Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
von Dünkel skrev (På 6.6.2021 den 9.12):

Hva slags holdningsendringer? 

At jenter som blir voldtatt har seg selv å takke. Noe de absolutt ikke har 

Endret av Mari Y
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
von Dünkel skrev (På 6.6.2021 den 9.12):

Hva slags holdningsendringer? 

Som å skylde på dem som blir voldtatt, f eks, og det kan man gjøre noe med ved å drive med opplæring i skolen, bevisstgjøre barn hva som er greit og ikke greit, sette inn flere ressurser. 

Endret av Mari Y
  • Liker 2
Skrevet

@Mari Y denne tråden har et avgrenset tema. Den dreier seg om den gitte advarsel fra Politiet, og den problemstillingen de der tok opp. 

De advarte om: «eldre gutter, som ikke drikker» som oppsøker mindreårige jenter for å begå sedelighetsforbrytelser mot de sårbare jentene. 

Hvorfor kan vi ikke diskutere dette, for seg her, og då kan du opprette en tråd om unge uerfarne gutter som begår sedelighetsforbrytelser i fylla, fordi de ikke evnet å lese situasjonen, og signalene fra jenta. At de pga av ung alder, mangel på erfaring, idiotiske forventninger, og storm av hormoner. 

Det du snakker om har ingenting med tema i denne tråden å gjøre. 

Dette er kriminelle menn, som edru og bevisst oppsøker mindreårige henter for å forgripe seg på dem seksuelt.

Det er en kalkulert og planlagt forbrytelse, så ja jeg vil kalle det sadistisk.

Politiet snakker om mann, ikke en enslig gjerningsmann alene. Disse gjerningsmenn må identifiseres og straffes, forvares. De er farlige for andre mennesker.

Er du virkelig uenig i dette? Hvorfor begynne å spore sv med noe generelt vissvass? Hvorfor ta en nedlatende tine til meg, om at jeg er kunnskapsløs? Hvorgor tillegge meg ting jeg ikke gar sagt? 

Kjenner jeg ble litt irritert… det er vel heller du @Mari Y som må løre deg å holde deg til saken som diskuteres. Egentlig mest irritert på vegne av offrene for slik grov kriminalitet, som ikke engang skal være verdig å få problemstillingen diskutert.

Nei, bra vi har et politi som viser omsorg for de sårbare. De burde i tillegg gått ut med signalement på de av disse de har kjennskap til. 

• Liker 6
Skrevet
Madame Butterfly skrev (11 timer siden):

@Mari Y denne tråden har et avgrenset tema. Den dreier seg om den gitte advarsel fra Politiet, og den problemstillingen de der tok opp. 

De advarte om: «eldre gutter, som ikke drikker» som oppsøker mindreårige jenter for å begå sedelighetsforbrytelser mot de sårbare jentene. 

Hvorfor kan vi ikke diskutere dette, for seg her, og då kan du opprette en tråd om unge uerfarne gutter som begår sedelighetsforbrytelser i fylla, fordi de ikke evnet å lese situasjonen, og signalene fra jenta. At de pga av ung alder, mangel på erfaring, idiotiske forventninger, og storm av hormoner. 

Det du snakker om har ingenting med tema i denne tråden å gjøre. 

Dette er kriminelle menn, som edru og bevisst oppsøker mindreårige henter for å forgripe seg på dem seksuelt.

Det er en kalkulert og planlagt forbrytelse, så ja jeg vil kalle det sadistisk.

Politiet snakker om mann, ikke en enslig gjerningsmann alene. Disse gjerningsmenn må identifiseres og straffes, forvares. De er farlige for andre mennesker.

Er du virkelig uenig i dette? Hvorfor begynne å spore sv med noe generelt vissvass? Hvorfor ta en nedlatende tine til meg, om at jeg er kunnskapsløs? Hvorgor tillegge meg ting jeg ikke gar sagt? 

Kjenner jeg ble litt irritert… det er vel heller du @Mari Y som må løre deg å holde deg til saken som diskuteres. Egentlig mest irritert på vegne av offrene for slik grov kriminalitet, som ikke engang skal være verdig å få problemstillingen diskutert.

Nei, bra vi har et politi som viser omsorg for de sårbare. De burde i tillegg gått ut med signalement på de av disse de har kjennskap til. 

Still deg heller spørsmålet om hvorvidt dette faktisk er innvandrere i første omgang. 

Og her har vi kanskje to, nei, kanskje fire måter å snakke om det på:

En voldtekt skjer. Skal vi skylde på innvandrere eller skal vi skylde på mangel på kunnskap, dårlige holdninger, osv, som finnes i hver kultur, ikke bare én? 

Forøvrig, Madame Butterfly: Man kan ikke diskutere voldtekt uten å diskutere hele bildet. Her er det berusede ungdommer som voldtar- rus er nesten alltid en del av bildet. 

Selvsagt diskuterer vi også saken. Men generelle innvendinger er ikke noen avsporing, og i alle fall ikke når det har alt med selve saken å gjøre. 

Skrevet
Gjest Kortiho skrev (På 31.5.2021 den 12.26):

Skjønner virkelig ikke denne trangen til å bagatellisere slike grusomheter, og impliserte at likestillingen i Norge egentlig er helt på samme nivå som Midtøsten.

Det er jo ingen som sier at verden på noe punkt har vært totalt trygg. Vi sier bare at den var en god del tryggere før. Spesielt vi som er oppvokst og bor i Oslo kjenner på det. 

Fenomenet "eldre gutter som ikke drikker" som voldtar i gjenger, er faktisk ikke noe som har vært vanlig før.

At det kan gå over streken når to ungdommer er fulle på bygdefest er ikke bra, men jeg vil si det stiller i en litt annen liga, enn rene voldtektsgjenger, som ikke er en del av festlighetene, og kommer i det øyemed å voldta.

Det sier jo seg selv: når det kommer masse unge menn hit, fra land hvor damene må gå tildekket fra topp til tå for å ha krav på et minimum av respekt, så anser de såklart disse mindreårige norske jentene som nettopp individer som ikke fortjener respekt. Fritt fram. 

Jeg er i alle fall oppvokst i Oslo, og her var problemet betydelig mindre i min ungdom. De aller fleste gutter er heldigvis oppdratt til å respektere kvinner her i Norge, selv om det finnes unntak. 

Culture matters! 

Du bommet nok fælt med alt du skrev der. Det du svarer på er faktisk et argument mot det du svarer med, her. Han skrev ikke det han skrev for å bagatellisere noe som helst, men for å påpeke at dette ikke har med fremmede kulturer å gjøre - dette finner vi da fint i vår egen kultur også. Om det er noen som bagatelliserer her, så er det faktisk deg - i og med at du forsøker å koste norsk fyllekultur under teppet. Som om det bare er alvorlig når innvandrerungdom gjør det.

Og de innvandrerne du har i tankene, forresten, kommer jo heller ikke fra en kultur der voldtekt er greit. Dette er først og fremst et ungdomsproblem, og har fint lite med kulturforskjeller å gjøre.

Skrevet
Mari Y skrev (3 timer siden):

Still deg heller spørsmålet om hvorvidt dette faktisk er innvandrere i første omgang. 

Og her har vi kanskje to, nei, kanskje fire måter å snakke om det på:

En voldtekt skjer. Skal vi skylde på innvandrere eller skal vi skylde på mangel på kunnskap, dårlige holdninger, osv, som finnes i hver kultur, ikke bare én? 

Forøvrig, Madame Butterfly: Man kan ikke diskutere voldtekt uten å diskutere hele bildet. Her er det berusede ungdommer som voldtar- rus er nesten alltid en del av bildet. 

Selvsagt diskuterer vi også saken. Men generelle innvendinger er ikke noen avsporing, og i alle fall ikke når det har alt med selve saken å gjøre. 

Min utheving. I denne spesifikke saken så er ungdommene som voldtar IKKE beruset.
Som politiet skriver: "Ungdommene opplyser om at det noen ganger kommer eldre gutter til stedene de er, som ikke drikker."

• Liker 1
Skrevet

@Mari Y 

3 hours ago, Mari Y said:

Her er det berusede ungdommer som voldtar- rus er nesten alltid en del av bildet. 

Politiet fremhevet spesifikt at de mindreårige jentene drakk, og at gjerningsmennene ikke drakk. 

Det var politiet som uthevet at disse menn, kom med et formål for øyet, å forgripe seg på mindreårige jenter som eksperimenterer med alkohol.

Dette er en meget spesiell trend, med kalkulerte, planlagte overgrep mot mindreårige. 

Dette kan ikke forklares med manglende kunnskap, og dårlige holdninger i den generelle befolkningen. 

3 hours ago, Mari Y said:

En voldtekt skjer. Skal vi skylde på innvandrere eller skal vi skylde på mangel på kunnskap, dårlige holdninger

Hvor har jeg påstått det var innvandrere? Jeg har nemlig ikke det. Det er du som snakker om innvandrere.

Tviler på det nytter å peke ut dette, for du forholder deg jo ikke til hva som blir sagt av noen. 

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
Madame Butterfly skrev (På 9.6.2021 den 7.27):

@Mari Y 

Politiet fremhevet spesifikt at de mindreårige jentene drakk, og at gjerningsmennene ikke drakk. 

Det var politiet som uthevet at disse menn, kom med et formål for øyet, å forgripe seg på mindreårige jenter som eksperimenterer med alkohol.

Dette er en meget spesiell trend, med kalkulerte, planlagte overgrep mot mindreårige. 

Dette kan ikke forklares med manglende kunnskap, og dårlige holdninger i den generelle befolkningen. 

Hvor har jeg påstått det var innvandrere? Jeg har nemlig ikke det. Det er du som snakker om innvandrere.

Tviler på det nytter å peke ut dette, for du forholder deg jo ikke til hva som blir sagt av noen. 

OK, men betyr det at det er gjennomført av innvandrere? 

Du skriver jo dette helt klart og tydelig over her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...