Gå til innhold

Tips til parker/strender i oslo med lite mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte å utfordre meg selv og slå depresjonen og angsten, og dra ute på en park alene og sole meg. Men jeg vil ikke dra en plass hvor alle går forbi, eller hvor det er ekstremt mye med folk. Blir kjempeglad for råd, og vil bare kjenne at jeg lever jeg også..

Anonymkode: 78da0...f77

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tenkte å utfordre meg selv og slå depresjonen og angsten, og dra ute på en park alene og sole meg. Men jeg vil ikke dra en plass hvor alle går forbi, eller hvor det er ekstremt mye med folk. Blir kjempeglad for råd, og vil bare kjenne at jeg lever jeg også..

Noen som vet? Trenger sårt tips. Vær så snill, noen?? Jeg makter faktisk ikke mer av å ligge i mørket. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men min erfaring er dessverre at alle parker i Oslo blir veldig fulle så snart det er fint vær. Hva med å dra ut i skogen? I Østmarka er det som regel mindre folk enn i Nordmarka, og du behøver ikke gå så langt før du er nesten alene.

Anonymkode: d7ad8...a07

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nordmarka har et uendelig utvalg av turmuligheter, stuer, vann og tjern man er alene ved. Da må man gå en mil + men det er jo bare sunt. 

Anonymkode: 549ae...524

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Eg pleide å gå (aleine) i Frognerparken eller Cuba-parken. Det er jo så mange andre som er aleine der, så ingen såg to gongar på meg :) Alle har nok med seg sjølv. 

Ellers, viss du verkeleg vil vera aleine, kan du reise ut til Huk tiiiiiidlig, før det kjem folk og heller reise heim igjen når du føler det er komt for masse folk der. 

Anonymkode: c4cae...369

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Eg pleide å gå (aleine) i Frognerparken eller Cuba-parken. Det er jo så mange andre som er aleine der, så ingen såg to gongar på meg :) Alle har nok med seg sjølv. 

Ellers, viss du verkeleg vil vera aleine, kan du reise ut til Huk tiiiiiidlig, før det kjem folk og heller reise heim igjen når du føler det er komt for masse folk der. 

Når begynner folk å komme på huk? Har sommerferie nå, så jeg kan dra dit når som helst

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når begynner folk å komme på huk? Har sommerferie nå, så jeg kan dra dit når som helst

Trur det var i 12-tida dei største innrykka kom. Har 2 personlige favorittar: 

Heilt ytterst på Huk (i retning øyane) kan du gå over det som ser ut som ein liten kolle. Her er det alltid ledig plass på stranda på morgonen. Her kjem sola veldig tidlig, ved soloppgang. 

Viss du drar til Paradisbukta, går heilt ned på stranda, og følger den nordover (mot sjøbadet) ca 100 meter så finn du ei bitteliten fin vik med svaberg på kvar av sidene. Her pleide eg å få vera heilt aleine til langt på dag. Her kjem sola litt seinare, så er også fint å gå her om kvelden. 

Håper du får ein fin dag i sola! Husker at eg også måtte "kvinne" meg opp første gong eg skulle dra på bading aleine. Bagen og matpakken var pakka klar på kvelden, for å seie det slik. Men gjekk veldig fint! Det er så mange som drar i både park og strand aleine, og alle har nok med seg sjølv :) 

Og då eg tok første badet husker eg at eg tenkte kor glad eg var for at eg var akkurat der, og ikkje hadde nok ein dag heime i sofaen! 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ilaparken var fint når jeg bodde der, men det er 5-6 år siden, mulig den ikke er en "skjult perle" lenger. 

Anonymkode: cc332...e4c

• Liker 1
Skrevet

Alle strender/parker er som sild i tønne om sommeren - spesielt nå under pandemien - når folk ikke reiser utenlands. Og man må holde en-meter. 

Om du har lyst til å være frekk kan du dra ut et sted grytidlig og sette opp en slags camp, slik at du har et stort område. Men det er jo frekt. Da får du plass. Men det vil fortsatt være masse mennesker rundt deg. 

AnonymBruker
Skrevet

De parkene det har vært litt plass i når jeg har vært der er Svartdalsparken og Torshovdalen. Det er ganske mange store og små grønne lunger i Torshovområdet, du kan jo dra frem googlekartet og rusle rundt til du finner et rolig sted.

Anonymkode: e78b7...fa2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Malmøya er ikke så folksomt. Litt bortgjemt og kronglete. Bussen stopper heller ikke ved stranden. Det er litt å gå. Men best å komme seg dit med sykkel eller buss. Best med sykkel. 

Anonymkode: fec1b...aff

Skrevet

Etterstadsletta! Er bare lokale som er der, og den er såpass stor at man ikke sitter oppå hverandre noen gang. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ilaparken var fint når jeg bodde der, men det er 5-6 år siden, mulig den ikke er en "skjult perle" lenger. 

samme tenkte jeg...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bor der, og det varierer veldig fra dag til dag hvor mange som er der. Å det er ikke så mye folk midt på dagen i uke dagene.

Oppe på plen ved kirken får man ligge mer i fred i hvertfall 😊

Anonymkode: d1141...191

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...