Gå til innhold

Katt som blir skadet hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en katt som til stadighet kommer inn igjen med bittsår. Vi har hatt katten inne i vinter på grunn av dette, men valgte å forsøke ut igjen i vår, noe som resulterte i nye bittsår og veterinær. Så vi vet ikke annet enn å holde katten inne. Dette er med stort misnøye, vi har hatt opp klatrestativ forsøkt leker og så videre, men klatrer står vakt utenfor fører, mjauer sårt og vil absolutt ut. 
Har forsøkt bånd , men er meget misfornøyd med dette også og vi har ikke tid til å lufte så ofte katten vil. 
Katten ødelegger ting selv med flere klorestativ tilgjengelig. Jeg forsøker å leke hver dag, men det funker ikke. Dette har aldri vært noe problem før. Hun har også blitt sint på den andre katten vår og knurrrer , freser av misnøye. Noe av denne atferden har forsvunnet etter at katten fikk smertestillende og antibiotika og sårene har grodd. Jeg vet ikke lenger hva vi skal gjøre. 😞
Katten er sterilisert, utstyrt med chip og gps.( for å finne ut hvor hun går hen og hvilken katt hun sloss med, men til ingen nytte) Katte. er vaksinert og også forsikret. Så kattebilder skal det vel ikke stå på, hun vil bare ut å rase fra seg spesielt nå på sommeren. På vinteren vil ikke katten ut noe særlig så da går det greit. 
Noen tips? 

Anonymkode: 14b8d...708

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kattebilder, men dyreholdet. 

AnonymBruker
Skrevet

Kattegård?

Anonymkode: e4d54...d07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kattegård?

Vet ikke helt om det er en mulighet hos oss. 😔 Ganske liten hageflekk. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv og finn ut hvem den sloss med, og prøv og bli enige med eierene til den om utetider. Det var det noen her som foreslo i fjor når min katt kom hjem med blodige sår og infeksjoner så og si daglig. Fikk aldri tak i eier til den katten.

har din noen ganger fremmed pels mellom tenner og klør? Bit deg merke i fargen. 

Anonymkode: b65f2...c38

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Så dumt! Feste et lite kamera på katten for å finne ut hvilken katt det er?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du kan jo gjerde inn hele hageflekken? 

Ellers er det ikke så mye å gjøre annet enn å følge med og prøve å finne ut hvilke katter hun sloss med, som andre sier. Det er dessverre ganske sannsynlig det er snakk om ukastrert hannkatt, så det kan godt være at dette er en katt som ikke bor i nærmeste nabolag heller siden de gjerne har større områder de terroriserer andre katter i... 

Anonymkode: 595d3...c45

AnonymBruker
Skrevet

Ah, du kan også vurderer å utstyre katten med kamera. Man får ganske små til å henge i halsbånd. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan jo gjerde inn hele hageflekken? 

Ellers er det ikke så mye å gjøre annet enn å følge med og prøve å finne ut hvilke katter hun sloss med, som andre sier. Det er dessverre ganske sannsynlig det er snakk om ukastrert hannkatt, så det kan godt være at dette er en katt som ikke bor i nærmeste nabolag heller siden de gjerne har større områder de terroriserer andre katter i... 

Med tak da? Hvis ikke stikker katten av? Det ser jeg ikke helt muligheten til🤪

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ah, du kan også vurderer å utstyre katten med kamera. Man får ganske små til å henge i halsbånd. :)

Ja, det kunne jeg jo forsøkt, men da må jeg risikere at katten blir spist opp for 10. gang. Muligens verdt det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med tak da? Hvis ikke stikker katten av? Det ser jeg ikke helt muligheten til🤪

Vinkler du gjerdet litt innover slik som dette så klarer ikke kattene å komme seg over, dette kan man lage med tre og. 

899C1532-222D-42B3-8002-1D1B5928C0EC.jpeg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vinkler du gjerdet litt innover slik som dette så klarer ikke kattene å komme seg over, dette kan man lage med tre og. 

899C1532-222D-42B3-8002-1D1B5928C0EC.jpeg

Ja kanskje hvis det er greit for naboene at jeg setter opp noe slikt så 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...