Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At ting må planlegges. Har ikke råd til å være spontan og har ikke råd til å være spontan ofte. At jeg ikke mener være frekk om jeg takker nei til noe som koster penger sosialt, fordi det er noe annet jeg har lyst på som jeg sparer til

Anonymkode: 4b198...461

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

At det ikke «bare» er å møtes på en kafé og spise lunsj i dag... helt spontant.. 

Anonymkode: 54c10...d93

• Liker 41
AnonymBruker
Skrevet

De små marginene,og de store bekymringene.

Å ikke kunne delta, eller skammen når noen vil spandere når man har spart inn på andre ting for å få råd til den kaffen på kafé. (Men likevel tusen takk for omtanken🙏🏻

Det er bare mye hyggeligere når man kan spandere tilbake neste gang. 

Anonymkode: e3e91...da3

• Liker 16
Gjest Robin666
Skrevet

Hvorfor tror dere at rike mennesker ikke forstår dette? 

AnonymBruker
Skrevet

De kan vel forstå det hvis de tenker seg om! Men de tenker nok rett og slett ikke på det for de har jo aldri ligget søvnløs om natten og bekymret seg for regninger eller sosiale aktiviteter for barn eller seg selv 🤷‍♀️De tenker nok ikke på at en lunsj til noen hundrelapper betyr at bensinen min ikke holder fram til lønning for det er jo helt utenkelig for dem? 🤷‍♀️

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

At det er dyrt å være fattig. At man stort sett ikke kan benytte seg av tilbud, kvantumsinnkjøp eller tre for to eller lignende. 

At hver krone teller og at det å finne en femtilapp i en kåpelomme er ren lykke. 

Konstante bekymringer. 

Anonymkode: 481bf...009

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet
Robin666 skrev (12 minutter siden):

Hvorfor tror dere at rike mennesker ikke forstår dette? 

Jeg forsto det ikke fullt ut før jeg havnet i uføret selv pga sykdom, skilsmisse  og udugelig NAV. Det verste er hvor vanskelig det er å komme seg ut, selv med lang universitetsutdannelse og mange års arbeidserfaring. Jeg ble brutt helt ned. Jeg er i jobb igjen nå og har helt ok råd, men jeg tror aldri min psykiske helse vil bli restituert. Jeg er som et skvettent rådyr og takler ikke autoriteter. Selvfølelsen min ble fullstendig ødelagt. Jeg opparbeidet meg også 500 000 i gjeld pga ubetalte regninger/lån med påfølgende inkassogebyr, renter, salærer og rettsgebyr i tingretten etc. Inkassoselskapene og staten har tjent meget godt på min sykdom. 

På det verste levde jeg uten strøm og spiste kun et måltid annenhver dag, og dette måltidet var enten en dl ris med soyasaus, eller 75 g pasta med pepper. Annenhver dag drakk jeg bare vann. NAV nektet å hjelpe. 

Jeg trodde jeg kunne forstå det før dette, men i ettertid vet jeg at jeg aldri forsto fullt ut hva det vil si å ikke ha penger til mat og å frykte akutt sykdom, ikke pga sykdommen i seg selv men pga legeregningen. 

• Liker 37
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forsto det ikke fullt ut før jeg havnet i uføret selv pga sykdom, skilsmisse  og udugelig NAV. Det verste er hvor vanskelig det er å komme seg ut, selv med lang universitetsutdannelse og mange års arbeidserfaring. Jeg ble brutt helt ned. Jeg er i jobb igjen nå og har helt ok råd, men jeg tror aldri min psykiske helse vil bli restituert. Jeg er som et skvettent rådyr og takler ikke autoriteter. Selvfølelsen min ble fullstendig ødelagt. Jeg opparbeidet meg også 500 000 i gjeld pga ubetalte regninger/lån med påfølgende inkassogebyr, renter, salærer og rettsgebyr i tingretten etc. Inkassoselskapene og staten har tjent meget godt på min sykdom. 

På det verste levde jeg uten strøm og spiste kun et måltid annenhver dag, og dette måltidet var enten en dl ris med soyasaus, eller 75 g pasta med pepper. Annenhver dag drakk jeg bare vann. NAV nektet å hjelpe. 

Jeg trodde jeg kunne forstå det før dette, men i ettertid vet jeg at jeg aldri forsto fullt ut hva det vil si å ikke ha penger til mat og å frykte akutt sykdom, ikke pga sykdommen i seg selv men pga legeregningen. 

Føler med deg, jeg måtte bo i en bil i flere mnd og nav ville ikke hjelpe til 😩 Å ikke ha mat og husly setter seg i sjela

Anonymkode: 4b198...461

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan det er å tørke seg med Rema 1000 resirkulert dopapir.

Anonymkode: 2c013...0bc

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og ikke minst redselen for om du har nok penger på kortet til at du kan få hentet ut medisiner på apoteket etterpå 😔

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke rik. Må låne fra Ferratum.

Anonymkode: 19799...42a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg er ikke rik. Må låne fra Ferratum.

Anonymkode: 19799...42a

Ikke NosFerratum håper jeg?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvordan det er å tørke seg med Rema 1000 resirkulert dopapir.

Da jeg hadde det som verst sparte jeg dopapir. Hvis jeg bare hadde tisset la jeg papiret til tørk i en bøtte og brukte det om igjen, mange ganger. Eller jeg spylte meg i dusjen før de tok strømmen og jeg bare hadde kaldt vann. Det orket jeg ikke. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor ikke gjøre en innsats for å då inn mer penger? Det går an ...

Anonymkode: 07b67...375

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor ikke gjøre en innsats for å då inn mer penger? Det går an ...

Anonymkode: 07b67...375

Du vet ikke hvilken innsats de har gjort eller ikke har gjort for å få inn mer penger. Men kom gjerne med tips om du har. 

Anonymkode: 67caa...c3e

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vet ikke hvilken innsats de har gjort eller ikke har gjort for å få inn mer penger. Men kom gjerne med tips om du har. 

Anonymkode: 67caa...c3e

slutte med røyk, snus, brus og alt unødvendig. Kutt treningssenter, si opp strømmetjenester, bytt til billigere mobilabonnement. Lei ut en del av boligen, meld deg inn i sånne sjåførgrupper på facebook og kjør på kveld og natt i helgene, jobb mer. Om det ikke er mulig på nåværende arbeidsplass, så få deg en jobb nr 2. Lei ut bunaden din, selg rot og skrot på finn, syng og spill munnspill på gaten.

Anonymkode: f2a27...cce

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Når man faktisk synes det er greit at bursdag, jul og 17. Mai havner på farens dager fordi man ikke har råd til ordentlig feiring for barna likevel. Selv om det gjør vondt langt inn i sjelen. 

Anonymkode: eb5b2...8ed

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

slutte med røyk, snus, brus og alt unødvendig. Kutt treningssenter, si opp strømmetjenester, bytt til billigere mobilabonnement. Lei ut en del av boligen, meld deg inn i sånne sjåførgrupper på facebook og kjør på kveld og natt i helgene, jobb mer. Om det ikke er mulig på nåværende arbeidsplass, så få deg en jobb nr 2. Lei ut bunaden din, selg rot og skrot på finn, syng og spill munnspill på gaten.

Anonymkode: f2a27...cce

Alt det (av ting man faktisk kan gjøre) har de fleste allerede gjort. 

Man kan ikke spise munnspill på gaten når man har store barn. 

Anonymkode: eb5b2...8ed

• Liker 27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...