AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Del Skrevet 28. mai 2021 Dere som har balansert ventilasjon. Føler dere at det blir mer lyd når det er veldig varmt eller kaldt ute? Anonymkode: 332f7...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Del Skrevet 28. mai 2021 Nei det suser like jævlig hele tiden. Skrur av sikringen av og til for å roe ned hodet litt 😩 Anonymkode: 78025...668 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Del Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei det suser like jævlig hele tiden. Skrur av sikringen av og til for å roe ned hodet litt 😩 Anonymkode: 78025...668 Ja,dessverre sant. Tror mange sliter med lyden. Savner min gamle leilighet med mekanisk ventilasjon. Mye bedre inneluft,og mye mindre ventilasjonsstøy. Anonymkode: 332f7...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Del Skrevet 29. mai 2021 Jeg har aldri hørt ventilasjonen vår, selv ikke når den settes på økt styre for å ta unna fukt under klestørk. Tror noe er galt dersom du kan høre den. Anonymkode: 7c08c...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg har aldri hørt ventilasjonen vår, selv ikke når den settes på økt styre for å ta unna fukt under klestørk. Tror noe er galt dersom du kan høre den. Anonymkode: 7c08c...5ec Merker du ikke at hastigheten på motoren øker og aggregatet lager mer lyd? Det må være helt fantastisk. Tror dessverre noen er mer heldige enn andre. Og kanskje det er forskjell på om det er i enebolig eller leilighet? I enebolig har man mer kontroll på jobben som utføres? Anonymkode: 332f7...829 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Merker du ikke at hastigheten på motoren øker og aggregatet lager mer lyd? Det må være helt fantastisk. Tror dessverre noen er mer heldige enn andre. Og kanskje det er forskjell på om det er i enebolig eller leilighet? I enebolig har man mer kontroll på jobben som utføres? Anonymkode: 332f7...829 Nope, den er fullstendig stillegående. Hører ingenting. Vi bor i enebolig, så det kan jo tenkes det er grunnen. Anonymkode: 7c08c...5ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Del Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Dere som har balansert ventilasjon. Føler dere at det blir mer lyd når det er veldig varmt eller kaldt ute? Anonymkode: 332f7...829 Forklar, hva er balansert ventilasjon? Anonymkode: ff295...83f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #8 Del Skrevet 30. mai 2021 Åhhh lucky u, jeg savner balansert ventilasjon. Hørte den aldri. Anonymkode: 993ea...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 30. mai 2021 #9 Del Skrevet 30. mai 2021 Hvis ventilasjonen er riktig dimensjonert med tilstrekkelig store kanaler, skal den ikke støye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Del Skrevet 30. mai 2021 Rosa Dartle skrev (23 minutter siden): Hvis ventilasjonen er riktig dimensjonert med tilstrekkelig store kanaler, skal den ikke støye. Dessverre hører jeg dette veldig ofte. Men i nybygget jeg bor, er det flere som klager på lyd fra ventilasjonen. Ikke fra ventilene, de er stille nok. Men fra rommet der aggregatet er plassert. Anonymkode: 332f7...829 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Del Skrevet 30. mai 2021 Ja, og også bråker det mer når det regner eller blåser ute. Anonymkode: f45d9...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #12 Del Skrevet 2. juni 2021 Grusomt. Hater det virkelig. Føler jeg blir smågal på en måte av å ha den konstante susingen hele tiden. Alle leilighetene her har det på samme måten, så her bråker det hos alle mest sannsynlig 🙄 jeg gleder meg virkelig til dagen jeg skal flytte ut herfra og jeg kommer aldri til å ha balansert ventilasjon igjen! Anonymkode: 78025...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2021 #13 Del Skrevet 2. juni 2021 Hører ingenting annet enn hvis jeg går inn på teknisk rom hvor aggregatet står. Anonymkode: 2a36e...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 2. juni 2021 #14 Del Skrevet 2. juni 2021 Jeg har et 13 år gammelt aggregat (villavent vr400). Det har gradvis begynt å bråke mer og mer, etterhvert slik at vi hørte det ned i huset. Da vi flyttet soverom til like under loftet hvor det står la jeg inn timer på stikkontakten som slo det av kl 23 og på kl 7 siden det var en lyd jeg ikke greide å sovne til. Jeg åpnet aggregatet, sjekket hva som bråkte og fant en vifte som man kan bestille ny (ca 2000kr) Gjorde dette og siden er det lydløst. Om kvelden når det er stille kan jeg høre naboene sine anlegg dersom jeg står utenfor, så det er nok ikke uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #15 Del Skrevet 29. januar 2023 Vi sliter også med støy fra ventilasjonsanlegg i nybygg. Er det ingen grense for hvilken støy som bør tåles? Anonymkode: 611be...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #16 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 0.25): Nei det suser like jævlig hele tiden. Skrur av sikringen av og til for å roe ned hodet litt 😩 Anonymkode: 78025...668 Det må du ikke gjøre. Huset får ikke puste, og du får fort problemer med kondens og mugg. Mest sannsynlig så har anlegget blitt stilt inn med feil luftmengde og/eller det står på for høyt. Dvs den står på full guffe og ikke normal/lite. Jeg ville ringt servicetekniker for gjennomgang av anlegget, for det er ikke riktig at det skal bråke fra ventilene. Anonymkode: 0abaa...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #17 Del Skrevet 29. januar 2023 hm bor i blokk med "balansert ventilasjon" og er bare på badene jeg iblant hører susing. "aggregatet" eller hva det heter står i et rom i kjelleren da så det hører ingen, det blir jo annerledes enn i en enebolig kanskje. Anonymkode: 1c1ee...e99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #18 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det må du ikke gjøre. Huset får ikke puste, og du får fort problemer med kondens og mugg. Mest sannsynlig så har anlegget blitt stilt inn med feil luftmengde og/eller det står på for høyt. Dvs den står på full guffe og ikke normal/lite. Jeg ville ringt servicetekniker for gjennomgang av anlegget, for det er ikke riktig at det skal bråke fra ventilene. Anonymkode: 0abaa...b02 Og hvis det er selge aggregatet som bråker unormalt mye, så kan det være noe i motoren som er feil. Nå vil aggregatet gi lyd, og derfor er det viktig at plasseringen er slik at det ikke sjenerer for oppholdsrom/soverom. Jeg hadde mitt i boden, så hørte det aldri. Men da jeg fikk feil på motoren, så ble det en voldsom durelyd som forplantet seg i veggene i huset. Anonymkode: 0abaa...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 29. januar 2023 #19 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi sliter også med støy fra ventilasjonsanlegg i nybygg. Er det ingen grense for hvilken støy som bør tåles? Anonymkode: 611be...c0c Jo, det er grenseverdier for støy. Når det er nybygg står dere sterkere, da kan dere ta kontakt med entreprenøren og påklage det. Er det eldre bygg er det litt vanskeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2023 #20 Del Skrevet 29. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 0.25): Nei det suser like jævlig hele tiden. Skrur av sikringen av og til for å roe ned hodet litt 😩 Anonymkode: 78025...668 Enig. Latterlig herk som vi er pålagt av øverste myndighet. Anonymkode: 13aeb...23f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå