Gå til innhold

Jeg er sjalu på stedatteren min..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et gangske sårt tema for meg, så håper jeg får forstående og eller gode råd for hva jeg skal tenke, føle eller gjøre for å ikke være sjalu på henne.. Har bare blitt verre med årene da hun har forandret seg både fysisk og sosialt osv.. 

jeg og stedatteren min kommer godt overens, vi er glade i hverandre og har mye til felles. Hun er 13 år å jeg kjenner mer på sjalusien nå enn før. For det første så har hun litt større pupper enn det jeg har, jeg er 27 år og har en liten baby på 10 mnd. Jeg har alltid hatt a-cup å har samme bh størrelse nå selv om jeg ammer barnet mitt på 9 mnd. Hun er en nydelig jente, som har en fin figur og har langt mørkt hår. Jeg også er slank med langt brunt hår, men føler hun er mye penere enn meg.. hun trenger ikke bruke sminke, har nydelige lyse blå øyne å er en naturlig skjønnhet.. Det er så vondt å ha disse følelsene.. Er også bitter da hun har mange venner, alle guttene terger henne fordi de er forelsket i henne, hun har også sagt at de har sagt det til henne. Da jeg var på hennes alder ble jeg mobbet, jeg var mindre pen å hadde lite venner.. Jeg fikk aldri nye klær da jeg var liten, bodde i et hjem med en alkoholisert far, så alle pengene gikk til alkohol. Hun får masse penger og egentlig det meste hun vil ha.. Hun er bare en god jente på alle måter, og er veloppdratt. Er bare disse følelsene og bitterheten jeg sitter igjenn med. Jeg hjalp henne med å finne klær som hun skulle ha i en bursdag, å da jeg så hvor pen hun var med en fin figur, med større pupper enn meg, om ikke samme størrelse. Jeg ble veldig lei meg.. Føler også bitterheten da hennes mor er ganske pen, å jeg føler jeg aldri kommer til å nå hennes mor eller stedatteren min i utseende. Jeg gråter når jeg skriver innlegget 😢

Anonymkode: 59863...cef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du også 13? Egentlig...?

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det du skriver er rart i det hele tatt! Jeg skjønner deg godt, og dere som stusser på en 13 åring. Noen som har sett hvordan 13 åringer ser ut om dagen? 

Dette bunner jo i andre ting, som du må finne ut av. Men jeg ville holdt det for meg selv da jeg tviler på at de fleste er noe særlig forståelsesfulle ang dette.

Du må ta tak i deg selv og usikkerheten din. Fortiden din er det ikke vits å dvele ved siden det er umulig å få gjort noe med. 

Anonymkode: 50b5d...dea

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du absolutt nå stedatter eller hennes mor i utseendet? Du er seriøst sjalu, bitter og gråter over utseendet til en 13 åring?  Du må slutte å mate de negative tankene. For om du skal drive å sammenligne deg med alle andre så vil du aldri bli bra nok. 

Anonymkode: cf843...db0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nå når du er blitt noens mor, er det ihvertfall viktig at du søker profesjonell hjelp til å jobbe med din egen selvfølelse, slik at barnet ditt ikke «arver» utseendefokuset og usikkerheten din.

Anonymkode: 01e63...5fa

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg tror egentlig ikke problemet er at du er sjalu på stedatteren din. Sjalusien er en konsekvens av at du er bitter på dårlig barndom og ikke har klart å finne deg til rette i egen kropp. 

Tror du ville hatt godt av litt terapi. 😊

Anonymkode: 8dfa8...a45

• Liker 42
Gjest Maxwell
Skrevet

Hvorfor sammenligner du deg med henne? 

AnonymBruker
Skrevet

Oi. Hun er et barn, og det virker veldig rart at du er så opptatt av kroppen hennes. 

Har du veldig dårlig selvfølelse? Har du følt på den bitterheten når det kommer til venner du tror ser bedre ut også? Unner du ikke andre å ha det godt og lykkes i livet? 

Forstår at du skulle ønske du hadde vært som henne, vokst opp som henne. Men, du kan ikke sammenligne deg med en 13 år gammelt barn. Du er et voksent menneske, og du burde for lenge siden lagt fra deg tanker og ideer som har med bryststørrelse å gjøre. Jeg er ikke en fruktkurv selv, men det er absolutt menn som finner meg (b-cup og 5kg ekstra på kroppen) tiltalende og attraktiv. Har hatt masse problemer med mental helse i barndommen og som ung voksen, men jeg vet også at jeg har lært mye av det.

Du må jobbe med selvfølelsen din. Jeg kan garantere deg at stedatteren din ikke ser på deg slik som du ser på deg selv. Du er en voksen person som har gått gjennom en del. Du har erfaringer andre aldri vil erfare. Du er også mor, og du må være er godt forbilde for barnet ditt. Å være et godt forbilde for barnet ditt betyr å elske deg selv, akseptere de gode sidene og de mindre perfekte sidene. Måten du tenker på stedatteren din må stoppe. 

Anonymkode: 45139...0a7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kjenne meg litt igjen. Jeg har alltid hatt små små bryster, og ble mobbet for dette på ungdomsskolen. Det sitter jo selvfølgelig i, selv om det har gått mange år. Min datter (som nå er i begynnelsen av 20 årene) er MEGET godt utstyrt. Må være arvet fra fars familie, for på min side er det ikke særlig å skryte av 😁

Jeg er ikke sjalu eller noe da, men misunner henne litt det å kle seg i litt utfordrende topper hvor man faktisk ser kløft etc. Sånn får nemlig ikke jeg.

Men jeg gidder nok ikke gjøre noe med det heller...

Anonymkode: fce29...841

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å sammenlign kroppen din med kroppen til et barn. Det er kvalmt! 

Anonymkode: a1dfc...8e6

• Liker 17
Skrevet

Skjerp deg!! Bli voksen 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du sammenligner deg med et barn, virkelig..?

Anonymkode: 0d2d9...a79

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du bør oppsøke hjelp slik at du kan få det bedre med din egen kropp!❤️

Anonymkode: 90581...d64

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sammenligner pupper med en 13åring??? Det er bare creepy 

Anonymkode: ca856...7b7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ts: her var det ufattelige følelsesløse mennesker. Blir lei meg av å vite at så mange mennesker heller har lyst å tråkke på noen som allerede ligger nede..

Anonymkode: 59863...cef

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS! Du skriver i innlegget at dette er sårt for deg og folk responderer allikevel på en nedlatende måte. Det er synd fordi det hjelper deg ikke med følelsene dine. Jeg tror mye av dette handler om dine egne følelser. Du er rett og slett misunnelig på stedatteren din. Det vi vet om misunnelse er at vi blir misunnelig på «naboen» og folk vi kan sammenligne oss med, ikke kjendiser og rikinger. Det er litt uvanlig å være sjalu på stedatteren sin, men jeg er sikker på at mange er sjalu på søsken for eksempel, eller venninner. Jeg har vært mye sjalu på andre, enten fordi de har kjæreste, barn eller finere hus enn meg. Det er helt naturlig å være sjalu. Mitt råd er å anerkjenne at det du kjenner på er sjalusi/misunnelse. Det er helt naturlig. Dersom du selv ikke er fornøyd med utseende og må forholde deg til en annen med vakkert utseende i nær relasjon kan det være vanskelig. Men tenk på dette, samboeren din har valgt deg! DEG, ikke eksen. Det betyr noe. Hver gang sjalusien kommer, si til deg selv: nå er jeg sjalu, men det er greit og normalt. Jeg har mange fine kvaliteter. Du er en fin stemor for eksempel, det kan man ikke si om alle stemødre.

Anonymkode: 0c7b9...a14

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kjære TS! Du skriver i innlegget at dette er sårt for deg og folk responderer allikevel på en nedlatende måte.

Anonymkode: 0c7b9...a14

Synes ikke jeg svarte spesielt nedlatende, men heller ærlig. Det er ikke nødvendig å feie under teppet at TS må ta seg sammen. Hun er et VOKSENT menneske som sammenligner seg selv kroppslig sett med et menneske som er langt fra ferdig utviklet. Hadde jeg vært TS sin stedatter og visst at min stemor både ser på pupper og former for å sammenligne seg selv med meg, som ennå er et barn - så hadde jeg blitt svært ubekvem. 

Endret av Sprinkle
Skrivefeil.
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
Sprinkle skrev (2 minutter siden):

Synes ikke jeg svarte spesielt nedlatende, men heller ærlig. Det er ikke nødvendig å frie under teppet at TS må ta seg sammen. Hun er et VOKSENT menneske som sammenligner seg selv kroppslig sett med et menneske som er langt fra ferdig utviklet. Hadde jeg vært TS sin stedatter og visst at min stemor både ser på pupper og former for å sammenligne seg selv med meg, som ennå er et barn - så hadde jeg blitt svært ubekvem. 

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼

Anonymkode: 0d2d9...a79

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...