Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

2 stykker står i det som er igjen av redet i grøften mens den ene valser rundt omkring på en vei(ikke bilvei). Fuglevakten svarer ikke. Hva skal jeg gjøre? 😭

Anonymkode: 46ff8...a1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hvor små er de? prøv å ta de med deg hjem. de kan bli drept av rovdyr hvis ingen hjelper :( 

Anonymkode: 52b33...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare la de være. Mamma og pappa skjære finner de igjen.

Anonymkode: 931ba...0b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare la de være. Mamma og pappa skjære finner de igjen.

nei. de blir drept av rovdyr.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg ville ikke ta på de, men det er mye katter i området.. så ikke noe til noen foreldre. Gikk i området en stund og fulgte med. Det er vel egentlig ikke lov å ta de med hjem? Jeg har dyr hjemme så det går ikke uansett.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

nei. de blir drept av rovdyr.

Har hatt flere skjæreunger i hagen. De hopper bare omkring, og rovdyrene er ikke interessert. Ikke engang kattene bryr seg om de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts igjen her, kan de snart være flyveklare? Så tydelig at det var skjæreunger, men de var kanskje halve størrelsen av en voksen..

AnonymBruker
Skrevet

Fuglehjelpen svarer ikke fordi de får for mange telefoner fra folk som plukker opp fugleunger de ikke burde. 

Legg merke til deres første råd:

image.png.c6678eb477a39e3a14075fc947964bd9.png

Anonymkode: ebc9d...2a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts igjen her, kan de snart være flyveklare? Så tydelig at det var skjæreunger, men de var kanskje halve størrelsen av en voksen..

De er nok det om noen uker. De voksne skjærene passer på de selv om du ikke ser de. De kommer og mater de, så finner de små en plass de føler seg trygge på. Det er egentlig ikke så mye å stresse med.

Det eneste jeg har gjort er å jage de små ned i hagen igjen om de har gått i veien. Det er litt trafikk, ikke mye. Men de små greier seg fint selv med 4 katter luskende omkring. Rev har også vært her når det har vært unger på bakken. Det er nok ingen jakt når de bare hopper omkring.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fuglehjelpen svarer ikke fordi de får for mange telefoner fra folk som plukker opp fugleunger de ikke burde. 

Legg merke til deres første råd:

image.png.c6678eb477a39e3a14075fc947964bd9.png

Anonymkode: ebc9d...2a5

Da bør de kanskje ikke skrive at de har en døgnbemannet telefon... uansett så ble treet sagd ned og de virker veldig malplassert, derfor spør jeg. Jeg ville aldri tatt på de uten å vite at det var riktig. Men ønsker heller ikke å la de ligge der  om jeg burde gjort noe..

AnonymBruker
Skrevet

91165789 er nr til fugehjelpen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

91165789 er nr til fugehjelpen

fuglehjelpen mener jeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

hvor små er de? prøv å ta de med deg hjem. de kan bli drept av rovdyr hvis ingen hjelper :( 

Det skal en iallefall ikke gjøre!! En skal aldri røre hverken fugleunger eller andre ville dyreunger! Det er den sikre død! 

Anonymkode: bebc9...b96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

2 stykker står i det som er igjen av redet i grøften mens den ene valser rundt omkring på en vei(ikke bilvei). Fuglevakten svarer ikke. Hva skal jeg gjøre? 😭

Slå med en planke.

Anonymkode: 6a235...5c1

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

jeg har snakket med fuglehjelpen, han sa det er ikke noe å gjøre, men at de som har sagd ned treet kan få 25 tusen i bot hvis jeg anmeldere... han ba meg observere de da det kan hende foreldrene fortsetter å mate de på bakken. Jeg gikk for se etter de igjen, men da var de borte, hva skjedde? Gikk ikke mer enn 1 1/2 time fra jeg så de sist..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...