AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Får vi ha PlayStation? Får vi bedre hjelp siden vi har mye større mulighet til å kommunisere digitalt? Tenker ikke gamlehjem tørr å servere oss triste middager om alle havner på Instagram 😂😂 Kommer vi til å ha mer å gjøre? Se på serier sammen og ha hver vår smart telefon? Føle oss mindre ensomme? Anonymkode: 4374e...2b1 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Vi kommer til å lage live-blogg fra gamlehjemmet 😁 ingen kommer til å tørre å kødde med oss. Ellers blir vi vel sånn passe takknemlige gamle damer, vel. Hm, kanskje kan teknologien legge mer til rette for at vi kan bo hjemme lengre. Eller aller helst at vi kan bo lengre i små tun med egne leiligheter, sånne bo- og behandlingshjem. Det er ikke så trivelig å sitte alene hjemme og vente på hjemmehjelpen heller. Hjemmehjelpen kommer for øvrig til å være fra Sør-Asia. Anonymkode: 8dd46...827 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Kommer sikkert til å sitte og snakke om at i gamle dager hadde vi iPhone og Mac osv, og musikken var bedre da 😅 Anonymkode: 13471...dee 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #4 Skrevet 29. mai 2021 Jeg håper jeg får en androide (menneskelignende robot) som kan ta seg av alle behovene mine. Anonymkode: 8d792...9a6 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #5 Skrevet 29. mai 2021 Vi får ha PS🥳. Om en bkir dement, trenger en bare å ha et enkelt spill med seg. Det beste spillet man vet om. Hver dag vi da bli himmelsk, da man starter på nytt siden man ikke husker at man spilte i går🤪 Anonymkode: ae72f...017 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #6 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi får ha PS🥳. Om en bkir dement, trenger en bare å ha et enkelt spill med seg. Det beste spillet man vet om. Hver dag vi da bli himmelsk, da man starter på nytt siden man ikke husker at man spilte i går🤪 Anonymkode: ae72f...017 Hahaha så sant 😂😂 «Oj dette var er spennende spill!!» hver dag Anonymkode: 4374e...2b1 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #7 Skrevet 29. mai 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hahaha så sant 😂😂 «Oj dette var er spennende spill!!» hver dag Anonymkode: 4374e...2b1 Jepp😂😂😂 Anonymkode: ae72f...017 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #8 Skrevet 29. mai 2021 Det som er sikkert er at dere vil få et betydelig dårligere tilbud enn det babyboomerne får. Innen dere blir gamle vil ikke staten ha nok penger til å kunne tilby dere i nærheten av alt det dagens pensjonister får, så med mindre dere har spart opp nok egne midler til å betale for hjelpen blir det en trist alderdom. Fremover vil det bli utstrakt bruk av billig robotteknologi, og det vil bli ansatt færre dyre mennesker (slik er det jo i alle yrker). Det må konsekvent velges billigste alternativ, og de syke og eldre må derfor bli boende i eget hjem lengst mulig. Anonymkode: 0a84b...f71 11
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Om gamlehjem ender opp med å bli eneste alternativ, kommer jeg sikkert bare til å "logge av" selv.... 😕 Anonymkode: fa80a...7ea 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #10 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Om gamlehjem ender opp med å bli eneste alternativ, kommer jeg sikkert bare til å "logge av" selv.... 😕 Anonymkode: fa80a...7ea Nei hvorfor det? 😓 Jeg tror gamlehjem kan bli gøy jeg! Jaaa man kan bli plassert et sted med gamle vegger og interiør, men vi lever i en helt annen tid enn det eldre gjør på gamlehjem i dag. De gamle nå har jo ikke en stemme til å si ifra... vi kommer til å publisere i hytt og pine og virkelig offentliggjøre hvordan det er. Og kommer ting frem i lyset, så vil det bli gjort noe med. Vi er også så heldige at vi kan teknologien, vi kan kommunisere og følge med på omverdenen som vi gjør i dag. Selvføglig trist at folk rundt deg dør når man er på et sånt sted... men våre bekjente jevnaldrende vil jo dø uansett hvor vi bor 🙄 Sånn er livet.. Anonymkode: 4374e...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #11 Skrevet 30. mai 2021 Farmor er 98 og bor på gamlehjem. Hun har både Facetime, Snap og hun følger oldebarna på TikTok🥳 Anonymkode: 54b53...904 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #12 Skrevet 30. mai 2021 Facebook og Instagram finnes vel ikke når vi er gamle Anonymkode: 7ce0c...acc 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #13 Skrevet 30. mai 2021 Blir ikke rare gamlehjem for oss. De effektiviserer og vil bruke roboter og datateknologi. Vi vil bli passet på av kamera og alarmer. Maten vil komme intravenøst. Anonymkode: aa673...adb 3
Brunello Skrevet 30. mai 2021 #14 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei hvorfor det? 😓 Jeg tror gamlehjem kan bli gøy jeg! Jaaa man kan bli plassert et sted med gamle vegger og interiør, men vi lever i en helt annen tid enn det eldre gjør på gamlehjem i dag. De gamle nå har jo ikke en stemme til å si ifra... vi kommer til å publisere i hytt og pine og virkelig offentliggjøre hvordan det er. Og kommer ting frem i lyset, så vil det bli gjort noe med. Vi er også så heldige at vi kan teknologien, vi kan kommunisere og følge med på omverdenen som vi gjør i dag. Selvføglig trist at folk rundt deg dør når man er på et sånt sted... men våre bekjente jevnaldrende vil jo dø uansett hvor vi bor 🙄 Sånn er livet.. Anonymkode: 4374e...2b1 Siden man må være såpass dårlig at man omtrent har et ben i grava før man får plass på gamlehjem, vil neppe fremtidige generasjoner publisere særlig mye. 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #15 Skrevet 30. mai 2021 Hjelp, så naive mange av dere er. Følger dere ikke med på politikken og samfunnsutviklingen? Anonymkode: 0a84b...f71 8
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #16 Skrevet 30. mai 2021 Det som er sikrest er vel at det vil være mye mindre penger å bevilge på eldreomsorg, og at det er mye færre ansatte - andelen folk i arbeidsfør alder vil endre seg fra fire per pensjonist i dag til to per pensjonist om noen ti-år. Så det blir nok mye teknologi, i form av overvåkning/sensorer/roboter osv. Anonymkode: 97839...dc3 2
prt90 Skrevet 30. mai 2021 #17 Skrevet 30. mai 2021 Når vi blir gamle er Oljefondet tomt og staten har ikke råd til gamlehjem
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #18 Skrevet 30. mai 2021 Allerede i våre dager får man ikke plass på sykehjem før man er så dårlig at man ikke greier seg selv overhode, ikke med hjemmetjenesten på besøk flere ganger om dagen en gang. Så da er man ikke mye å stand til å hverken spille Playstation eller delta så voldsomt på SoMe. Anonymkode: ba2d8...136 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #19 Skrevet 30. mai 2021 Da er vel sikkert velferdssamfunnet steindau. Anonymkode: 25298...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2021 #20 Skrevet 30. mai 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hjelp, så naive mange av dere er. Følger dere ikke med på politikken og samfunnsutviklingen? Anonymkode: 0a84b...f71 Jeg syntes mange virker negative 🙈 Ja jeg vet det er lite penger til disposisjon når vi blir gamle... men like vell, så føler jeg at vi har mer samhold fordi vi forstår teknologi bedre selv Anonymkode: 4374e...2b1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå