Gå til innhold

Nybegynner broderi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har lyst til å brodere, tenker primært kors sting. Har en setning jeg vil brodere (inneholder noen rare tegn og sånn også), men hvordan  går jeg frem når jeg ikke har noe mønster?  Broderer man bare på «frihånd»?
hilsen dummy

Anonymkode: 93635...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fins et svensk selskap som heter Folklore Company der du kan lage ditt eget design og så sender de deg broderikit. Såvidt jeg vet sender de til Norge. 😊

Anonymkode: 84803...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Fins et svensk selskap som heter Folklore Company der du kan lage ditt eget design og så sender de deg broderikit. Såvidt jeg vet sender de til Norge. 😊

Anonymkode: 84803...0df

Ok takk for tips. 
men hvordan gjør folk det ellers når de vil brodere feks en tekst eller et motiv av eget ønske? Gjør man det bare på frihånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det for frihånd. Jeg tegner først med enten en fargeblyant eller en penn som kan vaskes bort (finnes på hobbybutikker). Så skriver og tegner jeg det jeg vil, broderer og vasker plagget. 

Har laget alt fra blomstermotiver, tekster (sitater, dikt), navn på klær, tegneseriefigurer, unicorns, bamser, logoer osv på denne måten. Fungerer veldig bra for meg.

Jeg er ikke superflink til å tegne, så på de mest kompliserte figurene har jeg fått samboer til å tegne for meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk medlemskap i grupper for geriljabroderi. Det er kule tekster, og enkelt å brodere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Megplussto skrev (10 timer siden):

Jeg gjør det for frihånd. Jeg tegner først med enten en fargeblyant eller en penn som kan vaskes bort (finnes på hobbybutikker). Så skriver og tegner jeg det jeg vil, broderer og vasker plagget. 

Har laget alt fra blomstermotiver, tekster (sitater, dikt), navn på klær, tegneseriefigurer, unicorns, bamser, logoer osv på denne måten. Fungerer veldig bra for meg.

Jeg er ikke superflink til å tegne, så på de mest kompliserte figurene har jeg fått samboer til å tegne for meg😊

Dette høres aktuelt ut ja.?Tegner du på stoffet, og syr oppå liksom? Finnes det noen nettsider med tips og triks innenfor dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan også bruke et ruteark, tegne mønsteret der først, og så brodere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2021 den 9.34):

Dette høres aktuelt ut ja.?Tegner du på stoffet, og syr oppå liksom? Finnes det noen nettsider med tips og triks innenfor dette?

Ja, syr oppå/innenfor strekene der jeg ønsker og bruker strekene som mal. 
For å lære forskjellige blomster har jeg bare søkt embroidery flowers på youtube😊👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...