukene som er viktigere for meg å få gjennomført kontrollen på, så kunne gjerne tenkt meg å hatt en mening om timebestillingen.

Anonymkode: b5637...98f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får en innkallelse med dato som sykehuset setter opp, det er ikke vanlig at man ber om en dato eller uke nei. Dette avgjøres av kapasiteten på sykehuset. Når du har fått datoen kan du ringe å prøve å flytte den dersom datoen ikke passer. Men du må forholde deg til ledige tidspunkt 

Anonymkode: 6b19e...4c4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jordmor/lege sender inn en henvisning basert på foreløpig termin, som har første dag i siste mens som utgangspunkt. OUL blir satt et sted mellom uke 18 og 20, altså er det ikke så nøye om det er uke 18, 19 eller 20. Datoen blir satt utfra når sykehuset har ledig time. Som AB over sier, må du nok ta kontakt med sykehuset og prøve å bytte etter du har fått time, dersom timen ikke passer. Det skader sikkert ikke å spørre jordmor/lege om det er mulig å legge ved et lite notat i henvisningen.

Anonymkode: f9b3c...fd3

AnonymBruker
Skrevet

Da eg var på TUL i uke 8 privat så sendte han bestilling på OUL. Da la han inn en spesifikk dato og klokkeslett og spurte meg om det passet og jeg fikk time den dagen og den tiden når jeg fikk svar på henvisningen. Vet ikke om dette er forskjell fra sted til sted. Dette var i Bergen og OUL på KK.

Anonymkode: b6794...8e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Da eg var på TUL i uke 8 privat så sendte han bestilling på OUL. Da la han inn en spesifikk dato og klokkeslett og spurte meg om det passet og jeg fikk time den dagen og den tiden når jeg fikk svar på henvisningen. Vet ikke om dette er forskjell fra sted til sted. Dette var i Bergen og OUL på KK.

Hvilken privat klinikk var dette?

Anonymkode: d2056...396

AnonymBruker
Skrevet

Det er sannsynligvis mulig å bytte hvis man ringer og spør. Jeg fikk time til OUL i uke 24, og ringte fordi jeg syntes det virket sent (legen hadde skrevet feil i henvisningen, slik at de trodde jeg var i uke 20 på tidspunktet for ultralyden). Da fikk jeg spørsmål om det var en dag og tid som passet bedre enn andre i uke 20 fordi det var flere ledige timer. Det var ved Ahus. 

Anonymkode: bb53c...416

AnonymBruker
Skrevet

De setter opp timen når de har tid til deg, innenfor tidsrommet OUL skal foretas. Men naturligvis, om det absolutt ikke passer - hvis du har en planlagt reise f.eks vil de jo prøve å flytte den, for de forventer ikke at du setter livet på vent. Men det er ikke garantert at det går. Her jeg bor gjøres OUL kun på torsdager. Jeg fikk i veldig seneste laget, uke 21 eller 22 første svangerskap, så jeg ringte og sa at jeg var bortreist når den var, så jeg fikk tidligere 😅 En hvit løgn, men men. 

Anonymkode: dbe20...bf4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilken privat klinikk var dette?

Anonymkode: d2056...396

Sentrumslegene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...