AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #1 Skrevet 28. mai 2021 Hvis man får en uventet stor restskatt og ikke får betalt alt om gangen? Blir man kastet på gata da? Noen som har opplevd dette? Hvordan løste du det? Bare spørsmål, er redd for det. Anonymkode: a3b1c...046
Ikaros2020 Skrevet 28. mai 2021 #2 Skrevet 28. mai 2021 Tror de har ordninger for å dele opp betalingen. Er vel bare å ringe skatteetaten og høre med dem.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #3 Skrevet 28. mai 2021 Hvis du ikke betaler innen fristen går det til påleggstrekk fra lønn. Men du får delt de opp på flere avdrag. Fikk 26000 i restskatt ifjor. Fikk to avdrag, klarte betale ca 15000. Resten gikk til påleggstrekk da trakk de resterende over to måneder. Du får melding før de går til påleggstrekk, der sender du inn boutgifter etc så de trekker ikke mer enn at du har igjen til livsopphold og boutgifter. Anonymkode: 14aff...2bf
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #4 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du ikke betaler innen fristen går det til påleggstrekk fra lønn. Men du får delt de opp på flere avdrag. Fikk 26000 i restskatt ifjor. Fikk to avdrag, klarte betale ca 15000. Resten gikk til påleggstrekk da trakk de resterende over to måneder. Du får melding før de går til påleggstrekk, der sender du inn boutgifter etc så de trekker ikke mer enn at du har igjen til livsopphold og boutgifter. Anonymkode: 14aff...2bf Skjønner. Går nok bra. Men tror jeg får det neste år. Anonymkode: a3b1c...046
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #5 Skrevet 28. mai 2021 Detter er grunnen til at folk bør ha en solid bufferkonto! Anonymkode: e367d...816
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #6 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønner. Går nok bra. Men tror jeg får det neste år. Anonymkode: a3b1c...046 Hvis du tror du får restskatt neste år og du ikke klarer å spare opp restskattbeløpet (fordi du kommer til å bruke opp sparepengene som står på konto) bør du oppdatere skattetrekksmeldingen din nå. Da har du et halvt år på å ta igjen underskuddet. Anonymkode: 72b06...3df
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #7 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skjønner. Går nok bra. Men tror jeg får det neste år. Anonymkode: a3b1c...046 Da endrer du skattekortet ditt nå, verre er det ikke. Anonymkode: 58583...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2021 #8 Skrevet 28. mai 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du tror du får restskatt neste år og du ikke klarer å spare opp restskattbeløpet (fordi du kommer til å bruke opp sparepengene som står på konto) bør du oppdatere skattetrekksmeldingen din nå. Da har du et halvt år på å ta igjen underskuddet. Anonymkode: 72b06...3df Jo klarer å spare, men så får jeg sånne dumme tanker om hva som hadde skjedd hvis jeg ikke hadde klart det, selv om jeg klarer det. Er tvangstanker som jeg bare må tenke. Men jeg kan seff forandre skattekortet. Anonymkode: a3b1c...046
Ikaros2020 Skrevet 29. mai 2021 #9 Skrevet 29. mai 2021 Det er ikke så veldig hokus pokus å finne ut omtrent hva som er riktig skattetrekk, slik at man unngår en stor baksmell. Anbefaler å sjekke slikt tidlig på året, særlig hvis du har større endringer i gjeld eller inntekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå